Remove ads with Gold »
Rauhanturvaajaksi Pt. 13 UUSI Rauhanturvaajaksi Pt. 13 Aikaisemman langan lukkoon mentyä pistetään uutta tulille Aiheena rauhanturvaaminen ja rauhanturvaajaksi hakeutuminen. Edelliset langat aiheesta: Pt. 1: https://ylilauta.org/sota/35164904 Pt. 2: https://ylilauta.org/sota/71362540 Pt. 3: https://ylilauta.org/sota/88024546 Pt. 4: https://ylilauta.org/sota/96115717 Pt. 5: https://ylilauta.org/sota/103859503 Pt. 6: https://ylilauta.org/sota/113626851 Pt. 7: https://ylilauta.org/sota/124726977 Pt. 8: https://ylilauta.org/sota/128597935 Pt. 9: https://ylilauta.org/sota/128921568 Pt. 10: https://ylilauta.org/sota/129656274 Pt. 11: https://ylilauta.org/sota/130390905 Pt. 12: https://ylilauta.org/sota/131535787
170 replies by 64 users
Milloin ois seuraava rotaatio? Onko kellään tietoa et miten ne pyörii? Onko siinä joku tasainen kierto vai vaihteleeko ihan randomisti?

3 mo

Milloin ois seuraava rotaatio? Onko kellään tietoa et miten ne pyörii? Onko siinä joku tasainen kierto vai vaihteleeko ihan randomisti?
Leebenon pyörii 8 kk rotaatiolla.
Sähköpostia tulee. Tarkista siis myös roskapostikansio

3 mo

Milloin ois seuraava rotaatio? Onko kellään tietoa et miten ne pyörii? Onko siinä joku tasainen kierto vai vaihteleeko ihan randomisti?
Sen kun kysyy rekrystä, kertovat jokaisen operaation rekry aikataulun ja rotatoinnin. Ei ole vaikeaa. Sama homma jos kysyttävää tehtävistä. rekrytointi.porpr@mil.fi

3 mo

Milloin ois seuraava rotaatio? Onko kellään tietoa et miten ne pyörii? Onko siinä joku tasainen kierto vai vaihteleeko ihan randomisti?
marraskuussa lähtee seuraava libskin porukka
Onko Irakiin mahdollista hakea ekana reissuna, intti suoritettu muualla kun kuperkeikkajoukoissa tai SKVJ

3 mo

Onko Irakiin mahdollista hakea ekana reissuna, intti suoritettu muualla kun kuperkeikkajoukoissa tai SKVJ
Eihän sitä haeta mihinkään tiettyyn operaatioon vaan PV laittaa tarpeen mukaan. Tuskin noi SKVJ äijätkään Irakiin lähtee ensimmäiselle reissulle.

3 mo

Onko Irakiin mahdollista hakea ekana reissuna, intti suoritettu muualla kun kuperkeikkajoukoissa tai SKVJ
Voihan siihen laittaa toiveen, mutta jokin erikoinen taito sinne ensikertalaisena valittavaksi tulemiseen pitäisi olla. Leebenonia käytetään ensioperaationa ihan syystä, henkisen kestävyyden testaamiseen, eli että kestääkö operaatiossa oloa ja Suomessa olevista sosiaalisista ympyröistä erossa olemista.

3 mo

Eihän sitä haeta mihinkään tiettyyn operaatioon vaan PV laittaa tarpeen mukaan. Tuskin noi SKVJ äijätkään Irakiin lähtee ensimmäiselle reissulle.
Voihan siihen operaatiotoiveen laittaa.

3 mo

Voihan siihen laittaa toiveen, mutta jokin erikoinen taito sinne ensikertalaisena valittavaksi tulemiseen pitäisi olla. Leebenonia käytetään ensioperaationa ihan syystä, henkisen kestävyyden testaamiseen, eli ett
Mistä erityistaidoista on hyötyä? Puhun ranskaa ja valmistun ensihoitajaksi ensi keväällä, pääseekö näillä seteillä operaatiolle vaikka ei olekaan skvj taustaa?

3 mo

Mistä erityistaidoista on hyötyä? Puhun ranskaa ja valmistun ensihoitajaksi ensi keväällä, pääseekö näillä seteillä operaatiolle vaikka ei olekaan skvj taustaa?
Riippuu millä tasolla puhuu ranskaa, mutta jos se on korkealla tasolla, niin tulkiksi voi hyvinkin päästä. Kyllä noilla Libanoniin pääsee, ja ranskan taito on siellä etu ihan kaikissa hommissa, mutta ensioperaationa Irakiin, epäilenpä ettei. Toisena hyvinkin mahdollista. Lääkärit pystyvät jopa neuvottelemaan palkkaansa, eikä muistakaan korkeakoulutusta vaativista tehtävistä ole juuri ylitarjontaa toimintavalmiuteen ilmottautuneissa. Ensihoitajana pääsee ensisijaisesti joukkueiden lääkintämiehiksi (combat nurse).
Miten voisin itse lähentyä RT hommiin? Löytyy sähkö ja automaatio alan paperit. Kotiuduin viime kesänä ja tuli tehtyä teknistä puolta miehistössä eikä tetsaamista ja taisteluharjoituksia tullut aselajin kannalta tehtyä. Kuulemma PV haluaa sähkäreitä riviin niin mietin mitä edellytyksiä tämä vaatii? Nouseeko huoltohommissa tehtävän vaativuusluokka vai onko jollain tarkempaa huhua sähkäreitten palkasta? Laittelinkin kyselyä rekrytointi.porpr@mil.fi mutta haluan nähdä onko nyymeillä kokemusta.

3 mo

Miten voisin itse lähentyä RT hommiin? Löytyy sähkö ja automaatio alan paperit. Kotiuduin viime kesänä ja tuli tehtyä teknistä puolta miehistössä eikä tetsaamista ja taisteluharjoituksia tullut aselajin kannalta tehtyä.
Jos osaat ilmastointilaitteiden kanssa toimia, niin se taito vie reissuun aika todennäköisesti.
Onko täällä väkeä jotka käyny tuon MPK:n KRIHA kurssin? Oliko viikonlopun arvoinen?
Haittaako jos toimintavalmius päättyy operaation aikana?
Ei haittaa, olet toimintavalmiudessa silloin kuin sinua EI ole vielä valittu operaatioon. Kun sinut on valittu reissuun allekirjoitat palvelussitoumuksen jossa lukee sitten sun palveluksen kesto. Tällöin sitä toiminta valmiutta ei enää ole ns olemassakaan. Toimintavalmius = ennen operaatiota Palvelussitoumus = operaation aikana.
Remove ads with Gold »
00:31
>opiskelut päättyvät joulukuussa -24 >tavoitteena aloittaa ura rauhanturvaajana tammikuussa -25 >CE-kortti, ammattipätevyydet, piirturikortit, alan kokemusta ja PV:n C-ajolupa löytyvät >sitoutunut maakuntajoukkoihin >sitoutunut MPK-kouluttaja >cooper 2300-2500 Milloin minun kannattaa hakea? Onko minulla kuinkat hyvät mahdollisuudet päästä? Mitä tapahtuu minun MAAK-sijoitukselle? Mitä kannattaa tietää, ennenkuin haen?

3 mo

Onko täällä väkeä jotka käyny tuon MPK:n KRIHA kurssin? Oliko viikonlopun arvoinen?
On sen arvoista, riippuu toki mistä syystä käyt sen. T: kurssin käynyt.
00:06

3 mo

>opiskelut päättyvät joulukuussa -24 >tavoitteena aloittaa ura rauhanturvaajana tammikuussa -25 >CE-kortti, ammattipätevyydet, piirturikortit, alan kokemusta ja PV:n C-ajolupa löytyvät >sitoutunut maakuntajoukkoihin >sit
En tiedä varmaksi, mutta olen kuullut kuorma-autokortillisten pääsevän suhteellisen helposti sisään. Pääset kenties jopa pasilla ajamaan.

3 mo

>opiskelut päättyvät joulukuussa -24 >tavoitteena aloittaa ura rauhanturvaajana tammikuussa -25 >CE-kortti, ammattipätevyydet, piirturikortit, alan kokemusta ja PV:n C-ajolupa löytyvät >sitoutunut maakuntajoukkoihin >sit
>Mitä kannattaa tietää, ennenkuin haen? >tavoitteena aloittaa ura rauhanturvaajana tammikuussa -25 Kyseessä ei ole mikään ura joten operaatioon pääsemisen varaan ei kannata laittaa yhtään mitään >cooper 2300-2500 Vähintään 2500m pitää mennä cooperissa, joten suosittelemaan menemään lenkille jos et ole varma paljonko pystyt juoksemaan. Mielellään vähintään 2700m itse mitattuna ettet vahingossakaan kuse sitä paikan päällä. En edes tiedä miten porukka kehtaa ilmoittautua toimintavalmiuteen mutta sitten kusevat tuon juoksutestin, ja näitä on jokaisessa roottorissa. >Milloin minun kannattaa hakea? Käytännössä saman tien mikäli mahdollista >onko minulla kuinkat hyvät mahdollisuudet päästä? Kuskin hommiin kohtuullisen hyvät mahdollisuudet, muihin hommiin ei

3 mo

Onko Irakiin mahdollista hakea ekana reissuna, intti suoritettu muualla kun kuperkeikkajoukoissa tai SKVJ
Aina voit laittaa toiveeksi mutta et tule pääsemään, siellä on valmiudessa 500 jo kerran reissussa ollutta jotka ovat sinun edellä

3 mo

Mistä erityistaidoista on hyötyä? Puhun ranskaa ja valmistun ensihoitajaksi ensi keväällä, pääseekö näillä seteillä operaatiolle vaikka ei olekaan skvj taustaa?
Ensihoitajan papereilla pääset varmasti ennen pitkää operaatioon, tosin muistaakseni sh/eh vaaditaan 2v työkokemusta ennen kuin otetaan operaatioon. Ensihoitajan papereilla voi päästä ekalle reissulle muuallekkin kuin Libanoniin.
Eipä siellä hirveästi ole ollut tulkintehtäviä suomalaisilla, ja muutenkin nuo operaatiot ollaan laittamassa pakettiin

3 mo

>opiskelut päättyvät joulukuussa -24 >tavoitteena aloittaa ura rauhanturvaajana tammikuussa -25 >CE-kortti, ammattipätevyydet, piirturikortit, alan kokemusta ja PV:n C-ajolupa löytyvät >sitoutunut maakuntajoukkoihin >sit
Kannattaa laittaa se toimintavalmius rullaamaan jo hyvissä ajoin, itsellä aikalailla samat setit CE kortit luvat työkokemukset intinkin olin vaunuhommissa hyvillä arvosteluilla ja kohta parivuotta tullu istuttua valmiudessa että ei tästä itselleen mitään ammattia saa
Onko täällä ketään joka olisi käynyt henkilötiedustelukurssin pääsykokeessa? Kiinnostaa mitä siellä tapahtuu?

3 mo

>Mitä kannattaa tietää, ennenkuin haen? >tavoitteena aloittaa ura rauhanturvaajana tammikuussa -25 Kyseessä ei ole mikään ura joten operaatioon pääsemisen varaan ei kannata laittaa yhtään mitään >cooper 2300-2
Kiitos vastauksesta! >Vähintään 2500m pitää mennä cooperissa Itse olen ymmärtänyt, että tämä raja koskee operatiivisia tehtäviä. Tukitehtäviin taisi riittää 2300. Vai olenko käsittänyt väärin?

3 mo

Kiitos vastauksesta! >Vähintään 2500m pitää mennä cooperissa Itse olen ymmärtänyt, että tämä raja koskee operatiivisia tehtäviä. Tukitehtäviin taisi riittää 2300. Vai olenko käsittänyt väärin?
Suurin osa tehtävistä ovat niitä operatiivisia, esimerkiksi kuskin hommat joihin sinutkin todennäköisesti sijoitettaisiin.

3 mo

Onko täällä ketään joka olisi käynyt henkilötiedustelukurssin pääsykokeessa? Kiinnostaa mitä siellä tapahtuu?
Salassa pidettävää tietoa, ei kannata yllyttää ihmisiä rikokseen.

2 mo

Salassa pidettävää tietoa, ei kannata yllyttää ihmisiä rikokseen.
Ei mahda mahtua yllytyspykälään tämä kysymys. Ei usko että kukaan tuolla käynyt varmasti lasten sammakkofoorumille ala postaamaan mitään oikeasti salaista, mutta yleisellä tasolla voi varmaan jotain kertoa

2 mo

Ei mahda mahtua yllytyspykälään tämä kysymys. Ei usko että kukaan tuolla käynyt varmasti lasten sammakkofoorumille ala postaamaan mitään oikeasti salaista, mutta yleisellä tasolla voi varmaan jotain kertoa
>Ei usko että kukaan tuolla käynyt varmasti lasten sammakkofoorumille ala postaamaan mitään oikeasti salaista Kaikki pääsykokeiden/kurssin tiedot on salaista >mutta yleisellä tasolla voi varmaan jotain kertoa Voit tietysti kysyä sieltä kanavasta josta ne kuuluu kysyä mutta vastaus tulee olemaan sama <Lisätietoja asiasta voi kysyä osoitteesta kriisinhallintakeskus@mil.fi .Koulutuksen sisällöstä ei tiedoteta.
Vieläkö korona rokotteita vaativat?

2 mo

Vieläkö korona rokotteita vaativat?
Kyllä
Remove ads with Gold »
Mikä ihmeen varusmiespalveluksen arvosana pitää olla 3/3 tai tyydyttävä/tyydyttävä? Miten kyseisen arvosanan täsmällisesti ottaen saa tietoonsa?

2 mo

Mikä ihmeen varusmiespalveluksen arvosana pitää olla 3/3 tai tyydyttävä/tyydyttävä? Miten kyseisen arvosanan täsmällisesti ottaen saa tietoonsa?
palvelutodistuksen henkilöarvioinnista

2 mo

palvelutodistuksen henkilöarvioinnista
Siellä henkilöarvioinnissa on 8 arviointikohdetta, joista jokaisesta on annettu oma arvosanansa. Ei 2. Tästä voinee päätellä, että heität vähän "mutulla".

2 mo

Siellä henkilöarvioinnissa on 8 arviointikohdetta, joista jokaisesta on annettu oma arvosanansa. Ei 2. Tästä voinee päätellä, että heität vähän "mutulla".
Ei vaan sen yleisarvioinnin täytyy olla riittävä, nykyisin vähintään about 3/5 eli arviointiasteikolla ''hyvä''. Mutta ei ole kuulemma niin kiveen hakattu juttu
Vaaditaanko tällä hetkellä tosiaankin kaikki kolme rokotetta vaikka olisi sairastanut koronan? Itse olen sairastanut kaksi kertaa, eli yksi tehostepiikki ei riitä?

2 mo

Vaaditaanko tällä hetkellä tosiaankin kaikki kolme rokotetta vaikka olisi sairastanut koronan? Itse olen sairastanut kaksi kertaa, eli yksi tehostepiikki ei riitä?
Kyllä
Mahtaakohan olla mahiksia päästä reissuun kun olen käynyt Ilmavoimien kuskikurssin? Palvelin Utissa Helikopteripataljoonassa polttoainepäivystäjänä ja tankkasin ilma-aluksia kentällä. Sit löytyy PV:n työtodistus kiitettävin arvosanoin, varmaan vaikuttaa hakemiseen?

3 mo

Kiitos vastauksesta! >Vähintään 2500m pitää mennä cooperissa Itse olen ymmärtänyt, että tämä raja koskee operatiivisia tehtäviä. Tukitehtäviin taisi riittää 2300. Vai olenko käsittänyt väärin?
kannattaa silti petrata juoksemista. Tuo on omasta mielestä rajan alitusta hipova suoritus sotilaalle.

2 mo

Mahtaakohan olla mahiksia päästä reissuun kun olen käynyt Ilmavoimien kuskikurssin? Palvelin Utissa Helikopteripataljoonassa polttoainepäivystäjänä ja tankkasin ilma-aluksia kentällä. Sit löytyy PV:n työtodistus kiitettä
C-kortista etu hakemiseen eli mahollisuus kuskin hommiin kyllä on, mut reissuun pyrkii muutama muukin C-kortillinen eli älä nyt henkeä pidätä. Täyttele hakemus ja kato miten käy. Ei tuota kannata sen kummemmin hautoa.

2 mo

C-kortista etu hakemiseen eli mahollisuus kuskin hommiin kyllä on, mut reissuun pyrkii muutama muukin C-kortillinen eli älä nyt henkeä pidätä. Täyttele hakemus ja kato miten käy. Ei tuota kannata sen kummemmin ha
Aivan. Ajattelin että palvelus erikoisjoukko-osastossa ja tuo todistus mitä ei joka jannulla ole auttaisivat hakuun mutta saapi nähdä. Kolme vuotta tullut näitä rekkahommia muutenkin tehtyä
Onkohan marraskuun roottori täynnä 2/23 saapumiserän SKVJ faittereita vai miten on?

2 mo

Onkohan marraskuun roottori täynnä 2/23 saapumiserän SKVJ faittereita vai miten on?
En tiiä kuin paljon aikasemmista saapumiseristä ollu hinkua ekaan roottoriin mutta nyt tuntuu että aika paljon gonahtaneita taistelijoita yksikössä t skvj 2/23 honor faitteri

2 mo

En tiiä kuin paljon aikasemmista saapumiseristä ollu hinkua ekaan roottoriin mutta nyt tuntuu että aika paljon gonahtaneita taistelijoita yksikössä t skvj 2/23 honor faitteri
Taitaa gonahtamista lisätä vielä se kun kuulee että seuraava rotaatio, johon kesäkuussa kotiutuvalla on mahdollisuus päästä alkaa heinäkuussa 2025.

2 mo

Taitaa gonahtamista lisätä vielä se kun kuulee että seuraava rotaatio, johon kesäkuussa kotiutuvalla on mahdollisuus päästä alkaa heinäkuussa 2025.
ilmeeni kun tänään yksikkö sai selville

2 mo

ilmeeni kun tänään yksikkö sai selville

2 mo

Taitaa gonahtamista lisätä vielä se kun kuulee että seuraava rotaatio, johon kesäkuussa kotiutuvalla on mahdollisuus päästä alkaa heinäkuussa 2025.
hakeeko skvj kaverit normaalisti valmiuteen niinkuin muutkin kotiutumisen jälkeen? jostain syystä oletin että voivat hakea toimintavalmiuteen jo intin loppu puolella
Remove ads with Gold »

2 mo

hakeeko skvj kaverit normaalisti valmiuteen niinkuin muutkin kotiutumisen jälkeen? jostain syystä oletin että voivat hakea toimintavalmiuteen jo intin loppu puolella
Juu näin lupailtiin että voidaan hakea jo intin aikana mutta nyt tulikin että eipä ollut:D

2 mo

hakeeko skvj kaverit normaalisti valmiuteen niinkuin muutkin kotiutumisen jälkeen? jostain syystä oletin että voivat hakea toimintavalmiuteen jo intin loppu puolella
Haetaan ns kouluttajien ”opastamana” varusmiespalveluksen aikana, mutta reissuun pääsee vasta heinäkuussa 2025.
Onko kellään mitään kokemuksia eumam keikoista?
Mitä täytetään puolustusvoimien lomakkeessa kohtaan "Tehtävä toive" Tarkoitetaanko tällä mihin hommiin haluaisin vai mihin kohteeseen? En löytänyt tähän tietoa netistä. Myöskään mitään tietoa ei löytynyt tehtävistä mikäli siitä kyse :D

2 mo

Mitä täytetään puolustusvoimien lomakkeessa kohtaan "Tehtävä toive" Tarkoitetaanko tällä mihin hommiin haluaisin vai mihin kohteeseen? En löytänyt tähän tietoa netistä. Myöskään mitään tietoa ei löytynyt tehtävistä mikäl
Siihen täytetään "sotilaskeittäjä".

2 mo

Onko kellään mitään kokemuksia eumam keikoista?
Kohta on. T: lähtö kesällä

2 mo

Mikä ihmeen varusmiespalveluksen arvosana pitää olla 3/3 tai tyydyttävä/tyydyttävä? Miten kyseisen arvosanan täsmällisesti ottaen saa tietoonsa?

2 mo

Ei vaan sen yleisarvioinnin täytyy olla riittävä, nykyisin vähintään about 3/5 eli arviointiasteikolla ''hyvä''. Mutta ei ole kuulemma niin kiveen hakattu juttu
Ei ole palvelutodistuksen numeroista, vaan 3/3 tarkoittaa asevelvollisrekisteriotteella näkyvää varusmiespalveluksen yleisarvostelua ja kenttäkelpoisuutta, joista molempien tulisi siis olla vähintään 3. e. Ja sen saa siis aluetoimistosta
Vanhat rauhanturvaajaksi-langat ovat näköjään edellistä lukuunottamatta kadonneet bittiavaruuteen, RIP. Hyvä lauta on.

2 mo

Kohta on. T: lähtö kesällä
Paljon päiväraha?

2 mo

Paljon päiväraha?
Liian vähän.

2 mo

Liian vähän.
Njaa, turha reissu siis . Oletko sh/eh?
No ei se turha ole. Palkka ihan ok, oon jv

2 mo

No ei se turha ole. Palkka ihan ok, oon jv
On se aika turha rahallisesti kun Libanonissa rivimies tienaa saman verran, toki tehtävänä varmaan ihan mielenkiintoinen. Oliko kuinka pitkä reissu?

2 mo

On se aika turha rahallisesti kun Libanonissa rivimies tienaa saman verran, toki tehtävänä varmaan ihan mielenkiintoinen. Oliko kuinka pitkä reissu?
Juu ei tienaa rivimies saman verran kuin kouluttaja. Kesto vuoden loppuun, näin alustavasti.

2 mo

Juu ei tienaa rivimies saman verran kuin kouluttaja. Kesto vuoden loppuun, näin alustavasti.
Niin niin :D
Remove ads with Gold »

2 mo

Mitä täytetään puolustusvoimien lomakkeessa kohtaan "Tehtävä toive" Tarkoitetaanko tällä mihin hommiin haluaisin vai mihin kohteeseen? En löytänyt tähän tietoa netistä. Myöskään mitään tietoa ei löytynyt tehtävistä mikäl
Toive koskee lähinnä tehtävää sillä kohdemaana on suurimmalle osalle ensikertalaisista Libanon. Libanonissa on jääkärikomppania, selaileppa vähän pv:n someja niin sieltä löytyy esimerkkejä mahdollisista tehtävistä. Myös varusmiesaikana tehdyt hommat rinnastuu hyvin kokemuksesta, ja mielellään laitetaankin Libanonissa vastaviin tehtäviin mistä omaa jo kokemusta
Kohtahan varmaankin alkaa rekry marraskuun rotaatioon ellei ole alkanut jo

2 mo

Kohtahan varmaankin alkaa rekry marraskuun rotaatioon ellei ole alkanut jo
Tulispa kutsua roottoriin tällä kertaa

2 mo

Tulispa kutsua roottoriin tällä kertaa
sama, 2v tullu odoteltua valmiudessa

2 mo

Kohta on. T: lähtö kesällä
Joo mäki oon siis kesällä lähössä, palkka on se vaativuusluokka 6, mitenköhän siellä toimii päivärahat?

2 mo

Joo mäki oon siis kesällä lähössä, palkka on se vaativuusluokka 6, mitenköhän siellä toimii päivärahat?
Eiköhän ne erkovassa kerro.
Ei
Mikä vaativuusluokka Libanonissa on?

2 mo

Joo mäki oon siis kesällä lähössä, palkka on se vaativuusluokka 6, mitenköhän siellä toimii päivärahat?

2 mo

Eiköhän ne erkovassa kerro.
Toimii siten että päiväraha on 30e

2 mo

Mikä vaativuusluokka Libanonissa on?
miehistössä 2, rvj 4b, rj 4a jnejne.

2 mo

miehistössä 2, rvj 4b, rj 4a jnejne.
Jos olen inssissä saanut korpin natsat toiminko rvj:nä? kuinka tuo toimii?

2 mo

Jos olen inssissä saanut korpin natsat toiminko rvj:nä? kuinka tuo toimii?
Tuskimpa toimit ja kyllä se toimenkuva sulle kerrotaan. Todennäköisesti olet pelkkä jääkäri ellet omaa jotain erityistaitoa: sähkömies, kokki tai kuljettaja

2 mo

Jos olen inssissä saanut korpin natsat toiminko rvj:nä? kuinka tuo toimii?
>Jos olen inssissä saanut korpin natsat toiminko rvj:nä? kuinka tuo toimii? Jos olet intissä ollut miehistöä niin sitä olet todennäköisesti reissussakin, eli vaatiluokka 2. >Entäs alikersantit, meneekö poikkeuksetta normijääkäriksi vai myös rvj? Sinun sotilasarvo ei määritä sitä sinun tehtävää automaattisesti vaan se mitä olet tehnyt ja mistä sinulla on kokemusta. Pääsääntöisesti perus alikersantti hoitaa miehistö tehtäviä.
Onko jotkut saaneet jos hyväksynnän 1.7 alkavaan valmiuteen vai ilmoitetaanko ne haku ajan päätyttyä?

2 mo

Onko jotkut saaneet jos hyväksynnän 1.7 alkavaan valmiuteen vai ilmoitetaanko ne haku ajan päätyttyä?
aikasintaa 1kk ennen valmiuden alkua tulee kirje kotiin
Remove ads with Gold »
Osaako joku sanoa onkohan tuotantotalouden DI:stä hyötyä, esim jotain logistiikkaupseeri tms. tehtävää? T.res.vänr

2 mo

Osaako joku sanoa onkohan tuotantotalouden DI:stä hyötyä, esim jotain logistiikkaupseeri tms. tehtävää? T.res.vänr
On.

2 mo

On.
Osaatko sanoa onko paremmat mahdollisuudet reservistä vai erikoisupseerina?
Jollain lisätietoa sähkökäytönjohtajan tehtävistä käytännössä?

2 mo

Jollain lisätietoa sähkökäytönjohtajan tehtävistä käytännössä?
Ilmalämpöpumppujen korjausta ja vartiointia.

2 mo

Ilmalämpöpumppujen korjausta ja vartiointia.
Eikö se oo enemmän kylmälaiteasentajan hommia.

2 mo

Eikö se oo enemmän kylmälaiteasentajan hommia.
No niin sitä luulisi...

2 mo

Osaatko sanoa onko paremmat mahdollisuudet reservistä vai erikoisupseerina?
Reservistä tietenkin, henkilökuntana on aina huomattavasti vaikeampi päästä reissuun t: eri

2 mo

Reservistä tietenkin, henkilökuntana on aina huomattavasti vaikeampi päästä reissuun t: eri
Kiitän eri t: sama
Millon koronarokottamattomat pääsee reissuun ottaen huomioon, että who julisti pandemian päättyneeksi jo kauan aikaa sitten?

2 mo

Osaatko sanoa onko paremmat mahdollisuudet reservistä vai erikoisupseerina?
Todennäköisesti virassa helpompi. Res.ups paikkoja todella vähän, erikoisupseeri voi päätyä helpommin upseerin tehtäviin.
Kuinka paljon vaikuttaa, jos ei varusmiespalveluksen arvioinnit ole kerinnyt tulemaan, kun laittaa paperit sisään? Mietin että jos hakeudun siihen, missä toimintavalmius alkaa 1.7 ja kotiudun 13.6.

2 mo

Millon koronarokottamattomat pääsee reissuun ottaen huomioon, että who julisti pandemian päättyneeksi jo kauan aikaa sitten?
Todnäk ei milloinkaan. Rokotteista kieltäytyminen salaliittoteorioihin uskoen kertoo ihmisen mielenmaisemasta aika paljon. Sillä maailmankuvalla olevia ei haluta reissuille. Niin yksinkertaista se on.

2 mo

Todennäköisesti virassa helpompi. Res.ups paikkoja todella vähän, erikoisupseeri voi päätyä helpommin upseerin tehtäviin.
Ei

2 mo

Todennäköisesti virassa helpompi. Res.ups paikkoja todella vähän, erikoisupseeri voi päätyä helpommin upseerin tehtäviin.
Tietyltä osin ihan totta. Virassa reissun taitaa lopulta ratkaista, että voidaanko kyseinen henkilö irroittaa tehtävästään.
Remove ads with Gold »

2 mo

Kuinka paljon vaikuttaa, jos ei varusmiespalveluksen arvioinnit ole kerinnyt tulemaan, kun laittaa paperit sisään? Mietin että jos hakeudun siihen, missä toimintavalmius alkaa 1.7 ja kotiudun 13.6.
Haet vasta kotiuduttuasi niin ongelmaa ei ole

2 mo

Tietyltä osin ihan totta. Virassa reissun taitaa lopulta ratkaista, että voidaanko kyseinen henkilö irroittaa tehtävästään.
Ja henkilökunnan osalta voivat kytätä tiettyä tehtävää, tietyssä rotaatiossa/operaatiossa. Ressujen osalta hakeutuminen on aina arvan raaputtamista.

2 mo

Tietyltä osin ihan totta. Virassa reissun taitaa lopulta ratkaista, että voidaanko kyseinen henkilö irroittaa tehtävästään.

2 mo

Ja henkilökunnan osalta voivat kytätä tiettyä tehtävää, tietyssä rotaatiossa/operaatiossa. Ressujen osalta hakeutuminen on aina arvan raaputtamista.
Tässä nyt pitää ymmärtää se että sen irrotettavuuden saaminen on helvetin vaikeaa, etenkin jos olet joku erikoisupseeri. Pelkästään joku perus jalkaväen aliupseeri joutuu jonottamaan yleensä 4-5 vuotta ennen kuin pääsee reissuun, puhumattakaan jostain erikoisupseerista. Ressuna pääset huomattavasti helpommin.

1 mo

Tässä nyt pitää ymmärtää se että sen irrotettavuuden saaminen on helvetin vaikeaa, etenkin jos olet joku erikoisupseeri. Pelkästään joku perus jalkaväen aliupseeri joutuu jonottamaan yleensä 4-5 vuotta e

2 mo

Osaako joku sanoa onkohan tuotantotalouden DI:stä hyötyä, esim jotain logistiikkaupseeri tms. tehtävää? T.res.vänr
Tuo on totta, mutta täysin hallintoyksikkökohtaista. Ja kyse taisi olla res.upseereista, johon verrattiin, joilla on todella vähän pestejä operaatioissa. Tuta-di/res vänr, niin ei siinä kyllä mitään tulvaa tule tehtävätarjouksissa ressulle, vaikka olisi vuosia valmiudessa...

2 mo

Todnäk ei milloinkaan. Rokotteista kieltäytyminen salaliittoteorioihin uskoen kertoo ihmisen mielenmaisemasta aika paljon. Sillä maailmankuvalla olevia ei haluta reissuille. Niin yksinkertaista se on.
Eli sun mielestä koko rokotushumppa oli joku tottelevaisuuskoe, jonka perusteella kansalaiset arvotetaan? Mee nyt vittu hoitoon. Fakta kuitenkin on se, että tuo PV:n vaatimus täydestä rokotussarjasta on tässä vaiheessa täysin perustelematonta ja hyödytöntä. Kertoo lähinnä vaan organisaation jäykkyydestä.

1 mo

Eli sun mielestä koko rokotushumppa oli joku tottelevaisuuskoe, jonka perusteella kansalaiset arvotetaan? Mee nyt vittu hoitoon. Fakta kuitenkin on se, että tuo PV:n vaatimus täydestä rokotussarjasta on tässä va
Eli koska sinä et täytä asetettuja vaatimuksia, et sinä pidä niitä sen vuoksi perusteltuina ja koska sinä et ymmärrä vaatimusten perustetta, pitää sinusta vaatimuksia muuttaa jotta ne olisivat sinulle mieleiset ja sinä täyttäisit ne? Huomaatko mikä sana toistuu kerta toisensa jälkeen?

1 mo

Tuo on totta, mutta täysin hallintoyksikkökohtaista. Ja kyse taisi olla res.upseereista, johon verrattiin, joilla on todella vähän pestejä operaatioissa. Tuta-di/res vänr, niin ei siinä kyllä mitään tulv
Tyypillisesti Libanonissa ryhmänjohtajat ovat resups ylikersantin palvelusarvolla, vaikka toisin virallisissa vaatimuksissa sanotaankin.

1 mo

Eli koska sinä et täytä asetettuja vaatimuksia, et sinä pidä niitä sen vuoksi perusteltuina ja koska sinä et ymmärrä vaatimusten perustetta, pitää sinusta vaatimuksia muuttaa jotta ne olisivat sinulle mieleiset j
En tainnut mainita sanallakaan omasta soveltuvuudestani? On vain varsin harhaista ja lapsellista väittää, että täyden rokotussarjan vaatimus reissuun ottamiselle perustuu siihen, että se osoittaa hakijan olevan kelvollinen ja luotettava yksilö.
Miten täällä vaan aina jaksetaan ulista rokotevaatimuksista? Vaatimukset on PV:n sivulla ja jos ne ei miellytä tai et ole hakukelpoinen, älä hae. Ei jatkotoimenpiteitä.

1 mo

Miten täällä vaan aina jaksetaan ulista rokotevaatimuksista? Vaatimukset on PV:n sivulla ja jos ne ei miellytä tai et ole hakukelpoinen, älä hae. Ei jatkotoimenpiteitä.
Varmaan sen takia kun vaatimus 3.rokotteesta ENNEN koulutusta ei perustu järkeen, vähän sama kuin pitäisi ne muutkin koulutuksen aikana annettavat rokotteet olla annettu ennen koulutuksen alkua. En tiedä annettaanko noita rokotteita enää ylipäätään terveille nuorille miehille.

1 mo

Varmaan sen takia kun vaatimus 3.rokotteesta ENNEN koulutusta ei perustu järkeen, vähän sama kuin pitäisi ne muutkin koulutuksen aikana annettavat rokotteet olla annettu ennen koulutuksen alkua. En tiedä annetta
Ahaa, toki joo jos 3. rokotetta ei saa vaikka halua olisi niin sitten ymmärrän harmituksen ja PV voisi sen kyllä hoitaa.

1 mo

Varmaan sen takia kun vaatimus 3.rokotteesta ENNEN koulutusta ei perustu järkeen, vähän sama kuin pitäisi ne muutkin koulutuksen aikana annettavat rokotteet olla annettu ennen koulutuksen alkua. En tiedä annetta
Rahalla saa yksityiseltä.
Ilmeisest rotaatiokoulutus, paraikaa käynnissä?

1 mo

Ilmeisest rotaatiokoulutus, paraikaa käynnissä?
Niin minne? Libanon ei

1 mo

Ahaa, toki joo jos 3. rokotetta ei saa vaikka halua olisi niin sitten ymmärrän harmituksen ja PV voisi sen kyllä hoitaa.
Yhtä hyvin ne rokotteet voisi antaa koulutuksen aikana ja sitten operaatio alueella kuten muidenkin rokotteiden kanssa
Remove ads with Gold »

1 mo

Niin minne? Libanon ei
Sitä en tiiä mut paljon sitä porukkaa liikkunu. Tai niin luulisin🤷🏼‍♂️
No helkkari, eikai auta kun pyrkiä kyttäämään erikoisupseerivirkoja logistiikkalaitokselle ja samalla pistää valmiushakulappuja sisään piruuttaan

1 mo

Yhtä hyvin ne rokotteet voisi antaa koulutuksen aikana ja sitten operaatio alueella kuten muidenkin rokotteiden kanssa
Se on totta, mutta ehkä tuolla vältetään se että foliohatut eivät edes hakeudu vs. tilanne jossa joku vie paikan koulutuksesta ja heittäytyy siellä (saatika alueella) hankalaksi ja vastustaa vaikkapa juuri iso-K-rokotetta
Onko tullu vielä marraskuun roottoriin kutsuja kellekkään? luulis että ensimmäisten rekry ois jo käynnissä
Vieläkö Leebenonissa Coastal Roadin varressa mainostetaan homoutta? Kyseessä siis hummusta myyvän ruokapaikan mainos, mutta ranskalaisittain kirjoitettuna HOMOUS. :D

1 mo

Se on totta, mutta ehkä tuolla vältetään se että foliohatut eivät edes hakeudu vs. tilanne jossa joku vie paikan koulutuksesta ja heittäytyy siellä (saatika alueella) hankalaksi ja vastustaa vaikkapa juuri iso-K-
Tämähän se. Varsin tehokas keino karsia foliohattuaines pois. Jos nyt miettii yleisellä tasolla sitä minkälaisiin asioihin merkittävä osa näistä rokottamattomista on myös kallellaan niin eipä ole ihme ettei sitä ainesta haluta mukaan.
Elokuussa alkaa tulemaan kutsuja t. Porin prikaati. Sitä en sit tiiä onko marraskuun rotaatioon vai keväälle

1 mo

Elokuussa alkaa tulemaan kutsuja t. Porin prikaati. Sitä en sit tiiä onko marraskuun rotaatioon vai keväälle
aikas myöhään jos marraskuun rotaatiohon, talvella vielä sanoivat että alkais keväällä/alku kesästä

1 mo

aikas myöhään jos marraskuun rotaatiohon, talvella vielä sanoivat että alkais keväällä/alku kesästä
No sit se on varmaan kevään rotaatioon. Tai voipi olla että osa saa nyt ja itelle tulee silloin. Hyvissä ajoin jo tiedän aikataulun niin osaan varautua lähtöön

1 mo

Elokuussa alkaa tulemaan kutsuja t. Porin prikaati. Sitä en sit tiiä onko marraskuun rotaatioon vai keväälle
Eipä keväällä lähtöä ole ollenkaan. Libanon rotatoi 8kk kierrolla eli heinäkuulle 2025 osuu marraskuun jälkeen seuraava lähtö. Mistä sait selville tuon elokuun? Itselläni on tällainen tieto: "Tästä seuraavia Libanonin valintoja tehtäneen kevään-alkukesän 2024 aikana, koulutukset syksyn aikana, lähdöt marraskuussa 2024"

1 mo

Eipä keväällä lähtöä ole ollenkaan. Libanon rotatoi 8kk kierrolla eli heinäkuulle 2025 osuu marraskuun jälkeen seuraava lähtö. Mistä sait selville tuon elokuun? Itselläni on tällainen tieto: "Tästä seuraavia Liba
Lisäyksenä vielä, että tänä keväänä lähtenyt porukka alkoi saada kutsuja syyskuussa eli 6kk ennen lähtöä. Tuo osuisi sattumalta myös yhteen tuon kevät-alkukesä ajanjakson kanssa.

1 mo

Eipä keväällä lähtöä ole ollenkaan. Libanon rotatoi 8kk kierrolla eli heinäkuulle 2025 osuu marraskuun jälkeen seuraava lähtö. Mistä sait selville tuon elokuun? Itselläni on tällainen tieto: "Tästä seuraavia Liba
Elo-syyskuusta puhu Säkylän ukko mulle puhelimessa. Voi olla että mulla meni sekasin ja se on koulutuksen ajankohta marraskuun rotaatioon.

1 mo

Elo-syyskuusta puhu Säkylän ukko mulle puhelimessa. Voi olla että mulla meni sekasin ja se on koulutuksen ajankohta marraskuun rotaatioon.
Tuo kuulostaa todennäkösemmältä. Kosovon rotaatio tosin vaihtuu myös marraskuussa ja siitä on tällainen tieto: "Kosovoon seuraavia valintoja tehtäneen loppukesästä 2024, koulutus syksyllä ja lähtö marraskuussa." Eli voisi hyvinkin kutsut lähteä elokuussa tuolle porukalle. Libanonista haaveilevilla ei kuitenkaan pitkää odotusta enää pitäisi olla.
Joo eilen tuli sähköpostiin kutsua koulutukseen ja Libanoniin marraskuun rotaatioon.
Valmius alko 1.4
Remove ads with Gold »

1 mo

Joo eilen tuli sähköpostiin kutsua koulutukseen ja Libanoniin marraskuun rotaatioon.
kuskiks?
Eiköhän sen ihan kunnalliselta terveysasemalta saa kun vaan soitat ja kerrot perusteen.
Omakanta?
Miksi ottaisit kusetuspiikin krihatehtäviin?

1 mo

kuskiks?
Juu vaununjohtajaks
Itellekki pamahti kutsu sähköpostiin eilen
Onkohan mahdollisuus saada kutsua marraskuun rotaatioon jos pääsee valmiuteen 1.7?
onks teillä kutsun saaneilla skvj taustaa vai iha perus reservistöä? ja olikosse niin että ensiks rekrytään johtajat/kuljettajat ja sitte muut

1 mo

onks teillä kutsun saaneilla skvj taustaa vai iha perus reservistöä? ja olikosse niin että ensiks rekrytään johtajat/kuljettajat ja sitte muut
Ei ole skvj taustaa
Osaako joku fasse kertoa koska ja miten lotta on tullut poselle?

1 mo

Osaako joku fasse kertoa koska ja miten lotta on tullut poselle?
Olikohan se 2019 Gabrielin kuoleman jälkeen kulkukoirana eksy poseen, yritetty häätää mutta palas aina takas. Sitte se rokotettiin, madotettiin punkkipannat jne. Saatan olla väärässä, tämmöstä muistan lukeneeni.

1 mo

Olikohan se 2019 Gabrielin kuoleman jälkeen kulkukoirana eksy poseen, yritetty häätää mutta palas aina takas. Sitte se rokotettiin, madotettiin punkkipannat jne. Saatan olla väärässä, tämmöstä muistan lukeneeni
Lisätietoja gabrielista?

1 mo

Lisätietoja gabrielista?
Kämppikoira joka kuoli kun nuoli moottoriöljyä.

1 mo

Osaako joku fasse kertoa koska ja miten lotta on tullut poselle?

1 mo

Olikohan se 2019 Gabrielin kuoleman jälkeen kulkukoirana eksy poseen, yritetty häätää mutta palas aina takas. Sitte se rokotettiin, madotettiin punkkipannat jne. Saatan olla väärässä, tämmöstä muistan lukeneeni
Ainakin 2020 oli jo. Ranskalaisia Lotta vihaa (tai vihasi), kun ranskalaisten yhdessä rotaatiossa SG oli huitonut sitä patukalla. Meidän aikana se kiersi aina suomalaisen EIT:n kanssa vartiokierrokset, muttei ikinä suostunut menemään ranskalaisten lähelle ja murisi niille, ilmeisesti maastokuviosta tunnisti ketkä ovat ranskalaisia ja ketkä suomalaisia. Ranskalaisten varovaisuus puolivillejä koiria/kulkukoiria kohtaan on tietysti heidän laajemman ulkomaanoperaatiokokemuksensa perusteella ymmärrettävää, koska niistä jos mistä saa helposti loisia ja muita tauteja, jos niitä ei säännöllisesti madoteta. Lottaa kuitenkin sietivät omassa rotaatiossani, kun suomalaiset hoitivat asianmukaisen lääkinnän.

1 mo

Osaako joku fasse kertoa koska ja miten lotta on tullut poselle?
Ranskalaiset sen jossain kohtaa 2020 päästi. Lucille on sen oikea nimi. Suomalaiset nimesi Lotaksi, ja Lusiksi kutsuttiin myös. Tykkäs aina kun pääs afganistanin lenkille.
Remove ads with Gold »

1 mo

Ranskalaiset sen jossain kohtaa 2020 päästi. Lucille on sen oikea nimi. Suomalaiset nimesi Lotaksi, ja Lusiksi kutsuttiin myös. Tykkäs aina kun pääs afganistanin lenkille.
Oli kyl hauska katella ku aina tuli mukaa eitin yökierroksille. Jostai vaa ilmesty paikalle ja muisti kaikki reitit. Sillo tällö kans haukku kähtäville.
Joko on kuulunut joillekkin 1.7 alkavasta toimintavalmiudesta?
Jahass, näköjään rokotevaatimuksia alettu höllentämään: >Rokotusohjelmat on käsketty operaatiokohtaisesti ja niihin sisältyy myös rokottaminen Covid-19 aiheuttamaa tautia vastaan. Tällä hetkellä vaaditaan perusrokotesarja, 2 rokoteannosta. Toiseksi rokoteannokseksi hyväksytään virallisesti todennettu Covid-19 tauti. Sairastetusta taudista pitää löytyä virallinen todistus tai merkintä potilastiedoissa. Rokotusten aikaväli on 6-12 viikkoa.
Perse... oispa se todistus sairaudesta
Osaako joku yliksen nojatuolikenraaleista kertoa, jos ei onnistu kyselen pv puolelta myöhemmin.. Kysynys kuuluukin: Miksi UNIFIL operaatiossa jaetaan KV-MITALIA vaikka he saavat YK:ltä UNIFIL-mitalia? Eikös ohjeessa sanotaan, kv-mitalia saa vain jos operaatiossa ei ole erillistä mitalia?

27 d

Joko on kuulunut joillekkin 1.7 alkavasta toimintavalmiudesta?
Ei tule iha vielä, ne alkaa vasta kairaa läpi niitä.

1 mo

aikas myöhään jos marraskuun rotaatiohon, talvella vielä sanoivat että alkais keväällä/alku kesästä
Esivalinnat tehdään aikaisemmin, eli keväällä tulee sähköposti jossa lukee "hyväksytkö kutsun?" Vastaamalla kyllä, elokuussa alkaa tulemaan käskyjä saapua rotaatiokoulutukseen, sekä ohjeet tarvittavista lääkärintodistuksista sun muista.
Jos on nyt laittanut paperit nii meneekö ens vuoden puolelle mahdollinen rotaatio? kuski kyseessä. vai onko vielä tän vuoden puolelle mahollisuutta?

22 d

Jos on nyt laittanut paperit nii meneekö ens vuoden puolelle mahdollinen rotaatio? kuski kyseessä. vai onko vielä tän vuoden puolelle mahollisuutta?
Jos tarkoitat että sinulla alkaa valmius 1.7 niin kuskina on pieni mahdollisuus päästä jos tulee peruutuksia tai joku kyykkää cooperissa tms. Todennäköisempää on kuitenkin että menee ensi vuoden puolelle.

22 d

Jos tarkoitat että sinulla alkaa valmius 1.7 niin kuskina on pieni mahdollisuus päästä jos tulee peruutuksia tai joku kyykkää cooperissa tms. Todennäköisempää on kuitenkin että menee ensi vuoden puolelle.
Tarkotan siis että laitoin paperi tälle aikavälille joilla alkaa valmius 1.10 jos hyväksytään, mutta joo oletinkin että ens vuodelle menis. mites onko libanon ainoa paikka vaunumiehelle?

22 d

Tarkotan siis että laitoin paperi tälle aikavälille joilla alkaa valmius 1.10 jos hyväksytään, mutta joo oletinkin että ens vuodelle menis. mites onko libanon ainoa paikka vaunumiehelle?
Joo eli ensi vuodelle menee varmasti. Libanon/Kosovo käytännössä ainoat paikat ensikertalaiselle.
Tähän, ja moneen muuhun kysymykseen löytyy vastaus paikasta rekrytointi.porpr@mil.fi
Onko ressuille tarjolla jotain toimistopuolen hommia rauhanturvaamisen saralta? Ja onko täällä kellään mitään kokemusta niistä?

21 d

Onko ressuille tarjolla jotain toimistopuolen hommia rauhanturvaamisen saralta? Ja onko täällä kellään mitään kokemusta niistä?
Esim. libanonin NSE:hen voi päästä ressuna siviiliosaamisilla. On kuraattoria, sihteeriä, rahuria, PIO, lakimies tms, mitä nyt toimistohommiksi mieltää. Ei omaa kokemusta.

21 d

Esim. libanonin NSE:hen voi päästä ressuna siviiliosaamisilla. On kuraattoria, sihteeriä, rahuria, PIO, lakimies tms, mitä nyt toimistohommiksi mieltää. Ei omaa kokemusta.
Mikä on PIO? Ja palveleeko nää kundit kuitenkin sotilasarvolla?
Remove ads with Gold »
Antakaas hyviä neuvoja siitä, että olisiko mun kohdalla mitään järkeä hakea rauhanturvaajaksi? Olis vähän mielenkiintoa noihin hommiin, ku olis vapaa-aikaa, kun näemmä ei yliopiston ovet auenneet. Tässä olis omat setit. >26v >Sotilasarvo jääkäri >Spollena 1/18 intissä >Koulutus on tasoa lukiopaperit >Yleiskunto on normaali, ei mitään sairauksia(toki huono näkö, käytän laseja) >Olis kiinnostusta rauhanturvatehtävistä >Intin arvosana oli kohtalainen(En ollut ehkä se nohevin, mutta olin säntillinen, ellei yhtä pommiin nukkumista lasketa.)

21 d

Antakaas hyviä neuvoja siitä, että olisiko mun kohdalla mitään järkeä hakea rauhanturvaajaksi? Olis vähän mielenkiintoa noihin hommiin, ku olis vapaa-aikaa, kun näemmä ei yliopiston ovet auenneet. Tässä olis omat setit.
Aika paskat setit, toki mitään et häviä siinä että haet toimintavalmiuteen mutta noilla seteillä ei kannata reissua ihan heti odottaa kun siellä valmiudessa on 2000 muuta paremmilla lähtökohdilla.

21 d

Mikä on PIO? Ja palveleeko nää kundit kuitenkin sotilasarvolla?
Public Information Officer, eli mediapuolen hommia. Joo palvelee.

21 d

Public Information Officer, eli mediapuolen hommia. Joo palvelee.
Okei. Kiitti!

21 d

Public Information Officer, eli mediapuolen hommia. Joo palvelee.
taitaa olla liksat kohillaan?

21 d

Antakaas hyviä neuvoja siitä, että olisiko mun kohdalla mitään järkeä hakea rauhanturvaajaksi? Olis vähän mielenkiintoa noihin hommiin, ku olis vapaa-aikaa, kun näemmä ei yliopiston ovet auenneet. Tässä olis omat setit.
hakupaperit vetää, kaikenlaisia ravunsyöttejä samanlaisilla pohjilla hakee jatkuvasti ja pääseekin hyvin sisään. Se haku on täys lottokone ilman sen suurempaa logiikkaa ketä ottaavat ja ketä ei.
Toimintavalmiuspäätös hyväksyttynä saapunut. Palkkaluokkiin liittyen kyssäriä; millä palkkaluokalla tehtäviä sairaanhoitajalle? Reservin kessu, ei aiempia reissuja takana.

20 d

Toimintavalmiuspäätös hyväksyttynä saapunut. Palkkaluokkiin liittyen kyssäriä; millä palkkaluokalla tehtäviä sairaanhoitajalle? Reservin kessu, ei aiempia reissuja takana.
Taitaa mennä siinä 5 luokalla, ainaki mitä SKJL nurseilta kuullu.

19 d

Taitaa mennä siinä 5 luokalla, ainaki mitä SKJL nurseilta kuullu.

20 d

Toimintavalmiuspäätös hyväksyttynä saapunut. Palkkaluokkiin liittyen kyssäriä; millä palkkaluokalla tehtäviä sairaanhoitajalle? Reservin kessu, ei aiempia reissuja takana.
Palkkaluokka ollut kyllä yleensä 6 sairaanhoitajilla, tiedä sitten onko SKJL laskettu luokitusta jostain syystä
1.7. alkavaan toimintavalmiuteen tuli päätös. Tarkoittaako tämä sitä, että aikaisintaan leebanoniin voisi olla lähtö heinäkuussa 2025, jos marraskuussa lähtee seuraavat?

26 d

Osaako joku yliksen nojatuolikenraaleista kertoa, jos ei onnistu kyselen pv puolelta myöhemmin.. Kysynys kuuluukin: Miksi UNIFIL operaatiossa jaetaan KV-MITALIA vaikka he saavat YK:ltä UNIFIL-mitalia? Eikös ohjeessa sa
Kv-mitali myönnetään niille, jotka eivät palvele operatiivisissa tehtävissä eli toisin sanoen UNIFIL:n mandaatin/ROE:n alla. Käytännössä siis NSE:n eli kansallisen tukielementin henkilöstölle joka on nimensä mukaisesti operaatiossa mahdollistamassa operatiivisen joukon toiminnan.

1 mo

Ranskalaiset sen jossain kohtaa 2020 päästi. Lucille on sen oikea nimi. Suomalaiset nimesi Lotaksi, ja Lusiksi kutsuttiin myös. Tykkäs aina kun pääs afganistanin lenkille.
Lotta sai nimensä alunperin ranskalaiselta koiria vihaavalta eläinlääkäriltä Lucylta (tms.) joka yritti käskettynä sterilisoida ja rokottaa Lotan tukikohtaan päästämisen jälkeen. Kyseinen eläinlääkäri oli ilmeisen epäpätevä ja oli ihme että Lotta ylinpäänsä jäi henkiin. Tästä syystä ko. eläinlääkäri ei arvostanut yhtään että koira nimettiin hänen mukaansa, joka lisäsi tietysti entisestään houkutusta käyttää Lucy-nimeä. Ajan kanssa myös ranskalaiset hyväksyivät Lotta-nimen ja Foyerin takana taisi lopulta kopissakin lukea Lotta. Pystyykö joku tällä hetkellä palveleva vahvistaa Lotalla ja tukikohdan kilpikonnilla olevan kaikki hyvin?

18 d

Palkkaluokka ollut kyllä yleensä 6 sairaanhoitajilla, tiedä sitten onko SKJL laskettu luokitusta jostain syystä
Ei taida olla hoitajan tehtävä toi 5, vaan joku pelastajatutkintokin riittää?
https://yle.fi/a/74-20093811

14 d

Ei taida olla hoitajan tehtävä toi 5, vaan joku pelastajatutkintokin riittää?
Sairaanhoitajalla palkkaluokka 6. ja pelastajilla 5.
onko libanonissa jotain eod/pioneeri hommia ja jos on niin minkälaisia
Remove ads with Gold »

13 d

onko libanonissa jotain eod/pioneeri hommia ja jos on niin minkälaisia
eipä juuri

13 d

onko libanonissa jotain eod/pioneeri hommia ja jos on niin minkälaisia
Kosovossa on ja pääsee ihan räjäyttelemään asti EOD ukkona

16 d

Kv-mitali myönnetään niille, jotka eivät palvele operatiivisissa tehtävissä eli toisin sanoen UNIFIL:n mandaatin/ROE:n alla. Käytännössä siis NSE:n eli kansallisen tukielementin henkilöstölle joka on nimensä muka
Ei sattunut nyt olemaan Lotasta kuvaa mutta tuossa Arttu, kumpikin voi oikein hyvin. Kilpikonnista taasen kantautui tornari, että nykyinen ranskalaisten komentaja olisi käskenyt hankkiutua niistä eroon. En tiedä mikä todellinen kohtalo lienee.

27 d

Oli kyl hauska katella ku aina tuli mukaa eitin yökierroksille. Jostai vaa ilmesty paikalle ja muisti kaikki reitit. Sillo tällö kans haukku kähtäville.
Tuossa eräs kierros meinasi kelit olla aamulla jo turhan lämpimät, joutui afgoissa katselemaan olan yli että tuleeko perässä. Portista kun sisälle päästiin niin jäi tyytyväisenä varjoon makoilemaan kun kierrosta jatkettiin. Hauska ja erikoinen juttu kuinka innolla lähtee mukaan vaikka sattuisi hieman tuntemattomampiakin olemaan kierroksella mukana.

9 d

Ei sattunut nyt olemaan Lotasta kuvaa mutta tuossa Arttu, kumpikin voi oikein hyvin. Kilpikonnista taasen kantautui tornari, että nykyinen ranskalaisten komentaja olisi käskenyt hankkiutua niistä eroon. En tiedä
Aijai, onks muute ollu niitä ongelmakatteja vielä paljo? Tulin sieltä just alkuvuodesta pois ja meil oli ainaki ongelmana ku vonkas jatkuvasti yöllä, hyvä ettei porukka lähteny jahtaa glockeilla. NSE rakenteli jotai kissanloukkuja ja pari kattia laitettii menee rajalle. Meiä reissun ensimmäinen SG anto viel kivasti luvan ampuu ne haittakatit jos alko vituttaa. En sit tiiä oliko tosissaa vai ei, ei siitä ukosta oikee saanu ikinä selville, tais olla tosissaa. Ai että et ei oo ikävä afgoja, sitä kannattaa paikkaa kannattaa välttää gardessa. Kuvana easter egg afghoista.
Mitenköhän suomalaisten ja koko UNIFILin käy jos tuo Israel oikeasti toteuttaa maahyökkäyksensä? Onko jollain tietoa mitä silloin 2006 kävi, lähtivät pois vai istuivat sheltterissä ?

Please log in or create an account to post on this board.

170 replies by 64 users
Remove ads with Gold »