Remove ads with Gold »
3D tulostus. Löytyykö harrastajia. En ainakaan löytänyt aktiivista lankaa.
140 replies by 22 users
Täältä? Työttömien ja juoppojen seasta hah

24 d

Täältä? Työttömien ja juoppojen seasta hah
Näin vähän epäilinkin kun ei oo tullu vastaan. Kuitenkin tulostimien hinnat laskee kokoajan nii muutamia vois löytyä
Mulla toi flashforge 3 ja vähän sama homma. Tosin oli halpa ja sen kanssa on joutunu taistelemaan milloin mistäkin nii on ainakin oppinu :D Ostin vähän sil ajatuksel et jos kiinnostus loppuu nii ei menetä hirveest rahaa. Eilen laitoin bambu lab p1s combon tilauksee ku alko alennusmyynnit
Itekkin kyllä suosin halpaa paskaa aluksi :D Töissä oon käyttäny tota bambun X1 carbon comboa nii alko vituttaa tulostaa kotona tolla flashforgella :D Ton ams halusin sentakia et saa ton erillisen tukirakenne kelan. Ja onhan se kiva plussa että voi tulostaa useampaa väriä helposti. Ei oo pakko ostaa niitä bambun omia keloja, se etu tossa tunnistuksessa on et kun vaihtaa vaa kelan nii se tietää mitä materiaalia ja väriä se on jos on bambun omia. Muissa joutuu sit ite ton ohjelman kautta kertoo sille mikä materiaali ja väri on milläkin paikalla.
Tähän asti oon käyttäny noita clash ohlsonin filamenttejä kun saa nopeesti haettua kaupasta ja pla:ta saa aina 3kpl 2 hinnalla kun ostaa kerralla.
Minä rakentelin ekan prusa-kopion muistaakseni joskus 2014-15 aikoihin, sillä jonkin aikaa tulostelin ja aloin tekemään core xy-vempainta integroituna ikean fabrikoer-vitriiniin. Siinä ongelmaksi tuli z-akseli, kun en saanut 30 cm petiä liikkumaan niin smoothisti, vaan se aina vähän kanitti jommasta kummasta päästä ja liikkui nykien. Siitä olisi tullut hieno vehje kun olisi saanut kunnolla toimimaan. Tasot oli vosuaalisuuden takia pleksistä tehty ja emolevy oli pohjatasolla olevassa peltirasiassa, jonka pohjassa oli tuuletin jäähdyttämässä, poweri oli piilossa alarakenteissa ja johdot kulki nurkkatolpissa piilossa. Sitten oli muutama vuosi väliä ja nyt on Sovol Sv07. Se on kyllä hyvä mylly, toimii pitkälti ilman sen suurempia säätämisiä. :D

24 d

Minä rakentelin ekan prusa-kopion muistaakseni joskus 2014-15 aikoihin, sillä jonkin aikaa tulostelin ja aloin tekemään core xy-vempainta integroituna ikean fabrikoer-vitriiniin. Siinä ongelmaksi tuli z-akseli, kun en sa
Mitä te ootte tulostellu ja minkälaisee käyttöö alunperin hankitte tulostimet? Ite lähinnä mielenkiinnosta hankin tulostimen hirveest miettimättä mitä meinaan sillä tehä. Aikapaljon tulee tehtyy kaikkii parannuksii erilaisii kodin laitteisii ja sit ihan tulostamisen ilosta kaikkii turhii koristejuttui. Hyvässä käytössä on kyl ollu. Harvemmin tulee viikkoi ettei mitää tulostais. Tolla tän hetkisellä tulostimella vaa usein ongelmana että sillä ei voi tulostaa kun pla. Abs pystyis kans teoriassa mut en oo ikinä saanu mitää onnistumaa. Nykyää pyrin tekemää lähes kaikki mallit ite nii oppii samalla piirtämää.

24 d

Täältä? Työttömien ja juoppojen seasta hah
Kyllä vain juoppotulostin ja 3d-työtön :-)

24 d

Mitä te ootte tulostellu ja minkälaisee käyttöö alunperin hankitte tulostimet? Ite lähinnä mielenkiinnosta hankin tulostimen hirveest miettimättä mitä meinaan sillä tehä. Aikapaljon tulee tehtyy kaikkii p
Olen tulostellut monenmoista, viimeksi robottityttöystävän. Yläpää oli hankala, mutta alapää aivan mahdoton :-) Valmistunee juhannuksen tienoilla sopivasti.
Itse aloitin kyseisen harrastuksen 2019 Ender 3 prolla. Nyt tulostimena Bambulab X1C+AMS ja ender on lyöty palikoiksi kaappiin.
Remove ads with Gold »
>Bambulabin siinä ams vehkeessä vituttais vaan se että mene hukkaan sitä lankaa niin paljon Uusimmassa firmispäivityksessä tuota hukkaan menevää muovia vähennettiin huomattavasti. >pakko ostaa ainakin 4 kelaa sitä niide omaa lankaa kun joku nfc tunnistus niissä Filamentit tiedot voi ihan manuaalisesti lisätä myös, tai sitten käyttää hyväksi vanhoja nfc tageja jos jaksaa kikkailla
>Tiesitkö muuten että pla ei tartu petg:seen niin niitä voi käyttää toistensa tukimateriaaleina En kyllä tienny. Ois ollu myös kiva tietää sillon pari päivää sit ku tilasin 40e/0,5kg tukilankaa :D Noi perus pla on ollu ainakin nykyään clash ohlsonilla 25e. Sit on tarvetta kolmelle nii ei jää enää paljoo hintaa
Kokeilin kaikki noi suosituimmat ilmaisohjelmat läpi ja niistä Autodesk fusion jäi käyttöön

24 d

Itse aloitin kyseisen harrastuksen 2019 Ender 3 prolla. Nyt tulostimena Bambulab X1C+AMS ja ender on lyöty palikoiksi kaappiin.
Houkutteli kans toi X1 mut tulin nyt siihen lopputuloksee et pärjään p1s. Saahan sitä sit myöhemmin päivitettyy lähemmäs X1

24 d

Houkutteli kans toi X1 mut tulin nyt siihen lopputuloksee et pärjään p1s. Saahan sitä sit myöhemmin päivitettyy lähemmäs X1
materiasulan hallinta joka ei ole kehittynyt, on rajoittava tekiä. Siksi panpu ei tulosta 500mms vaan hyvin pitkälle samaa tahtia kun ender
Täällä yksi aloittelija, ender 3 tuli ostettua vähän aikaa sitten. Fusionilla tullut harjoiteltua mallinnuksia, on se kyllä hankalaa ykälle :D kaikennäköistä pientä tullut tehtyä, ongelmia tuottaa myös tulostusohjelman asetukset joista en ymmärrä paljoakaan

24 d

Mitä te ootte tulostellu ja minkälaisee käyttöö alunperin hankitte tulostimet? Ite lähinnä mielenkiinnosta hankin tulostimen hirveest miettimättä mitä meinaan sillä tehä. Aikapaljon tulee tehtyy kaikkii p
Tarviiko abs tulostus poistoilman? Tekisi itselläkin mieli yrittää, mutta siitä vapautuu ilmeisesti myrkkyjä sisäilmaan. Ajatuksissa nikkaroida enderille enclosure ja asentaa siihen poisto viemään käryt huoneen poistoilmaventtiilistä ulos. Vai meneekö turhaan hifistelyksi

24 d

Tarviiko abs tulostus poistoilman? Tekisi itselläkin mieli yrittää, mutta siitä vapautuu ilmeisesti myrkkyjä sisäilmaan. Ajatuksissa nikkaroida enderille enclosure ja asentaa siihen poisto viemään käryt huoneen p
Tarvii. Kokeilin tulostaa ilman mitään ilmanvaihtoviritelmiä ja tuli pää tosi nopeesti kipeeks ja aika epämiellyttävä haju kämpässä. Aattelin et vois kantaa tulostimen autotalliin aina abs tulostuksen ajaksi mut jos on sellases paikassa et pystyt helposti saamaan käryt pihalle niin kannattaa rakennella

24 d

Tarviiko abs tulostus poistoilman? Tekisi itselläkin mieli yrittää, mutta siitä vapautuu ilmeisesti myrkkyjä sisäilmaan. Ajatuksissa nikkaroida enderille enclosure ja asentaa siihen poisto viemään käryt huoneen p
Kannattaa kans alkuu tehä jotain pienii testikappaleita ja hieroo niillä asetuksii kuntoo. Se on aika haastava materiaali jos on vaa esimerkiks pla:ta tulostanu

24 d

Mitä te ootte tulostellu ja minkälaisee käyttöö alunperin hankitte tulostimet? Ite lähinnä mielenkiinnosta hankin tulostimen hirveest miettimättä mitä meinaan sillä tehä. Aikapaljon tulee tehtyy kaikkii p
Lähinnä kaikenlaisia korjausosia ja muita tarvekaluja, mitä milloinkin tarvii tehdä. Isoin tulostus ollut tähän mennessä sellainen suunnilleen 18x18x20 cm kokoinen gargoylepatsas, kun tein ovikellon suojakotelon, jossa se kököttää. Pitää katsoa, olisko siitä jotain kuvaa olemassa. Seuraavana mallinnusta odottaa kaverille opel GT:n tuuletusritilät ja aurinkolipan telineet. Rhinolla mallinnan, koska se on parhaiten hanskassa, kun sen opin joskus >15 vuotta sitten puuartesaaniksi opiskellessa. Työelämässä autocad ja revit aktiivisessa käytössä myös, niilläkin pystyy kyllä tekemään, mutta mieluummin väännän rhinolla.
Remove ads with Gold »

23 d

Lähinnä kaikenlaisia korjausosia ja muita tarvekaluja, mitä milloinkin tarvii tehdä. Isoin tulostus ollut tähän mennessä sellainen suunnilleen 18x18x20 cm kokoinen gargoylepatsas, kun tein ovikellon suojakotelon,
On kyl vaikee kuvitella ettei ois tota tulostinta kun jatkuvast tarvii tehä jotain ihan tarpeellista. Ei oo tullu enää kiinasta tilattuu mitää kun kaiken on saanu tehtyy ite

24 d

Tarviiko abs tulostus poistoilman? Tekisi itselläkin mieli yrittää, mutta siitä vapautuu ilmeisesti myrkkyjä sisäilmaan. Ajatuksissa nikkaroida enderille enclosure ja asentaa siihen poisto viemään käryt huoneen p
Tää poistoilma kikkailu alko kyl houkuttelee muakin. Pitäis joka tapauksessa parantaa tuloilmaa ympäri taloa nii menis siinä samalla. Riittäisköhän jos laittais tähän "työhuoneeseen" yhen poistoilmapuhaltimen ja abs tulostuksen ajan ovi kiinni ja antais tulostaa tääl yksinään

23 d

Tää poistoilma kikkailu alko kyl houkuttelee muakin. Pitäis joka tapauksessa parantaa tuloilmaa ympäri taloa nii menis siinä samalla. Riittäisköhän jos laittais tähän "työhuoneeseen" yhen poistoilmapuhaltimen ja
Kyllä se ainakin auttaisi, se on selvä. Isoa alipainetta se ei saa kumminkaan aikaan normaalikokoiseen noin 12 m2 huoneeseen. Oveen kannattaa ainakin laittaa tiivisteet ja kynnys jos oven alla on rako kuten itsellä on. Absihan (ilmeisesti) tulostuisi paremmin kotelossa kun siinä on tasainen korkea lämpötila, mietityttää vaan kotelosta poistoputki ulos kun se jäähdyttää sitten kotelon sisälämpötilankin. Vai onko vaihtoehto jos ei laitakkaan poistoputkea ulos, vaan kotelon kylkeen puhallin huoneilmaan ja jokin hepa suodatin väliin?

23 d

Kyllä se ainakin auttaisi, se on selvä. Isoa alipainetta se ei saa kumminkaan aikaan normaalikokoiseen noin 12 m2 huoneeseen. Oveen kannattaa ainakin laittaa tiivisteet ja kynnys jos oven alla on rako kuten itsel
Tämäkin tietysti jäähdyttää kotelon sisälämpöä mutta tuskin niin paljon kuin ulkoilmaan menevä poisto

23 d

Kyllä se ainakin auttaisi, se on selvä. Isoa alipainetta se ei saa kumminkaan aikaan normaalikokoiseen noin 12 m2 huoneeseen. Oveen kannattaa ainakin laittaa tiivisteet ja kynnys jos oven alla on rako kuten itsel
Täytyy testailla heti kun tuo bambu saapuu. Tolla vanhalla ei enää kiinnosta suuremmin kikkailla :D Kiinnostais toi abs senkin takia kun sitä vois kiillottaa asetoni höyryllä
Itellä Ender 3v2, jossa Sprite extruder direct drive Jäykistetty runko Uudet pöytäjouset Dual Z omilla moteilla CR Touch Oli varmaan jotai muutaki. Samaan hintaan ois toki saanu vaikka ja mitä, mut mikä idea nyt siinä olis :DD Vielä oon paska tulostamaan ja diagnosoimaan ongelmia kylläkin.

24 d

Mitä te ootte tulostellu ja minkälaisee käyttöö alunperin hankitte tulostimet? Ite lähinnä mielenkiinnosta hankin tulostimen hirveest miettimättä mitä meinaan sillä tehä. Aikapaljon tulee tehtyy kaikkii p
Mielenkiinnosta. Sittemmin kaikkia pikkusia hyötyosia ja ihan sitten myös kaikkea jee jee jännää -tason kamaa kuten pulmapelejä. Eniten on hyötyä ollut akvaarioon tehdystä sukarapuansasta :D Myös erilaisia lautapelinappuloita eri peleihin kuten Teilight Imperiumiin tullut tehtyä. Saisin paljon enemmän hyötyä irti, jos osaisin 3D-mallintaa ja tehdä itse filuja enkä olisi vain netistä löytyvien varassa. Ideoita riittäisi, mutta olen liian havumäki 609_uu oppiakseni noita ohjelmia.

23 d

Mielenkiinnosta. Sittemmin kaikkia pikkusia hyötyosia ja ihan sitten myös kaikkea jee jee jännää -tason kamaa kuten pulmapelejä. Eniten on hyötyä ollut akvaarioon tehdystä sukarapuansasta :D Myös erilaisia lautap
Ei se 3d- mallintaminen niin kovin hankalaa ole kun vaa ymmärtää sen perusajatuksen millä noi ohjelmat toimii. Mut ite käytän vieläkin välillä pikku juttuihin Tinkercadia ihan selaimessa. Suosittelen kokeilemaa, se on niin yksinkertanen et varmast opit käyttämää ku hetken testailet. Ja sieltä saat kans ulos ne mallit vaikka just stl. muodossa.
Kyllähän täält alko harrastajii löytymää vaikka alkuun epäilin :D
HyLa. Aika ajoin tulee haaveiltua 3D-tulostimesta, mutta kun merkkejä ja malleja on tuhoton määrä, niin menee amatöörin pää sekaisin tarjonnan tulvassa. Langan innoittamana selailin taas tulostimia ja ihastuin Anycubic Kobra 2 Maxin 420 x 420 x 500 mm tulostuskokoon, mutta minkälaista laatua nuo Anycubicit on?
Remove ads with Gold »

23 d

HyLa. Aika ajoin tulee haaveiltua 3D-tulostimesta, mutta kun merkkejä ja malleja on tuhoton määrä, niin menee amatöörin pää sekaisin tarjonnan tulvassa. Langan innoittamana selailin taas tulostimia ja ihastuin Anycubic
Toi näyttäis ihan pätevältä laitteelta mut kannattaa yrittää miettii et tarvitko johonkii tulosteisii tukirakenteita. Itellä on suurin ongelma ollu toi et jos tekee tukii nii ne on tota samaa materiaalii mitä se ite tuloste on. Eli on joutunu dremelil leikkaamaa niit irti ja hiomaa ja sit se jälki on ollu aika karua.

23 d

HyLa. Aika ajoin tulee haaveiltua 3D-tulostimesta, mutta kun merkkejä ja malleja on tuhoton määrä, niin menee amatöörin pää sekaisin tarjonnan tulvassa. Langan innoittamana selailin taas tulostimia ja ihastuin Anycubic
jos haluat nikkaroida ja vääntää: osta ihan mikä vaan jos haluat tulostaa etkä nikkaroida ja vääntää: osta bambulab

23 d

HyLa. Aika ajoin tulee haaveiltua 3D-tulostimesta, mutta kun merkkejä ja malleja on tuhoton määrä, niin menee amatöörin pää sekaisin tarjonnan tulvassa. Langan innoittamana selailin taas tulostimia ja ihastuin Anycubic
Ehkä harkitsisin jotain 2 tulostuspään tulostinta et jos innostut enemmän nii ei tarvi heti ostaa uutta. Mä ostin ton ekan oman viime syksynä ja nyt on uus tulossa et ois siin rahaa säästäny jos ois tienny enemmän mitä on ostamassa :D Nykyään on aika paljon noita yhen tulostuspään malleja missä on erikseen filamentin vaihtaja mikä itellekkin on nyt tulossa mut niissä tota hukkaa tulee tosiaan jonkin verran kun vähän väliä vaihtaa lankaa.

23 d

jos haluat nikkaroida ja vääntää: osta ihan mikä vaan jos haluat tulostaa etkä nikkaroida ja vääntää: osta bambulab
Täähän se ois. Tiiätkö noista bambun halvemmista malleista mitään? Ite oon käyttäny vaan tota X1 nii ei uskalla mitään P1 sarjasta halvempaa suositella. Toi P1P vois muuten olla alottelijalle aika hyvä kun voi päivittää pikkuhiljaa paremmaksi jos kiinnostus ei lopahda

23 d

Täähän se ois. Tiiätkö noista bambun halvemmista malleista mitään? Ite oon käyttäny vaan tota X1 nii ei uskalla mitään P1 sarjasta halvempaa suositella. Toi P1P vois muuten olla alottelijalle aika hyvä kun voi pä
ei ole omaa kokemusta noista A-sarjan printtereistä, mutta mitä muilta foorumeilta lukenut niin ilmeisesti on bedslingerien mersu tällä hetkellä

23 d

HyLa. Aika ajoin tulee haaveiltua 3D-tulostimesta, mutta kun merkkejä ja malleja on tuhoton määrä, niin menee amatöörin pää sekaisin tarjonnan tulvassa. Langan innoittamana selailin taas tulostimia ja ihastuin Anycubic
Voisin kyl melkein saoo et unoha toi Anycubic ja osta toi bambu lab P1P. on tällä hetkellä tarjouksessakin nii hinta ois nyt aika sama. Tohon bambuun saa sit jälkeepäin tilattuu seinät ja vaikka ton ams filamentti vaihtajan jos tarvetta ilmenee

23 d

jos haluat nikkaroida ja vääntää: osta ihan mikä vaan jos haluat tulostaa etkä nikkaroida ja vääntää: osta bambulab

23 d

Voisin kyl melkein saoo et unoha toi Anycubic ja osta toi bambu lab P1P. on tällä hetkellä tarjouksessakin nii hinta ois nyt aika sama. Tohon bambuun saa sit jälkeepäin tilattuu seinät ja vaikka ton ams filamentt
Voi tätä valinnan vaikeutta xD Eikös Prusa tee kanssa ihan hyviä tulostimia?

23 d

Voi tätä valinnan vaikeutta xD Eikös Prusa tee kanssa ihan hyviä tulostimia?
Mut toi bambun juttu et sä voit päivittää 500 euron tulostimen samaks ku yli 1000e tulostin on jotain mitä et muualta saa. Eikä ne päivityspakettien hinnat juurikaa eroa siitä et ostais heti kalleimman. Tää nyt ei yhtää helpota päätöksen tekoo mut kannattaa kans perehtyy siihen ohjelmaa millä sit tulostinta käytetää. Niissä on aika isoja eroja. Ainakii ton mun Flashforgen ohjelma on ihan hirvee. En oo tosin jaksanu perehtyy saisko sitä käytettyy jollain muulla ku valmistajan ohjelmal
Onko kokemusta 3D-skannereista?

23 d

Onko kokemusta 3D-skannereista?
Oispa. tälläkin hetkellä ois yks projekti mihin tarvisin sellasen mut hyvät maksaa enemmän ku tulostimet. Ja jos joltain löytyy kymenlaakson alueella nii maksan jos saan skannata yhen jutun :D
Remove ads with Gold »

23 d

Onko kokemusta 3D-skannereista?

23 d

Oispa. tälläkin hetkellä ois yks projekti mihin tarvisin sellasen mut hyvät maksaa enemmän ku tulostimet. Ja jos joltain löytyy kymenlaakson alueella nii maksan jos saan skannata yhen jutun :D
eikös iPoneissa ole jonkinsortin 3d skannaus mahdollisuus? Jos sellasen sattuu omistamaan

23 d

eikös iPoneissa ole jonkinsortin 3d skannaus mahdollisuus? Jos sellasen sattuu omistamaan
Oon kattonu muutaman puhelin skannaus videon youtubesta mut tähän tulostus hommaan vähän hankalia kun saat pyöriä ihan helvetin kauan sen kappaleen ympärillä kameran kans ja sit ne ottaa tosi paljon jotain epämääräsiä rakeita mukaan ja sit tunteja siivoot niitä pois jollain ohjelmalla. Ajatus ei oikee houkuttele ku ois sellain aika tarkka projekti mihin tarvis skannausta

23 d

Ei se 3d- mallintaminen niin kovin hankalaa ole kun vaa ymmärtää sen perusajatuksen millä noi ohjelmat toimii. Mut ite käytän vieläkin välillä pikku juttuihin Tinkercadia ihan selaimessa. Suosittelen kokeilemaa,
Olen legitisti kallu ilmeisesti. Kuvassa tulos kun koitin ohjeilla ja pähkäilyllä pari tuntia saada aikaan yksinkertaista rasiaa, jossa on reikä. Saa kyllä tällainen kehitysmaisakin aika paljon irti harrastuksesta ihan netistä löytyviä malleja printtaamalla. Curassa osaan säätää mallin kokoa ja sijaintia alustalla, muihin asetuksiin en uskalla koskea yleensä :D
Blenderi on kyllä huono softa 3d printtausta varten jos ei mitään kokemusta ole. Fusion360 on hyvä ilmainen cad softa, mikä antaa hyvät opit siirtymään muihin cadeihin tulevaisuudessa

22 d

Blenderi on kyllä huono softa 3d printtausta varten jos ei mitään kokemusta ole. Fusion360 on hyvä ilmainen cad softa, mikä antaa hyvät opit siirtymään muihin cadeihin tulevaisuudessa
Joo huomasin kans saman. Sain onneks ihan ammatti suunnittelijan näyttämää kaikki perus asiat. Nyt onnistuu jo ihan hyvin 3d hommat ja ohutlevy metallityö piirtäminen

22 d

Joo huomasin kans saman. Sain onneks ihan ammatti suunnittelijan näyttämää kaikki perus asiat. Nyt onnistuu jo ihan hyvin 3d hommat ja ohutlevy metallityö piirtäminen
itse päivätyöksi veivaan solidworksia niin olen ajatellut blenderin opettelua. Voi olla ehkä helpompaa siirtyä cadista blenderiin, saa nähdä :D
Löytyykö muuten keltään filamentti kuivuria? Tähän asti oon pitäny suljetussa muovilaatikossa ja siellä kosteudenpoistajia. Näyttäis mittarin perusteella kosteus prosentti olevan kokoajan 35-40%. Eli pärjääkö tolla vai pitäiskö ostaa kuivuri? Netin perusteella pitäis kaikki filamentit kuivattaa ennen tulostusta kuivurissa mut en oo kyl huomannu mitää eroa just ostetun ja tuol laatikos puol vuotta olleen filamentin välillä.

20 d

Löytyykö muuten keltään filamentti kuivuria? Tähän asti oon pitäny suljetussa muovilaatikossa ja siellä kosteudenpoistajia. Näyttäis mittarin perusteella kosteus prosentti olevan kokoajan 35-40%. Eli pärjääkö tolla vai p
PETG oon "kuivattanut" bambun omalla "filament drying" ohjelmalla. Tuli ihan priimaa jälkeä, tiedä sitten tekikö tuo "kuivatus" loppujen lopuksi mitään... PLA suoraan paketista tulostimeen ja on tähän asti tullut aina priimaa. Ilmeisesti hedelmäkuivaimesta saa tehtyä budjettikuivurin jos tarve on ja eikä halua maksaa merkistä Avatut filamentit säilytän samalla tavalla kuin sinä. Ostin puuilosta Smartstore 31 muovilaatikon kannella ja löin ikkunatiivisteet kanteen. Tulostin sitte klipsit pitämään tämän vähän "tiiviimpänä". Ilmankosteus on tuossa laatikossa ollut aina 10% :D https://www.printables.com/model/60170-clip-for-smartstore-31-box

20 d

PETG oon "kuivattanut" bambun omalla "filament drying" ohjelmalla. Tuli ihan priimaa jälkeä, tiedä sitten tekikö tuo "kuivatus" loppujen lopuksi mitään... PLA suoraan paketista tulostimeen ja on tähän asti tullu
Mun bambu ei vieläkää oo saapunu suomen puolelle mut tänää törmäsin tohon sen omaa kuivaus juttuu netissä. Se vaan aiheuttaa sen ongelman ku noita filamenttejä on tälläkin hetkellä 7 rullaa ja haluaisin pitää edes puolet ns. hetivalmiina tulostukseen.

20 d

Mun bambu ei vieläkää oo saapunu suomen puolelle mut tänää törmäsin tohon sen omaa kuivaus juttuu netissä. Se vaan aiheuttaa sen ongelman ku noita filamenttejä on tälläkin hetkellä 7 rullaa ja haluaisin pitää ede
En oo kertaakaan vielä törmännyt henkilökohtaisesti ongelmiin liian "märän" filamentin kanssa. Jos tuo alkaa tulee ongelmaksi niin sitten pitää varmaan miettiä jotain oikeaa ratkaisua, mutta tällä hetkellä tuo bambun ghetto"kuivatus" saa riittää ja säilytys ilmatiiviissä laatikossa kosteudenpoistajien kanssa
Remove ads with Gold »

20 d

Löytyykö muuten keltään filamentti kuivuria? Tähän asti oon pitäny suljetussa muovilaatikossa ja siellä kosteudenpoistajia. Näyttäis mittarin perusteella kosteus prosentti olevan kokoajan 35-40%. Eli pärjääkö tolla vai p
Tpu tarviis moista, mut enpä huomannut eroa ilman kuivattamista tai kuivattamisen välillä. Toki teknisiä osia joilla vain tärkeää lujuus, vedenpitävyys ja mitat, pintalaatua en ole tarkastellut suuremmin. Muilla ei ole tullut käytettyä.

20 d

En oo kertaakaan vielä törmännyt henkilökohtaisesti ongelmiin liian "märän" filamentin kanssa. Jos tuo alkaa tulee ongelmaksi niin sitten pitää varmaan miettiä jotain oikeaa ratkaisua, mutta tällä hetkellä tuo ba
Joo sama homma. Varmaan suomessa muutenkin niin kuiva ilmasto ettei täällä ole niin iso ongelma. Katoin kyllä et jos joskus tarvii hankkii nii SUNLU FilaDryer S4 vaikutti aika pätevältä kun voi säilyttää 4 rullaa siellä ja käynnistyy kun kosteus % menee liian korkeeks.

20 d

Löytyykö muuten keltään filamentti kuivuria? Tähän asti oon pitäny suljetussa muovilaatikossa ja siellä kosteudenpoistajia. Näyttäis mittarin perusteella kosteus prosentti olevan kokoajan 35-40%. Eli pärjääkö tolla vai p
Oon aika nuubi vielä näissä hommissa, 2 viikkoa oon nyt tulostinta pyöritellyt ja filamentit ollut pahvilaatikossa ja joku ihan nakuna. Tässä ajassa ei mitään huomattavaa eroa tulostuslaadussa. Rakennekosteusmittari minulta löytyy, pitääpä ihan katsoa mitä näyttää ja verrata pakasta vedettyyn filuun. Jos tällä nyt muovia pystyy mittaamaan

20 d

Oon aika nuubi vielä näissä hommissa, 2 viikkoa oon nyt tulostinta pyöritellyt ja filamentit ollut pahvilaatikossa ja joku ihan nakuna. Tässä ajassa ei mitään huomattavaa eroa tulostuslaadussa. Rakennekosteusmitt
Mullakii oli alkuun kaikki parikuukautta ilman mitään tiivistä laatikkoa. En huomannu mitään eroo. Itseasiassa tälläkin hetkellä yks rulla ollu tos tulostimen kyljessä kuukauden ja tänään tulostaessa ei mitään muutoksia. Ehkä se enemmän aiheuttaa niissä maissa ongelmia missä ilmasto on kostea kellon ympäri ja muutenkin sisäilma on mitä on
Vittujen vittu. Itsellä FLSUN qq-s delta tulostin ja jokin mystinen ongelma josta en pääse mitenkään jyvälle. Tulostimessa Z-korkeus heittää sen mukaan mihin suuntaan tulostuspää liikkuu, mutta vain muutamalla pöydän alueella, eli kun mennään sanotaankon Y-akselin suuntaan plussalle niin pää tulostaa noin 0.3mm liian korkealla ja vastaavasti miinuksen suuntaan mennessä 0.3mm liian matalalla. Ja kyse on nimenomaan siitä mihin suuntaan pää kulkee, tein testiohjelmia joissa päätä liikutetaan vain yhteen suuntaan ja tällöin Z pysyi vakaana. Samoin vastakkaiseen suuntaan liikuttamalla Z pysyy vakaana, Z-heitto riippuu siis kulkusuunnasta ja heitto on vakio, eli ei satunnainen vaan aina sama. Olen tarkastanut hihnojen kireyden useampaan otteeseen, pöytä on suora, nivelet tuntuvat toimivan ok, ruuvien kiristykset tarkistettu, johteet rasvattu ja ideat lopussa. Ohjelmistosta tämä tuskin johtuu.

20 d

Löytyykö muuten keltään filamentti kuivuria? Tähän asti oon pitäny suljetussa muovilaatikossa ja siellä kosteudenpoistajia. Näyttäis mittarin perusteella kosteus prosentti olevan kokoajan 35-40%. Eli pärjääkö tolla vai p
No tuota, mulla oli yksi PLA-rulla vuodesta 2016 asti, ollut suurimman osan ajasta ihan huoneilmassa, välillä vuoden tai jotain muovipussissa jossa muutama sellainen pieni kosteudenkerääjä joita tulee postimyyntiromujen mukana. Tulostin sen rullan loput tuossa pari kuukautta sitten, eikä siinä ilmennyt koko aikana mitään ongelmaa. Jotkut materiaalit voi toki olla herkempiä, ja joku joskus oli kovasti sitä mieltä, että PLA imee paljon kosteutta ilmasta ja alkaa kuplimaan tulostaessa, mutta tuossa ei ainakaan ollut mitään ongelmaa. Ainut, mitä huomasin, oli aiemmassa tulostimessa bowden-putkeen se kovettui ja katkeili herkästi, mutta itse rullalla oleva tavara pysyi kaikki nämä vuodet hyvänä. Tämän kokemuksen kannustamana säästäisin kosteusnysväykseen käytetyn ajan, rahan ja tilan johonkin tuottavampaan. :D

20 d

Mullakii oli alkuun kaikki parikuukautta ilman mitään tiivistä laatikkoa. En huomannu mitään eroo. Itseasiassa tälläkin hetkellä yks rulla ollu tos tulostimen kyljessä kuukauden ja tänään tulostaessa ei mitään mu

19 d

No tuota, mulla oli yksi PLA-rulla vuodesta 2016 asti, ollut suurimman osan ajasta ihan huoneilmassa, välillä vuoden tai jotain muovipussissa jossa muutama sellainen pieni kosteudenkerääjä joita tulee postimyynti
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta itse veikkaan että noi kosteusongelmat on lähinnä jossain ulkomailla, missä on oikeasti kostea ilmasto. Suomessahan on suuren osan vuotta lämmityskaudella rutikuiva sisäilma, eikä itsellä ole ainakaan ollut kesälläkään mitään ongelmaa. Ilmeisesti nylon ja jotkin muut materiaalit ovat alttiimpia ongelmille, mutta PLA:lla siis tällaiset kokemukset. Omat langat olen pitänyt ihan sellaisessa isossa muovilaatikossa, joka ei ole millään muotoa tiivis, ja yksi rulla on aina ladattuna koneeseen ihan paljaana siinä.

20 d

Joo sama homma. Varmaan suomessa muutenkin niin kuiva ilmasto ettei täällä ole niin iso ongelma. Katoin kyllä et jos joskus tarvii hankkii nii SUNLU FilaDryer S4 vaikutti aika pätevältä kun voi säilyttää 4 rullaa
>Varmaan suomessa muutenkin niin kuiva ilmasto ettei täällä ole niin iso ongelma. Riippuu ihan missä on, omalla työpaikalla Uudellamaalla on ilmastoinnissa kosteudenpoistaja käynnissä jatkuvasti koska rauta alkaisi muuten kukkia samoin tein.

18 d

>Varmaan suomessa muutenkin niin kuiva ilmasto ettei täällä ole niin iso ongelma. Riippuu ihan missä on, omalla työpaikalla Uudellamaalla on ilmastoinnissa kosteudenpoistaja käynnissä jatkuvasti koska rauta alkai
No pääasiassa ainakin kuiva ilmasto. Toi nyt enemmän kuulostaa rakennus/ suunnittelu virheeltä jos noin on. Tietenkii jos sun työpaikka on joku teollisuushalli nii sit voi olla eriasia mut ei toi missää toimistorakennukses ihan normaalii oo.
Nyt kelpaa tulostaa ku Bambu saapu tänää aamulla. Nyt vaa alkaa miettii et miks ei hankkinu jo aikasemmin ku ei oo viel hirveest tarvinu säätää ennen tulostamista ja jälki on älyttömän hyvää. Tosin olihan se hyvä alkuu käyttää jotain halvempaa nii oppi siin säätämises kaikki perusasiat.
Remove ads with Gold »

17 d

Nyt kelpaa tulostaa ku Bambu saapu tänää aamulla. Nyt vaa alkaa miettii et miks ei hankkinu jo aikasemmin ku ei oo viel hirveest tarvinu säätää ennen tulostamista ja jälki on älyttömän hyvää. Tosin olihan se hyvä alkuu k
Ite löin enderin heti palasiksi kun bambu tuli :D Oon netistä katsellut että endereistä on tehty omia filamenttikoneita, mutta en ehkä itse jaksa tuollaista alkaa väsäämään. Ehkä jotain muuta voisi sille keksiä

17 d

Ite löin enderin heti palasiksi kun bambu tuli :D Oon netistä katsellut että endereistä on tehty omia filamenttikoneita, mutta en ehkä itse jaksa tuollaista alkaa väsäämään. Ehkä jotain muuta voisi sille keksiä
Joo tänää just mietin et mitä teen tol flashforgel. En kuitenkaa enää käytä sitä mihinkää. Yhen oudon jutun huomasin tos ku vanhan kans en koskaa haistanu mitää suurenpaa käryä tulostaessa pla mut ton kans en kyl pysty olee samas huonees. Kävin jo äsken ostamas sen poistoilmapuhaltimen ja aattelin huomeen laittaa sen suoraa tohon tulostimen yläpuolelle jos se auttais

17 d

Ite löin enderin heti palasiksi kun bambu tuli :D Oon netistä katsellut että endereistä on tehty omia filamenttikoneita, mutta en ehkä itse jaksa tuollaista alkaa väsäämään. Ehkä jotain muuta voisi sille keksiä
Muuten on kyl menny tää päivä melkein pelkästää ton tulostimen lisävarusteita tulostaes :D

17 d

Muuten on kyl menny tää päivä melkein pelkästää ton tulostimen lisävarusteita tulostaes :D
Mitä lisävarusteita olet tulostanut?

17 d

Mitä lisävarusteita olet tulostanut?
No tää ams johto/putki hässäkkä tuol takaan oli sen verran ahistava et sille heti alkuu tollasen järjesteliän :D Edit. ei näköjää kuvasta ees oikee erotu mun en jaksa enää uudestaa siirtää tota tulostinta

17 d

Mitä lisävarusteita olet tulostanut?
Sit tuli vähän yllätykseen vaikka olin netist lukenu et toi tulostimen oma kamera on ihan paska. Oon käyttäny ennen bambun x1 ja tiesin et toi on vähän sitä huonompi mut mobiili yhteydel eli jos on vaikka pihahommis tai käy kaupas nii se video liikahtaa ehkä puolen minuutin välein. Eli ei ees saa selvää onks kaikki kunnos. Sattu kaapis olemaa ylimääränen tp-link c100 nii tulostin telineen sille nii nyt voi ihan kunnol seurata mitä tapahtuu Edit. nii ja sit tosiaa oli pakko myös tulostaa tolle kameralle mustat kuoret ku näytti ihan kauheelt toi valkonen kamera roikkumas tos :D
Täytyy viel huomeen tulostaa jonkuulain astia tolle roskakuilulle :D Nyt otin vaa keittiöst jonkuu kipon mihin kaikki ylimääräin tippuu

17 d

Täytyy viel huomeen tulostaa jonkuulain astia tolle roskakuilulle :D Nyt otin vaa keittiöst jonkuu kipon mihin kaikki ylimääräin tippuu
Itellä on tällänen systeemi käytössä :D

15 d

Itellä on tällänen systeemi käytössä :D
Ei ainakaan täyty ihan heti :D

15 d

Ei ainakaan täyty ihan heti :D
Nyt oon tulostellu aika vähän, mutta on tuo pari kertaa täyttynyt jo
Remove ads with Gold »
Mua kiinnostaisi hommata CNC jyrsin kämppään, mutta pelkään vähän, että se meteli aiheuttaa naapureissa itsemurhayrityksiä. Täällä on kyllä aika hyvä eristys, mutta tarvitsisin tarkempia lukemia kuinka paljon desibeleissä se huutaa. 3D tulostin olisi kyllä se halvin vaihtoehto, mutta sitten joutuu kikkailemaan niiden hartsikäryjen kanssa. Toiseksi sitten hengittämään vielä niitä savuja, jotka eivät ole kovin terveellisiä. Joten täytyisi jotain ilmanpuhistimia hommata lisäksi. Tosin CNC koneessa ne huonot puolet on juuri tuo meteli + pöly ja roska.

13 d

Mua kiinnostaisi hommata CNC jyrsin kämppään, mutta pelkään vähän, että se meteli aiheuttaa naapureissa itsemurhayrityksiä. Täällä on kyllä aika hyvä eristys, mutta tarvitsisin tarkempia lukemia kuinka paljon desibeleiss
Ääneen vaikuttaa aika paljon se mitä tekee. Meillä oli töissä desibelimittaukset ja jossain 80-90 desibelin välissä oikeastaan kokoajan, kun useampi kone jyllää samaan aikaan. Ei varmaan kehtaa mihinkään kerrostaloon hommata. Sit ne koneet tarvii vielä paineilmaa (oletan et harrastevehkeistä sama toimintaperiaate) ja varmaan sähköäkin jota ei perus pistorasiasta irtoa. e: ja siis koneistaja olen jos ei käynyt selväksi.

13 d

Mua kiinnostaisi hommata CNC jyrsin kämppään, mutta pelkään vähän, että se meteli aiheuttaa naapureissa itsemurhayrityksiä. Täällä on kyllä aika hyvä eristys, mutta tarvitsisin tarkempia lukemia kuinka paljon desibeleiss
Jos se muovinkäry huolestuttaa niin se metallinkäry mitä CNC jyrsimistä voi saada aikaiseksi on kyllä reippaasti pahempaa.

20 d

Löytyykö muuten keltään filamentti kuivuria? Tähän asti oon pitäny suljetussa muovilaatikossa ja siellä kosteudenpoistajia. Näyttäis mittarin perusteella kosteus prosentti olevan kokoajan 35-40%. Eli pärjääkö tolla vai p
Torista hommasin kasvikuivurin kympillä.
Olis kyllä kiva räpistin. Vois tehdä ne mitä ei mistään saa tai löydy.

13 d

Olis kyllä kiva räpistin. Vois tehdä ne mitä ei mistään saa tai löydy.
Kannattaa hankkia jos kiinnostaa.

13 d

Kannattaa hankkia jos kiinnostaa.
Harkitsen kun budjetti antaa periksi.

13 d

Harkitsen kun budjetti antaa periksi.
Torista kannattaa kans katella ku monet päivittää kalliimpaa/parempaan tulostimeen nii saatat saada halvalla. Tosin jos ite nyt oisin näil tiedoilla alottamas nii ostaisin bambu labin A1 tai jos rahat riittää nii P1. Niit ei oikee käytettyyn saa.

13 d

Torista kannattaa kans katella ku monet päivittää kalliimpaa/parempaan tulostimeen nii saatat saada halvalla. Tosin jos ite nyt oisin näil tiedoilla alottamas nii ostaisin bambu labin A1 tai jos rahat riittää nii
Kiitos vinkistä nyymi.
Itellä on toi flashforge
Remove ads with Gold »
Jätättekö muuten usein tulostinta yksin kotiin tulostamaan? Monet tuntuu jättävän pitkiäkin tulostuksia. Ite saatan käydä kaupassa mut sielläkin kattelen välillä kamerasta mitä tapahtuu. Tällä hetkellä ois kans 10h tulostus menossa ja pitää kyllä kaupoilla käydä vielä kun sieltä ehkä jotain saa :D Ei oikee kiinnosta lähtee torstain jälkee kattomaa sitä ihmisten juhannus sekoiluu ku ostetaa kaikki kaupat tyhjäks :D

13 d

Itellä on toi flashforge
Itelläkii tos pölyyntymäs. Ihan hyvä tulostin mut hidas ja toi tulostuskoko yhen filamentin käyttö aiheutti vähän liikaa rajotteita. Pitäis varmaan myydä pois kun ei oo enää käyttöä. Mikähän sille ois hyvä hinta. Ostettu viime syksynä eli takuutakin on vielä jäljellä

13 d

Jätättekö muuten usein tulostinta yksin kotiin tulostamaan? Monet tuntuu jättävän pitkiäkin tulostuksia. Ite saatan käydä kaupassa mut sielläkin kattelen välillä kamerasta mitä tapahtuu. Tällä hetkellä ois kans 10h tulos
Ite jätän paitsi ny käytän abs+ nii ei viitti kauaksi aikaa jättää yksistään ettei käryä

13 d

Itelläkii tos pölyyntymäs. Ihan hyvä tulostin mut hidas ja toi tulostuskoko yhen filamentin käyttö aiheutti vähän liikaa rajotteita. Pitäis varmaan myydä pois kun ei oo enää käyttöä. Mikähän sille ois hyvä hinta.
Itsekkin ostin viime syksynä noita on torissa myity 250-350e välillä

13 d

Itsekkin ostin viime syksynä noita on torissa myity 250-350e välillä
Itsellä on jo 1290h Adventurer kolmosessa

13 d

Ite jätän paitsi ny käytän abs+ nii ei viitti kauaksi aikaa jättää yksistään ettei käryä
Mä laitoin tonne tulostimen yläpuolelle poistoilmapuhaltimen nii tuntuu kyl hyvin vaihtavan ilmaa. Ei ees abs tulostukses huomannu mitää hajuu. Oon nyt pitäny päällä kyl kaikkien materiaalien kans ku niin ainakii sanotaa et kaikki materiaalit levittää jotain hiukkasii ympäri asuntoo vaikka ei mitää hajuu tuliskaa.

13 d

Itsekkin ostin viime syksynä noita on torissa myity 250-350e välillä
Mulle riittäis vaikka 150e kunhan joku hakis pois :D

13 d

Mulle riittäis vaikka 150e kunhan joku hakis pois :D
Ei oo pahan hintainen :D ite hommasin joku 6 viikkoa sitten lasipöydän ihan flashforge oma oli kärkkäisellä 50e hyvin muuten toimii mutta vähän ongelmia että saisi sen kappaleen pysymään kiinni siinä lasipöydässä

13 d

Ei oo pahan hintainen :D ite hommasin joku 6 viikkoa sitten lasipöydän ihan flashforge oma oli kärkkäisellä 50e hyvin muuten toimii mutta vähän ongelmia että saisi sen kappaleen pysymään kiinni siinä lasipöydässä
Onks sul jotain liimaa? Muuten ei ainakaa oo mitää toivoo saada lasissa pysymää

12 d

Onks sul jotain liimaa? Muuten ei ainakaa oo mitää toivoo saada lasissa pysymää
ihan perus puikkoliimaa suositeltiin mutta taitaa halpaversiot olla paskea
Remove ads with Gold »

12 d

ihan perus puikkoliimaa suositeltiin mutta taitaa halpaversiot olla paskea
En oo koskaa kokeillu mitää puikkoliimaa ku on tullu vähä sellain vaikutelma ettei pidä kauheen hyvin ja hankala pestä pois. https://kauppa.sintosen.com/product/985/?gad_source=1 Tää on ollu ainakii hyvää. Menee tahmeeks vasta kun alusta lämpenee ja kun antaa alustan jäähtyä nii kappale irtoo heti. Ja lähtee ihan vedellä pois

12 d

En oo koskaa kokeillu mitää puikkoliimaa ku on tullu vähä sellain vaikutelma ettei pidä kauheen hyvin ja hankala pestä pois. https://kauppa.sintosen.com/product/985/?gad_source=1 Tää on ollu ainakii hyvää. Menee
Tää kyllä menee ostoskoriin pakko koittaa

12 d

Tää kyllä menee ostoskoriin pakko koittaa
Täytyis ettii tohon bambuun jostain tasanen alusta. Vaikka toi textured on hyvä kun ei tarvi liimaa nii joihinkii juttuihin haluis tasasen pinnan

12 d

Täytyis ettii tohon bambuun jostain tasanen alusta. Vaikka toi textured on hyvä kun ei tarvi liimaa nii joihinkii juttuihin haluis tasasen pinnan
Nii joo näyttää bambussa olevan hinta vähän enemmän ku flashforgessa :D

12 d

Nii joo näyttää bambussa olevan hinta vähän enemmän ku flashforgessa :D
On mut jos paljon tulostaa nii ihan ton rahan arvonen hankinta
Ender 3 v3 ken vammainen omistaja tarviisi neuvoa. Oon tähän asti käyttänyt creality printtiä slicerinä, mutta alkaa tympimään ne jatkuvat bugit. Ajatuksena vaihtaa curaan, mutta en saa tulostinta yhdistettyä siihen wlanin kautta. Tutkin asiaa ja pitää vissiin firmware laittaa uusiksi jotta onnistuisi, mutta en ymmärrä hevonvittuakaan internetin ohjeista firmiksen vaihtoon. Voisiko joku neuvoa asian kuten lapselle, miten se tehdään alusta loppuun. Alustin muistitikun fat32 muotoon ja laitoin ladatut kamat sinne ja tökkäsin tulostimeen kiinni, mutta tulostin löytää vain tyhjiä kansioita

12 d

Täytyis ettii tohon bambuun jostain tasanen alusta. Vaikka toi textured on hyvä kun ei tarvi liimaa nii joihinkii juttuihin haluis tasasen pinnan

12 d

Nii joo näyttää bambussa olevan hinta vähän enemmän ku flashforgessa :D
Eihän tuo tasainen tulostusalusta ole kuin 42 euroa plus postit. https://eu.store.bambulab.com/en-fi/products/bambu-smooth-pei-plate

12 d

Eihän tuo tasainen tulostusalusta ole kuin 42 euroa plus postit. https://eu.store.bambulab.com/en-fi/products/bambu-smooth-pei-plate
Ei se joo paha oo mut oottelen et tän sais https://eu.store.bambulab.com/en-fi/products/bambu-dual-texture-pei-plate?variant=48055814259036

12 d

Ei se joo paha oo mut oottelen et tän sais https://eu.store.bambulab.com/en-fi/products/bambu-dual-texture-pei-plate?variant=48055814259036
Ei ole paha hinta tuollakaan, toivottavasti saavat varastontäydennystä piakkoin myös filamenttien ym. osalta.
https://ylilauta.org/yleinen/91pP9
Remove ads with Gold »

12 d

Ei ole paha hinta tuollakaan, toivottavasti saavat varastontäydennystä piakkoin myös filamenttien ym. osalta.
Eiköhän viimeistää ku alennusmyynnit loppuu. Filamentteja on kyl kokoajan tullu lisää mut loppuu heti ja kertaakaa parii viikkoo ei oo ollu samaa aikaa hyllys kaikkee mitä oisin tarvinu nii en oo jaksanu tilaa mitää :D
Oon miettinyt 3d tulostimen hankintaa ja ajatuksena olisi minifiguurien tulostus, onko tähän kellään suosituksia

11 d

Oon miettinyt 3d tulostimen hankintaa ja ajatuksena olisi minifiguurien tulostus, onko tähän kellään suosituksia
Minkälainen budjetti?

11 d

Minkälainen budjetti?
Jotain kohtuu budjetti versiota mielellään alle 500€

11 d

Jotain kohtuu budjetti versiota mielellään alle 500€
Tarviiko tulostaa useampaa väriä vai yksivärisiä?

11 d

Tarviiko tulostaa useampaa väriä vai yksivärisiä?
Usean värin tulostus ei välttämätön

11 d

Usean värin tulostus ei välttämätön
Tos käydää aika hyvin eri hintaluokkien parhaat vahtoehdot läpi

11 d

https://www.youtube.com/watch?v=UbxAm1CKzWs&t=563s Tos käydää aika hyvin eri hintaluokkien parhaat vahtoehdot läpi
Miksi ainoastaan kiinalaisia tulostimia? Eikä mitään länsimaalaista?

11 d

Miksi ainoastaan kiinalaisia tulostimia? Eikä mitään länsimaalaista?
No tässähän oli kyse eri hintaluokkien parhaista tulostimista eikä siitä missä ne on valmistettu/kehitetty. Voit toki kertoa meille kaikki parhaat länsimaalaiset tulostimet

11 d

Usean värin tulostus ei välttämätön
Bambu labin A1 mini on aika edukkaassa hinnassa nyt.
Remove ads with Gold »

11 d

Bambu labin A1 mini on aika edukkaassa hinnassa nyt.
Niin katoin kans et aika halvalla lähtis, onko tietoa että minkälaista laatua sen tulostus on

11 d

Niin katoin kans et aika halvalla lähtis, onko tietoa että minkälaista laatua sen tulostus on
Kyllä se pitäis ihan hyvää laatua olla. Uskallan väittää että parasta mitä tohon rahaan saa

11 d

Niin katoin kans et aika halvalla lähtis, onko tietoa että minkälaista laatua sen tulostus on
Kannattaa kyl miettii et tuleeko tarvetta tehä tukirakenteita tai niit monivärisii tulosteita ettei heti tarvi laittaa tot ams tilauksee. On halvempaa ostaa suoraa toi combo ku päivittää myöhemmin

11 d

Kannattaa kyl miettii et tuleeko tarvetta tehä tukirakenteita tai niit monivärisii tulosteita ettei heti tarvi laittaa tot ams tilauksee. On halvempaa ostaa suoraa toi combo ku päivittää myöhemmin
Kiitos vinkistä

11 d

Kiitos vinkistä
Voi niitä tukia tehä samastakin materiaalista mut se irrottelu vaatii sit vähän työtä

11 d

Kiitos vinkistä
AMS lisää käyttömukavuutta, kun voi nopeesti vaihdella filamenttien välillä, vaikkei moniväritulosteita tekisikään. Mulla ennestään x1c ams-yksiköllä, niin tilasin tuon A1 minin kaveriksi ilman ams:sää.

11 d

AMS lisää käyttömukavuutta, kun voi nopeesti vaihdella filamenttien välillä, vaikkei moniväritulosteita tekisikään. Mulla ennestään x1c ams-yksiköllä, niin tilasin tuon A1 minin kaveriksi ilman ams:sää.
Se on kyl totta

11 d

AMS lisää käyttömukavuutta, kun voi nopeesti vaihdella filamenttien välillä, vaikkei moniväritulosteita tekisikään. Mulla ennestään x1c ams-yksiköllä, niin tilasin tuon A1 minin kaveriksi ilman ams:sää.

15 d

Nyt oon tulostellu aika vähän, mutta on tuo pari kertaa täyttynyt jo
Osaatteko sanoo et jos laitan tonne ams 2 mustaa rullaa ja toinen loppuu nii osaako toi jatkaa siit toisesta automaattisest?

10 d

Osaatteko sanoo et jos laitan tonne ams 2 mustaa rullaa ja toinen loppuu nii osaako toi jatkaa siit toisesta automaattisest?
Jos ne on samaa niin pitäisi automaattisesti vaihtaa toiseen. Asetus pitää olla päällä

10 d

Jos ne on samaa niin pitäisi automaattisesti vaihtaa toiseen. Asetus pitää olla päällä
Joo kiitos löyty toi asetus ja näyttäis olevan päällä
Remove ads with Gold »

10 d

Joo kiitos löyty toi asetus ja näyttäis olevan päällä
Isoa printtiä jos meinaa tehdä niin kannattaa vaikka kokeilla että printtaa jonkun parin kymmenen minuutin osan ja leikkaa sen filamentin poikki. Sitte näkee toimiiko automaattinen vaihto

10 d

Isoa printtiä jos meinaa tehdä niin kannattaa vaikka kokeilla että printtaa jonkun parin kymmenen minuutin osan ja leikkaa sen filamentin poikki. Sitte näkee toimiiko automaattinen vaihto
Laitoin nyt menemää 5h homman uudesta rullasta. Täytyy kokeilla tolla tyylillä

20 d

Vittujen vittu. Itsellä FLSUN qq-s delta tulostin ja jokin mystinen ongelma josta en pääse mitenkään jyvälle. Tulostimessa Z-korkeus heittää sen mukaan mihin suuntaan tulostuspää liikkuu, mutta vain muutamalla pöydän al
Ymmärsinkö oikein että Y-akselia käytettäessä Z-akselin arvo vaihtuu myös, mutta X-akselia käytettäessä MET?

17 d

Joo tänää just mietin et mitä teen tol flashforgel. En kuitenkaa enää käytä sitä mihinkää. Yhen oudon jutun huomasin tos ku vanhan kans en koskaa haistanu mitää suurenpaa käryä tulostaessa pla mut ton kans en k
En tuon oman Bambun kanssa huomannut samaa, ei tuo PLA Basic ainakaan mainittavasti ole kärynnyt.

17 d

Sit tuli vähän yllätykseen vaikka olin netist lukenu et toi tulostimen oma kamera on ihan paska. Oon käyttäny ennen bambun x1 ja tiesin et toi on vähän sitä huonompi mut mobiili yhteydel eli jos on vaikka pihahom
Omassa tuo päivittyy tyyliin sekunnin välein eli ihan tarpeeksi usein. Onkohan se sitten huonot yhteydet siellä Kymenlaaksossa tai jotain muuta.

17 d

Täytyy viel huomeen tulostaa jonkuulain astia tolle roskakuilulle :D Nyt otin vaa keittiöst jonkuu kipon mihin kaikki ylimääräin tippuu
Ihan kätevä astia löytyi kyllä tulosteista, ainoa vaan että valitsin ruuvikiinnitteisen ja se on aika oudon harvalla kierteellä se ruuvi siinä roskakuilun alla.

8 d

En tuon oman Bambun kanssa huomannut samaa, ei tuo PLA Basic ainakaan mainittavasti ole kärynnyt. Omassa tuo päivittyy tyyliin sekunnin välein eli ihan tarpeeksi usein. Onkohan se sitten huonot yhteydet
Mullakii tääl kotona päivittyy just ehkä sekunnin välein mut esimerkiks kaupassa jos yrittää mobiiliverkost kattoo nii päivittyy ehkä 20-30 sekunnin välein
Mä tein omasta tulostimesta sellaisen että voi syöttää kahta lankaa yhtä aikaa vaihtelevalla suhteella. Vittu mikä operaatio :D

6 d

Mä tein omasta tulostimesta sellaisen että voi syöttää kahta lankaa yhtä aikaa vaihtelevalla suhteella. Vittu mikä operaatio :D
Ihan vaa mielenkiinnosta: Miten? :D

6 d

Ihan vaa mielenkiinnosta: Miten? :D
Tarvitaan 5-akselinen emolevy, käytin BTT SKR 1.4 ja sitten kuumapää joka tukee tällaista. Kokeilin kahta kuumapäätä ja ensimmäinen oli sellainen joka ei voi toimia, täyttä kiinapaskaa. Kuvassa oleva toimii. Sitten pitää tehdä mekaanisia muutoksia että saa kaksi langansyöttömoottoria. Langansyöttölaitteiden kannattaa olla 3:1 välitettyä mallia kun nyt muovisula joutuu tekemään kaksi 90 ast mutkaa ennenkuin pääsee suuttimelle. Tän jälkeen Z-akseli oli niin painava että virran katketessa se romahti, joten teinpä sille laakeroidun pylpyrän vastapainolla vielä kumoamaan painovoiman. Melko ähräys tuli tuosta. En suosittele.
Aika masokistinen projekti.

6 d

Tarvitaan 5-akselinen emolevy, käytin BTT SKR 1.4 ja sitten kuumapää joka tukee tällaista. Kokeilin kahta kuumapäätä ja ensimmäinen oli sellainen joka ei voi toimia, täyttä kiinapaskaa. Kuvassa oleva toimii.
Huhhuh :D
Remove ads with Gold »
Osaako joku käyttää paremmin hakukoneita kuin minä? Päivitin tulostimen käyttämään 1.75 lankaa (ennen oli 2.85mm) ja nyt pitäisi löytää tefloniputki, joka olisi sisällä 2mm ja ulkopuolelta 6-6.5mm ) Olen yrittänyt etsiä alixpresista, mutta juuri tuollaista ei löydy mistään. 3mm/6mm toimii, mutta 1.75 lanka on aika löysästi siellä sisällä ja kun tulostin työntää sitä niin se menee zigzagilla ja tulostustarkkuus kärsii. ja 2mm/3-4mm putki ei sovi, kun liittimet hotendissä ja extruderissa ovat 6mm putkelle.

4 d

Osaako joku käyttää paremmin hakukoneita kuin minä? Päivitin tulostimen käyttämään 1.75 lankaa (ennen oli 2.85mm) ja nyt pitäisi löytää tefloniputki, joka olisi sisällä 2mm ja ulkopuolelta 6-6.5mm ) Olen yrittänyt etsi
https://ptfetubeshop.com/en/product/ptfe-tube-2mm-x-6mm/ Ei oo mitää tietoo tost firmast mut tollain ainakii löyty nopeel googlauksel

4 d

https://ptfetubeshop.com/en/product/ptfe-tube-2mm-x-6mm/ Ei oo mitää tietoo tost firmast mut tollain ainakii löyty nopeel googlauksel
Kiitos, mutta tuleepas 1 metrille hintaa....

4 d

Kiitos, mutta tuleepas 1 metrille hintaa....
Oho :D Voin viel koht kaivella jos löytyis jostain muualt. Toi on ihan älytön hinta

4 d

Kiitos, mutta tuleepas 1 metrille hintaa....
On kyl niin hankala koko ettei tunnu löytyvän muualta

4 d

Osaako joku käyttää paremmin hakukoneita kuin minä? Päivitin tulostimen käyttämään 1.75 lankaa (ennen oli 2.85mm) ja nyt pitäisi löytää tefloniputki, joka olisi sisällä 2mm ja ulkopuolelta 6-6.5mm ) Olen yrittänyt etsi
>2mm/3-4mm putki ei sovi Ostat tuollaista ja työnnät 3-4mm/6mm putken sisään. Teoriassa et edes tarvitse kuin lyhyet pätkät tuota isompaa putkea ja liimaat tms. ne pienemmän putken päihin liittimien kohdalle.
Onks Bambun omistajat törmänny outoihin ongelmiin lähiaikoina? Redditissä aika paljon tän tyylisii videoita et tulostus vaa loppuu yhtäkkii ilman mitää vikailmotusta ja saattaa jopa törmäillä niinku tässä videossa. https://www.reddit.com/r/BambuLab/comments/1doqmtn/p1s_abnormally_pause_during_printing/ Ilmeisest jotain viimesimmän päivityksen virheitä. Eikä pysty edes jatkaa tulostust jos se keskeytyy kun tulostin ei muista mitä oli tekemässä :D Itellä ei onneks oo viel sattunu omalle kohalle. Moni on jo ilmottanu ettei tulosta mitää enneku toi on korjattu.

3 d

Onks Bambun omistajat törmänny outoihin ongelmiin lähiaikoina? Redditissä aika paljon tän tyylisii videoita et tulostus vaa loppuu yhtäkkii ilman mitää vikailmotusta ja saattaa jopa törmäillä niinku tässä videossa. http
Ilmeisesti joku bugi mitä parhaillaan yrittävät selvittää. Itse tulostin viimeksi viikko sitten torstaina, eikä ollut ongelmia. En ole kyllä päivittänyt uusimpaan firmikseen vielä

3 d

Ilmeisesti joku bugi mitä parhaillaan yrittävät selvittää. Itse tulostin viimeksi viikko sitten torstaina, eikä ollut ongelmia. En ole kyllä päivittänyt uusimpaan firmikseen vielä
Vois kuvitella et aika harvinaista kuitenkii et mitää tapahtuu ku mul on kyl uusin versio ja viikon sisällä tulostanut varmaan 30-40h

3 d

Onks Bambun omistajat törmänny outoihin ongelmiin lähiaikoina? Redditissä aika paljon tän tyylisii videoita et tulostus vaa loppuu yhtäkkii ilman mitää vikailmotusta ja saattaa jopa törmäillä niinku tässä videossa. http
Mettistä on tapahtunut tulostaessa. Onkohan tuo ihan uusi firmware versio kun päivitin oman laitteen käyttöönotossa noin viikko sitten.

Please log in or create an account to post on this board.

140 replies by 22 users
Remove ads with Gold »