Remove ads with a Gold account »
01:22

Spirulina mikrolevä datapankki

Spirulina ilmaston ja itämeren pelastus myyntipuhe: https://drive.google.com/file/d/1vL7qDCkPHm99PSVx23LYBviUrg0y1nJq/view?usp=drivesdk Tutkimuksista kuvakaappauksia: https://drive.google.com/drive/folders/1MN9oyMHgCjedH3powGvsbn16vCvm9Gp0 Koko tutkimuksia PDF: https://drive.google.com/drive/folders/1LF9izm2BUAnYrQwCpxcSA5GEGAaLGdzl Projektista artikkeli lehdessä: https://drive.google.com/file/d/11vAmw2ugUMro-cRAEEBu3ES0Ra1GjVAe/view?usp=drivesdk LUKE lausunto projektista: https://drive.google.com/file/d/1i_sHR8HHu06YJ1rxX5QWLQ6U3eMZakoB/view?usp=drivesdk Yhdistyksen uusi foorumi: https://tulevaisuusopisto.freeforums.net/ Yhdistyksen videoita: https://m.youtube.com/channel/UCHeMS4c5qcrZXRQ5J82h4GA
100 replies by 25 users
lol
Tuplilla vedät spiruliinat ykkösellä
saisko TLDR; mikä tämän levänviljelyn päätarkoitus on ?

1 y 6 mo

saisko TLDR; mikä tämän levänviljelyn päätarkoitus on ?
Ilmastoviisas talouskasvu

1 y 6 mo

Ilmastoviisas talouskasvu
kuulostaa vähän että toteutus ja tarkoitus elävät eri maailmoissa... oisko jotain vähän enemmän "jalat maassa" tyylistä vastausta ?

1 y 6 mo

kuulostaa vähän että toteutus ja tarkoitus elävät eri maailmoissa... oisko jotain vähän enemmän "jalat maassa" tyylistä vastausta ?
Onha seki toteutettu et Suomes talvellaki kasvihuoneita mis esim kurkkuja. Joten spirulinaa vain sen takia tehokkaampaa kasvattaa, koska se tarvii 5 kertaa vähemmän valoa kuin kasvit.

1 y 6 mo

Onha seki toteutettu et Suomes talvellaki kasvihuoneita mis esim kurkkuja. Joten spirulinaa vain sen takia tehokkaampaa kasvattaa, koska se tarvii 5 kertaa vähemmän valoa kuin kasvit.
miksi et kasvata spirulinaa lähempänä päiväntasaajaa jos tarkoitus on ilmastoviisas talouskasvu..? toihan koko suunnitelma on järjenvastainen kun itsekkin tiedostat että pohjolassa valojen avulla kasvien kasvatus on perusteeltaan epäekologinen ratkaisu ?

1 y 6 mo

miksi et kasvata spirulinaa lähempänä päiväntasaajaa jos tarkoitus on ilmastoviisas talouskasvu..? toihan koko suunnitelma on järjenvastainen kun itsekkin tiedostat että pohjolassa valojen avulla kasvien kasvatus
Miks ei kurkkujaki kasvateta lähempänä päiväntasaajaa vaan talvellaki Suomes kasvihuoneis? Koska joku tekee rahaa muutaman euron kurkulla. Spirulinan kilohinta yli 80 euroa ni aika hyvä bisnes.

1 y 6 mo

Miks ei kurkkujaki kasvateta lähempänä päiväntasaajaa vaan talvellaki Suomes kasvihuoneis? Koska joku tekee rahaa muutaman euron kurkulla. Spirulinan kilohinta yli 80 euroa ni aika hyvä bisnes.
paljonka on tuotantokustannus euroina per 1 kilo spirulinaa? sähkö, työt, materiaalit, verot jne kaikki? voitko kertoa mulle yksinkertaisesti miten kannattavaa tuo on ? jos sulla ei ole valmiina noita laskukaavoja niin todennäköisesti et ole ollenkan tosissaan tämän asian suhteen koska kukaan ei tule rahoittamaan tuommoista leväviljelyä koska sitä tuotetaan päiväntasaajalla tälläkin hetkellä moninkertaisesti halvemmin kuin mitä sinun suunnitelmasti kykenee.. ja mitä tulee kurkkuihin ? niin ihmiset suomesssa on tottuneet ostamaan ylihintaista ja mautonta kurkkua ylihintaan, se ei tarkoita että spirulinaa ostettaisiin samanlaiseen kusetushintaan kun sitä saa purkissa moninkertaisesti halvempana suoraan ulkomailta ?? ja niin saa kurkkuakin 5-10x halvemmalla jos ostat espanjalaista kurkkua suomalaisen epäekologisen kusetuskurkun sijaan. mietinpähän vaan että onko ajatuksesi vähän harhautuneet todellisuudesta ? en väitä etteikö tekemisesi olisi hyväntahtoista tai ettö olisit tyhmä vaan yritän sanoa että ei ole mitenkään realistista kasvattaa spirulinaa suomessa keinotekoisella valolla jotenkin olevinaan ekologisesti ja taloudellisesti..

1 y 6 mo

paljonka on tuotantokustannus euroina per 1 kilo spirulinaa? sähkö, työt, materiaalit, verot jne kaikki? voitko kertoa mulle yksinkertaisesti miten kannattavaa tuo on ? jos sulla ei ole valmiina noita laskukaavoj
Sun kannattais perustaa oma yritys ja selvittää nuo asiat itse

1 y 6 mo

Sun kannattais perustaa oma yritys ja selvittää nuo asiat itse
miksi teit tämän langan jos et jaksa keskustella asiasta..? xd
alussa luulin että ylen dokkari ja yliksen paskapuheet susta ois vaan mustamaalausta mutta toi sun ulosanti ei kyl ole kovin vakuuttavaa muuttamaan näitä olettamuksia sinun persoonasta
En koe et mun velvollisuus ois auttaa sua perustaan mikroleväyritys sammakkofoorumilla, sorry ei tehoa nyt syyllistyksetkään 😅
Moi kiltamestari!

1 y 5 mo

Moi kiltamestari!
Helou nyymi

1 y 6 mo

En koe et mun velvollisuus ois auttaa sua perustaan mikroleväyritys sammakkofoorumilla, sorry ei tehoa nyt syyllistyksetkään 😅
Tajuatko ollenkaan sitä että jos sä oikeasti haluaisit tätä spiruliinanviljelyä edistää Suomessa, niin sun nimenomaan pitäisi yrittää auttaa ihmisiä hahmottamaan mikä tän homman voittomarginaali on? Ihan turha valittaa että miksi täällä viljellään juttua x eikä spiruliinaa, jos itse olet alan ainut pioneeri etkä ole halukas valistamaan ihmisiä siitä miten siisti tää juttu on?

1 y 5 mo

Tajuatko ollenkaan sitä että jos sä oikeasti haluaisit tätä spiruliinanviljelyä edistää Suomessa, niin sun nimenomaan pitäisi yrittää auttaa ihmisiä hahmottamaan mikä tän homman voittomarginaali on? Ihan turha va
eiku se on liian nerokas idea niin se pelkää että me varastetaan se

1 y 5 mo

Tajuatko ollenkaan sitä että jos sä oikeasti haluaisit tätä spiruliinanviljelyä edistää Suomessa, niin sun nimenomaan pitäisi yrittää auttaa ihmisiä hahmottamaan mikä tän homman voittomarginaali on? Ihan turha va
Aloitusviestissä on infoa varmaan 10 sivua ja videoita. Nyt ei ole enempää infoa, tutki itse esim. google scholar lisää.

1 y 5 mo

Aloitusviestissä on infoa varmaan 10 sivua ja videoita. Nyt ei ole enempää infoa, tutki itse esim. google scholar lisää.
Ei mua kiinnosta aihe niin paljoa että tuhlaisin omaa aikaani videoiden katseluun ja artikkelien lukemiseen, jos kysymys on siitä että sä haluat myydä mulle loistavan idean. Aihe voisi ehkä alkaa kiinnostamaan(minua tai jotain muuta randoa) jos kaltaisesi valopää vaivautuisi edes sekunnin selittämään siitä.
00:05

1 y 5 mo

Ei mua kiinnosta aihe niin paljoa että tuhlaisin omaa aikaani videoiden katseluun ja artikkelien lukemiseen, jos kysymys on siitä että sä haluat myydä mulle loistavan idean. Aihe voisi ehkä alkaa kiinnostamaan(mi
Et jaksa lukea, mutta pitäisi selittää, aika ristiriitaista. Jos sulla on jokin kehityshäiriö etkä pysty lukemaan suomea, niin pyydä sun ohjaajaa lukemaan aloitusviestin materiaali.

1 y 5 mo

Et jaksa lukea, mutta pitäisi selittää, aika ristiriitaista. Jos sulla on jokin kehityshäiriö etkä pysty lukemaan suomea, niin pyydä sun ohjaajaa lukemaan aloitusviestin materiaali.
Eikö mene jakeluun että: a) Jos haluat oikeasti että siitä spiruliinasta jengi kiinnostuu niin sun täytyy tehdä hiukan markkinointityötä sen eteen ja b) Markkinointi ei tarkoita sitä että isket jotain linkkejä ja sanot että lue tosta. Jos et osaa selittää mulle, tai kenelle tahansa, vaikka ranskalaisilla viivoilla että mikä tässä spiruliinassa on niin hottia että sitä kannattaisi viljellä niin se ei luo kauhean uskottavaa kuvaa tästä koko toiminnasta. Kysymys ei ole siitä että mä en kykenisi lukemaan noita tekstejä, kysymys on siitä että minä ja muut ollaan tässä se yleisö joka sun pitää vakuuttaa siitä että tää on nyt kuuminta shittiä.

1 y 5 mo

Eikö mene jakeluun että: a) Jos haluat oikeasti että siitä spiruliinasta jengi kiinnostuu niin sun täytyy tehdä hiukan markkinointityötä sen eteen ja b) Markkinointi ei tarkoita sitä että isket jotain linkkejä
A) Suomessa on jo ihmiset kiinnostunu spirulinasta, sitä myydään about 5 miljoonalla eurolla vuodessa B) Markkinoin ilmaisia ideoita, yleensä tällainen T&T on salassapitosopimusten takana mutta halusin julkaista vapaasti keksintöni jotta ketä tahansa voisi hyötyä niistä.

1 y 5 mo

A) Suomessa on jo ihmiset kiinnostunu spirulinasta, sitä myydään about 5 miljoonalla eurolla vuodessa B) Markkinoin ilmaisia ideoita, yleensä tällainen T&T on salassapitosopimusten takana mutta halusin julkaist
a) Joo, enköhän sen tiedä kun itsekin vedän spiruliinan makuista C-vitamiiniporetta harva se päivä. Sillä ei ole kuitenkaan mitään tekemistä sen kanssa että joku viljelisi sitä työkseen täällä. Joten, viimeisen kerran, osaatko selittää miksi se olisi kannattavaa. b) Jotta saisit keksinnöillesi vähän parempaa näkyvyyttä suosittelisin että muuttaisit asennettasi hiukan asiallisemmaksi.

1 y 5 mo

a) Joo, enköhän sen tiedä kun itsekin vedän spiruliinan makuista C-vitamiiniporetta harva se päivä. Sillä ei ole kuitenkaan mitään tekemistä sen kanssa että joku viljelisi sitä työkseen täällä. Joten, viimeisen k
Kyl se on aloituspostauksen linkeis selitetty, jos et halua lukea niitä nii en voi mitään, aika väsynyttä baittausta alkaa olemaan, kannattaa mennä takaisin sinne satunnaiseen

1 y 6 mo

Spirulina ilmaston ja itämeren pelastus myyntipuhe: https://drive.google.com/file/d/1vL7qDCkPHm99PSVx23LYBviUrg0y1nJq/view?usp=drivesdk Tutkimuksista kuvakaappauksia: https://drive.google.com/drive/folders/1MN9oyMHgCj
Aloitusvideon ledit aivan liian kaukana vesialtaasta. Kokeile asentaa max 10cm etäisyydelle niin maksimiteho

1 y 5 mo

a) Joo, enköhän sen tiedä kun itsekin vedän spiruliinan makuista C-vitamiiniporetta harva se päivä. Sillä ei ole kuitenkaan mitään tekemistä sen kanssa että joku viljelisi sitä työkseen täällä. Joten, viimeisen k
Koska ei hän halua keksinnölleen parempaan näkyvyyttä. Hän haluaa vain huomiota itselleen.
En tiedä, n 5 miljoonalla eurolla vuodessa sitä kuitenki Suomes ostetaan
Ei niistä kukaan tuota kotimaista levää, kaikki tuodaan ulkomailta. Lisäksi oon kehitellyt uusia tuotantotapoja muutenkin.
Ootko se sama hörhö jolla oli niitä boneko-projekteja ja ties mitä muuta paskaa?

1 y 5 mo

Ootko se sama hörhö jolla oli niitä boneko-projekteja ja ties mitä muuta paskaa?
Onko valtion Luke kans hörhö ku anto tällasen lausunnon mun projektista? Tai oisko vaan niin, ettei sun äly riitä näin monimutkaisten asioiden ymmärtämiseen?

1 y 5 mo

Onko valtion Luke kans hörhö ku anto tällasen lausunnon mun projektista? Tai oisko vaan niin, ettei sun äly riitä näin monimutkaisten asioiden ymmärtämiseen?
Mä kysyin yksinkertaisen kysymyksen ja arvon innovaattori ei osannut siihenkään vastata. Kysyn uudestaan: ootko puuhastellut boneko-juttuja aiemmin?

1 y 5 mo

Mä kysyin yksinkertaisen kysymyksen ja arvon innovaattori ei osannut siihenkään vastata. Kysyn uudestaan: ootko puuhastellut boneko-juttuja aiemmin?
Kyllä, kaikki lähti itseasiassa kastematojen ja kasvien välisestä pienoisekosysteemitutkimuksesta jonka nimesin bonsai ekosysteemiksi eli boneko. Jos haluat jotain kysyä ihmisiltä, niin ei varmaan kannata kutsua niiden työtä paskaksi ja hörhöksi. Vai ajatteletko et yleensä saat ihmisiltä vastauksia kun solvaat niitä?

1 y 5 mo

Kyllä, kaikki lähti itseasiassa kastematojen ja kasvien välisestä pienoisekosysteemitutkimuksesta jonka nimesin bonsai ekosysteemiksi eli boneko. Jos haluat jotain kysyä ihmisiltä, niin ei varmaan kannata kutsu
Etkös joutunut silloin ihan lataamoonkin vai muistanko aivan väärin? Olet tainnut käyttää näihin innovointeihisi kohta vuosikymmeniä sosiaalituilla elellen. Mikä on, kun nerokkaat keksinnöt eivät mene kaupaksi?

1 y 5 mo

Etkös joutunut silloin ihan lataamoonkin vai muistanko aivan väärin? Olet tainnut käyttää näihin innovointeihisi kohta vuosikymmeniä sosiaalituilla elellen. Mikä on, kun nerokkaat keksinnöt eivät mene kaupaksi?
Mihin sä ajattelet et kastematojen ja kasvien tutkimus pitäisi mennä "läpi"?

1 y 5 mo

Mihin sä ajattelet et kastematojen ja kasvien tutkimus pitäisi mennä "läpi"?
Yleensä tutkimukset tähtäävät siihen, että niistä saa jotain oikeasti hyödyllistä tietoa, mitä voidaan käyttää esimerkiksi kaupallisiin tai ei kaupallisiin tarkoituksiin

1 y 5 mo

Yleensä tutkimukset tähtäävät siihen, että niistä saa jotain oikeasti hyödyllistä tietoa, mitä voidaan käyttää esimerkiksi kaupallisiin tai ei kaupallisiin tarkoituksiin
Tuleeko yllätyksenä että välillä niistä ei tule mitään tietoa?
Ootko ikinä tehny kokeita magnetismin vaikutuksesta spirulinan kasvuun?

1 y 5 mo

Yleensä tutkimukset tähtäävät siihen, että niistä saa jotain oikeasti hyödyllistä tietoa, mitä voidaan käyttää esimerkiksi kaupallisiin tai ei kaupallisiin tarkoituksiin
Maaperätutkimus on itseasiassa Suomessakin iso alue nykyään. Oon vain ollut aikaani edellä siinäkin asiassa.

1 y 5 mo

Ootko ikinä tehny kokeita magnetismin vaikutuksesta spirulinan kasvuun?
Sitä on itseasias tutkittu jo, sillä voi lisätä kasvua, heikko 200 gaussin kenttä lisää kasvua mut isompi kenttä taas vähentää kasvua

1 y 5 mo

Sitä on itseasias tutkittu jo, sillä voi lisätä kasvua, heikko 200 gaussin kenttä lisää kasvua mut isompi kenttä taas vähentää kasvua
Okei mielenkiintosta, itse oon tullut vähän eri lopputulemaan ja todennut että kentän vahvuudella ei ole ylärajaa mutta on tärkeää että kentästä on vain etelänapa stimuloitavalla kasvualueella. Ja merkittävät tulokset alkavat esimerkiksi siementen kohdalla n.13,200 Gaussin alueella. Suosittelen vielä tähän yhtä kirjaa mikä vois kiinnostaa teikäläistäkin. Tekijöiden muutkin teokset ovat ehdottomasti kultaa. Edit: Lisätäkseni siis vielä että tekemäni kokeet koskevat vain ituja toistaiseksi. Spirulinaa en ole kokeillut. https://www.amazon.com/Magnetism-Effects-Living-System-Exposition-University/dp/0682480878

1 y 5 mo

Okei mielenkiintosta, itse oon tullut vähän eri lopputulemaan ja todennut että kentän vahvuudella ei ole ylärajaa mutta on tärkeää että kentästä on vain etelänapa stimuloitavalla kasvualueella. Ja merkittävät tul
Okei cool, tuohan on mielenkiintoista et se vaikuttaa itävyyteenkin. Täs yks tutkimus levällä magnetismilla: The specific growth rate of S. platensis was the highest at 100 gauss, being 1.5-fold that at 0.5 gauss, while the growth was obviously inhibited at 700 gauss. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0922338X98801360

1 y 5 mo

Tuleeko yllätyksenä että välillä niistä ei tule mitään tietoa?
Ei, mutta harvemmin sossutuilla elävää, joka tonkii matokompostoreita kelakuutiossaan, pidetään varteenotettavana tutkijana.

1 y 5 mo

Maaperätutkimus on itseasiassa Suomessakin iso alue nykyään. Oon vain ollut aikaani edellä siinäkin asiassa.
Kuinka ollakaan. Olet myös ollut aikaasi edellä kelamassien lypsämisessä

1 y 5 mo

Kuinka ollakaan. Olet myös ollut aikaasi edellä kelamassien lypsämisessä
Olipas näppärästi sanottu, onnittele itseäsi nyt

1 y 5 mo

Ei, mutta harvemmin sossutuilla elävää, joka tonkii matokompostoreita kelakuutiossaan, pidetään varteenotettavana tutkijana.
Harvemmin ne historian suuret tieteen uraauurtajat mitään kultalusikka perseessä syntyneitäkään ovat. Esim Nikola Tesla eli melko kehnoissa oloissa järkyttävien neuroosien säestyksellä eikä hänen elämä helpottunut vaikka sakin jossain vaiheessa rahoitusta projekteilleen. Kermat vei kakun päältä kuitenkin raharikkaat pedari eliitit.

1 y 5 mo

Harvemmin ne historian suuret tieteen uraauurtajat mitään kultalusikka perseessä syntyneitäkään ovat. Esim Nikola Tesla eli melko kehnoissa oloissa järkyttävien neuroosien säestyksellä eikä hänen elämä helpottunu

1 y 5 mo

No sovitaanko niin, että myönnän olleeni väärässä, kun saat vietyä oikeasti hyödyllisen keksinnön kaupalliseen käyttöön :)

1 y 5 mo

No sovitaanko niin, että myönnän olleeni väärässä, kun saat vietyä oikeasti hyödyllisen keksinnön kaupalliseen käyttöön :)
Kahden nokian eks insinöörin kans ollaan asiaa just viemäs eteenpäin, täs meidän seuraavasta palaverista osa asialistasta mitä käsitellään. Ens vuonna suomen eka spirulinafirma syntyy siis.

1 y 5 mo

Kahden nokian eks insinöörin kans ollaan asiaa just viemäs eteenpäin, täs meidän seuraavasta palaverista osa asialistasta mitä käsitellään. Ens vuonna suomen eka spirulinafirma syntyy siis.
Hieno juttu. Olen vilpittömän tyytyväinen jos saat tuon oikeasti tuotantoon ja taloudellisesti kannattavaksi. Käynnistyykö tuotantokin jo ensi vuonna?

1 y 5 mo

Hieno juttu. Olen vilpittömän tyytyväinen jos saat tuon oikeasti tuotantoon ja taloudellisesti kannattavaksi. Käynnistyykö tuotantokin jo ensi vuonna?
Jos kaikki menee hyvin, niin joo. 10 tuhannen litran pilotti ja sit varsinainen tuotantolaitos. Laskelmia hallille ------ Josko olisi 100 tuhatta litraa mikrolevä spirulinaa ja se tuottaisi 0.5 grammaa päivässä per litra niin syntyisi vuodessa lähes 20 tonnia jonka arvo 83e kilohinnalla olisi n. 1.5 miljoonaa. Josko 500m2 halliin laittaa 4 kerrosta päällekkäin levää, saataisiin sinne jo 600 tuhatta litraa levää. Sen brutto olisi 9 miljoonaa vuodessa. Jos levä saataisiin kasvamaan hyvin brutto olisi 18 miljoonaa. Jos lähellä teoreettista maksimia niin 27 miljoonaa. Tuhat litraa levää vaatii 200w ledin joten 100 tuhatta litraa olisi 20kw. Se voidaan about puolittaa kun ledejä välkytetään. Alkuinvestoinnit per 100 tuhatta litraa maksimissaan 50 tonnia + automaatio + hallin vuokra. Kompostihan tuottaa paljon lämpöä ja kun yksiköt ovat eristettyjä, ei koko hallin tarvitse olla 30 astetta. Käytännössä mahd paljon on automatisoitu. Levä kasvaa tuhannen litran yksiköissä joista sen kerää vesipumppu, jonka jälkeen levä filtteröidään ja lopulta automaatio siirtää sadasta yksiköstä yhteen paikkaan päivässä kertyneen biomassan. Samassa tilassa on levän kuivaus. Lämmöllä kuivaaminen on kallista, kuivaamme sen mikrobiologisesti. Maitohappobakteerien ja spirulinan aineenvaihduntatuotteet hyödyttävät toisiaan. Spirulina itseasiassa kasvaa tehokkaammin pimeässä, kuin valossa jos sille on saatavilla 1% sokeria. Maitohappobakteerit, spirulina ja sokeri annetaan kasvaa laajalla "pellillä" jolloin biomassa turpoaa. Samalla kerätään kosteutta, jolloin massa kuolee lopulta kuivuuteen. Tällöin ilman kuumennusta kaikki herkät ravintoaineet kuten c-vitamiini, eivät tuhoudu. Sitten kapseloidaan, paketteihin ja myydään. Eri tutkimuksissa on eri biomassoja. Jos saataisiin paras tähän mennessä eli about gramma par litra per päivä, bruttoarvo hallin tuotolle vuodessa olisi 54 miljoonaa.

1 y 5 mo

Jos kaikki menee hyvin, niin joo. 10 tuhannen litran pilotti ja sit varsinainen tuotantolaitos. Laskelmia hallille ------ Josko olisi 100 tuhatta litraa mikrolevä spirulinaa ja se tuottaisi 0.5 grammaa päivässä
Onko rahoitus jo turvattu? Onko tuosta ledien välkyttämisestä jotain tutkimusta? Ledien tehonsäätö välkyttämällä on toki perusjuttu, mutta samalla valoteho putoaa ja olisi outoa, jos se ei vaikuttaisi levän kasvuun

1 y 5 mo

Onko rahoitus jo turvattu? Onko tuosta ledien välkyttämisestä jotain tutkimusta? Ledien tehonsäätö välkyttämällä on toki perusjuttu, mutta samalla valoteho putoaa ja olisi outoa, jos se ei vaikuttaisi levän kasvu
Se liittyy fotoinhibitioon miksi välkytys sekä säästää sähköä että lisää biomassa. Ei ole niin paradoksaalista kun ymmärtää termin fotoinhibitio. https://agris.fao.org/agris-search/search.do?recordID=US201400021188

1 y 5 mo

Mihin sä ajattelet et kastematojen ja kasvien tutkimus pitäisi mennä "läpi"?
Riippuu löydöksien merkittävyydestä, tieteelliset julkaisut varmaan jostain väliltä Soil systems ja Ecology. Kaupaksi lie vaikeampi saada.

1 y 5 mo

Tuleeko yllätyksenä että välillä niistä ei tule mitään tietoa?
Kyllä. Tyypillisesti tutkijat suunnittelevat kokeensa informatiivisiksi.

1 y 5 mo

Maaperätutkimus on itseasiassa Suomessakin iso alue nykyään. Oon vain ollut aikaani edellä siinäkin asiassa.
Nyt joudut ehkä pettymään, mutta et ole ollut aikaasi edellä vaan maaperätutkimus on ollut Suomessa ja muualla jo vuosikymmeniä merkittävä tieteenala.

1 y 5 mo

Riippuu löydöksien merkittävyydestä, tieteelliset julkaisut varmaan jostain väliltä Soil systems ja Ecology. Kaupaksi lie vaikeampi saada. Kyllä. Tyypillisesti tutkijat suunnittelevat kokeensa informatii
Laita mulle siis yks tutkimus efektiivisillä mikrobeilla EM tekniikka?

1 y 5 mo

Laita mulle siis yks tutkimus efektiivisillä mikrobeilla EM tekniikka?
Voitko muotoilla asiasi uudelleen? En ymmärrä mistä mikrobeista tai tekniiksta nyt oikein puhut, tai mistä nämä voisi päätellä.

1 y 5 mo

Voitko muotoilla asiasi uudelleen? En ymmärrä mistä mikrobeista tai tekniiksta nyt oikein puhut, tai mistä nämä voisi päätellä.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Effective_microorganism

1 y 5 mo

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Effective_microorganism
Ok? Tiedän kyllä mitä efektiiviset mikrobit ovat, mutta auki jää mihin vittuun nämä sitten liittyvät. No, tässä on tyyliin ensimmäinen tulos scholarista haulla "effective microorganisms" jos nyt kerran jonkun tutkimuksen haluat, mutta en ymmärrä miten se liittyy tuohon omaan viestiini mitenkään. https://doi.org/10.1016/j.biortech.2005.05.002
Haters gonna hate. Vaan jospa valtion hessut ois järkeviä, niin ei ne tarviisi mun apuani. Tai tehdä Suomen suurinta investointia vihreään siirtymään about 250 miljardia jopa parinkytä vuoden sisällä. Ja senkin olen jo sanonut, että en ole yhtäkään rahoitusta hakenut. Ei täs rahaa tarvita maatalousreformiin, vaan ihmisiä jolla on tahtotila tehdä asioiden eteen jotain. Täälläkin aikaa ja energiaa riittää juorukerhoon, mut ei sit rehelliseen työhön miehet taivu. Talkoissa kaikille kyl keksitään jotain tekemistä. Saman kokeneet varmaan kaikki historian suuret keksijät kuten Tesla. Sitäkin pilkattiin ja sitku se delas, ni ihmiset rottaili sen keksinnöt hyötykäyttöön. Nyt vaan ei taida olla aikaa rottailuun, koska näil näkymin tää planeetta tulee elinkelvottomaksi tän sukupolven aikana, jos ei asioita muuteta. Kai se vaan nii vaikeeta ihmisille hyväksyä, et on olemassa alfoja jotka on syntyneet johtamaan ja luomaan uusia asioita. Pilkan sijasta, teidän tulisi olla kiitollisia ja auttaa, koska ilman meitä: koko ihmiskunta asuisi yhä luolassa. Huomen tulee uus levätilaus, niin näitä toisia leviä voi testata maatalousreformin lisäksi biopolttoaineisiin. Valtioneuvosto: 250 miljardia vihreään siirtymään parinkyt vuoden sisällä investointeja https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/handle/10024/164478
Levät perillä, ne olikin laittanu tuplasti leväputkiloita samalla hinnalla! Täl kertaa myöhästys onneks vaan päivällä toimitus, edellisen yli lahden viikon sijaan. Nytpä levät sopeutuu lämpöön ja valoon muutamia tunteja, jonka jälkeen laitan spirulinan lisäksi 3 muuta 9 litran lähdevesipönttöä täyteen mikroleviä, jokaiselle ei tuu siis omaa vaan teen sellaisia levämiksauksia, ympärille tulee led valonauhaa ja lipastoon kans 9 litran pönikkä kiljua niin saavat vähän enemmän hiilidioksidia: Lähdevesi: - Tetraselmis - Haematococcus - Chlamydomonas reinhardtii Merivesi: - Thalassiosira pseudonana - Porphyridium cruentum - Nannochloropsis - Chaetoceros - Isochrysis galbana Erikseen: - Chlorella vulgaris - Chlorella pyrenoidosa

1 y 1 mo

Levät perillä, ne olikin laittanu tuplasti leväputkiloita samalla hinnalla! Täl kertaa myöhästys onneks vaan päivällä toimitus, edellisen yli lahden viikon sijaan. Nytpä levät sopeutuu lämpöön ja valoon muutamia tunteja,
Tutkimusjohtajan postaus. Firma pyörii ilmeisesti jo kovilla kierroksilla kun tutkimusinfra on tuota tasoa.

1 y 6 mo

miksi teit tämän langan jos et jaksa keskustella asiasta..? xd
Koska langan aloittaja on tonttu. Täysi älykääpiö.

1 y 6 mo

Miks ei kurkkujaki kasvateta lähempänä päiväntasaajaa vaan talvellaki Suomes kasvihuoneis? Koska joku tekee rahaa muutaman euron kurkulla. Spirulinan kilohinta yli 80 euroa ni aika hyvä bisnes.
Mitä hemmettii, pitiks sen ny olla jotenki järkevää ja kasvaa helpolla? 80€/kg? Kuulostas et hehkulampullaki olis helpompi kasvattaa vaikka niitä kurkkuja
Pääl 20 astetta ois hyvä olla et kasvu ois hyvää, kylhän se lisääntyy about +5 asteessakin mut erittäin hitaasti

1 y 1 mo

Koska langan aloittaja on tonttu. Täysi älykääpiö.
pääseekö_tolla_känniin
01:19
Suunnittelemani Vesiputous PBR, ratkaisee nykyisten fotobioreaktoreiden kaasujen vaihtumisen ja valon jakautumisen ongelmat. Mikrolevä valuu kourulta toiselle, joka vaihtaa kaasut ja kun neste on ohuena kalvona, niin mikään solu ei jää liian vähälle valolle.

1 y 1 mo

Suunnittelemani Vesiputous PBR, ratkaisee nykyisten fotobioreaktoreiden kaasujen vaihtumisen ja valon jakautumisen ongelmat. Mikrolevä valuu kourulta toiselle, joka vaihtaa kaasut ja kun neste on ohuena kalvona, niin mik
:D Voi vittu mikä insinööri. Sano vielä että ämpärin ympärillä UUDEN SUKUPOLVEN LED

1 y 1 mo

:D Voi vittu mikä insinööri. Sano vielä että ämpärin ympärillä UUDEN SUKUPOLVEN LED
Eioo COB led

1 y 1 mo

Levät perillä, ne olikin laittanu tuplasti leväputkiloita samalla hinnalla! Täl kertaa myöhästys onneks vaan päivällä toimitus, edellisen yli lahden viikon sijaan. Nytpä levät sopeutuu lämpöön ja valoon muutamia tunteja,
>lipastoon kans 9 litran pönikkä kiljua Kerro lisää. T. fobba

1 y 1 mo

Suunnittelemani Vesiputous PBR, ratkaisee nykyisten fotobioreaktoreiden kaasujen vaihtumisen ja valon jakautumisen ongelmat. Mikrolevä valuu kourulta toiselle, joka vaihtaa kaasut ja kun neste on ohuena kalvona, niin mik
Mimmonen pumppu? Jos spirulina on herkkää ja tarvii jonkun erikoispumpun niin mistä niitä saa? Mistä sait siemenspirulinan ja mikä olis helpompi ravinne testeihin kuin kompostoitu heinä?
Mietinki että varmaan kalvopumppu ku pystyy muodostamaan alipainetta. Eikö uppopumppu kävis sit yhtä hyvin? Eikä maksais noin paljoakaan. Mimmonen kävis spirulinalle? Voisin itekki pistää pikku projektin pystyyn.
tääl kalvopumppua

1 y 1 mo

Mietinki että varmaan kalvopumppu ku pystyy muodostamaan alipainetta. Eikö uppopumppu kävis sit yhtä hyvin? Eikä maksais noin paljoakaan. Mimmonen kävis spirulinalle? Voisin itekki pistää pikku projektin pystyyn.

1 y 1 mo

Mimmonen pumppu? Jos spirulina on herkkää ja tarvii jonkun erikoispumpun niin mistä niitä saa? Mistä sait siemenspirulinan ja mikä olis helpompi ravinne testeihin kuin kompostoitu heinä?
joku tarpeeks iso kalvopumppu mil siirretään esim kalanpoikasia tilasin algae research supply https://algaeresearchsupply.com/ ruotsin healthalgae en suosittele, 3 tilausta ja kaikki haisi ihan viemärille.. amerikastakin tulee muutamissa päivissä jopa, mut postikulut suolaiset 120 dollaria pienimmillekin tilauksille.. + päälle alvit ja tullit kun tulee paketti Suomeen jos haluaa hifistellä, teksasin yliopistolta saa yksityisetkin. se vaan, vielä kalliimpi pulju. tuo algae research supplyn levä ollut hyvälaatuista kyllä. mut täältä sää sit ainakin viimeisen päälle puhtaan labrakannan: https://utex.org/products/utex-lb-2340?variant=30992067067994 https://utex.org/products/utex-lb-1926?variant=30992092299354 https://utex.org/products/utex-lb-2179 yhdistykseltä saa omakustannehintaan jos ei halua tilailla amerikasta: tulevaisuusopisto@gmail.com

1 y 1 mo

Mietinki että varmaan kalvopumppu ku pystyy muodostamaan alipainetta. Eikö uppopumppu kävis sit yhtä hyvin? Eikä maksais noin paljoakaan. Mimmonen kävis spirulinalle? Voisin itekki pistää pikku projektin pystyyn.
meitsil yks projekti ois käydä puolan rannikolla. vuokraan veneen ja sukellan, toi 7 metriä on ihan amatöörillekin sopiva viel. siellä kasvaa luomu spirulinaa, se on helppo kerätä kun se on vajonnut pohjaan ja muuttanut yhteyttämispigmenttejään niin, että se on punainen eikä vihreä. Large red cyanobacterial mats (Spirulina subsalsa Oersted ex Gomont) in the shallow sublittoral of the southern Baltic https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0078323414500371
03:21

1 y

Hyvän näkönen hapetusjärjestelmä! Mullaki on sitruunabasilika

1 y

Hyvän näkönen hapetusjärjestelmä! Mullaki on sitruunabasilika
En ookkaa moneen vuoteen saanu aikaiseksi mitään merkittäviä innovaatioita, mutta tämäpä oli sellainen. Kun ilmastus liitetään tolleen tuohon kalvopumppuun, niin sit se kaasujen vaihtuvuus saadaan 100% vaan pidentämällä tuota toista putkea, missä ne ilmakuplat sekoittuu nesteeseen. Tämä helpottaa ennenkaikkea reaktorin yhdistämistä mikrolevään automaation kannalta, koska tämän laitteen avulla voidaan säädellä kaikkeista tehokkaimmin kaasujen pitoisuutta kierrossa. Aikaisemmin olin ajatellut, että kaasujen tasapaino ylläpidetään pääosin levälle annettavalla valolla, joka rajoittaisi hapen tuotantoa. Jompikumpi kaasu, hiilidioksidi tai happi, siel aina alkaa kerääntymään niin tarvitaan automaatio säätelemään antureiden avulla toimintaa, et kaasut pysyy tasapainossa. Tietty muukin esim ravinteiden anto lämpötila ph jne ohjelmoidaan vaan tuo kaasujen tasapaino tärkein. Kun tilaa ebay ni ei maksa automaatio montaa kymppiä per reaktori. Ja se reaktori voi lopulta olla vaiks 10-100 litraa. Työkokeilupaikkoja tarjolla: https://ylilauta.org/tyo/131454028

1 y

meitsil yks projekti ois käydä puolan rannikolla. vuokraan veneen ja sukellan, toi 7 metriä on ihan amatöörillekin sopiva viel. siellä kasvaa luomu spirulinaa, se on helppo kerätä kun se on vajonnut pohjaan ja
Spirulina on yleistä Suomenkin rannikolla.
Löytyy oikein dokumentti levämestarista: https://areena.yle.fi/1-50146908 Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä. 500 000 katselukerran raja rikki.

1 y 6 mo

Spirulina ilmaston ja itämeren pelastus myyntipuhe: https://drive.google.com/file/d/1vL7qDCkPHm99PSVx23LYBviUrg0y1nJq/view?usp=drivesdk Tutkimuksista kuvakaappauksia: https://drive.google.com/drive/folders/1MN9oyMHgCj
Täs tästä sähköntuotannosta maatiloilla https://tiedepalsta.fi/viewtopic.php?t=614
Tekoäly vastaili kysymyksiin projektista. 1/3
2/3
3/3

1 y

Löytyy oikein dokumentti levämestarista: https://areena.yle.fi/1-50146908 Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä. 500 000 katselukerran raja rikki.
>Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä Ihan tuosta rajasta ei taida olla tässä tapauksessa kyse

1 y

Täs tästä sähköntuotannosta maatiloilla https://tiedepalsta.fi/viewtopic.php?t=614
@Kiltamestari, oletko tehnyt yhteistyötä yrityksien, yrityshautomoiden tai vastaavien kanssa? Nämä ideat kannattaisi koeponnistaa ja konseptoida hyvin tarkasti. Suomesta emme (terveisin start-up yrityksessä osallisena oleva) tule saamaan rahoitusta eikä homma tule ikinä koskaan täällä etenemään. Eikä välttämättä etene edes euroopassa, älä kysy mistä tiedän. Idässä (ei välttämättä edes kiinassa) on raharikkaita sijoittajia JA markkinat. Saako ottaa yhteyttä eriteitä pitkin? Voisi puhua lisää ja vähän selvitellä miten edetä? Suhteeni ovat Lahden seudulla.

1 y

@Kiltamestari, oletko tehnyt yhteistyötä yrityksien, yrityshautomoiden tai vastaavien kanssa? Nämä ideat kannattaisi koeponnistaa ja konseptoida hyvin tarkasti. Suomesta emme (terveisin start-up yrityksessä osall
Ei Suomes ole kiinnostusta vihreään siirtymään julkisella tai yksityisellä puolella, ellei rahaa ole jo valmiiksi vähintää satoja tuhansia.

1 y

@Kiltamestari, oletko tehnyt yhteistyötä yrityksien, yrityshautomoiden tai vastaavien kanssa? Nämä ideat kannattaisi koeponnistaa ja konseptoida hyvin tarkasti. Suomesta emme (terveisin start-up yrityksessä osall
Mul voi laittaa spostia projektista, seuraava vaihe on automaation rakentelu. lentonen.henri@gmail.com

1 y

1 y

Maatalousreformilla voidaan pienentää Suomen ammoniakkipäästöjä jopa 90%. Osa ammoniakista muuntuu dityppioksidiksi, jonka hiilidioksidiekvivalentti on 300 ja elinikä ilmakehässä sata vuotta. Se syö lisäksi otsonia. Vastaavasti metaanin hiilidioksidiekvivalentti on vain 25, elinikä ilmakehässä 12 vuotta ja se itseasiassa osallistuu otsonin tuotantoon.

1 y

Ei Suomes ole kiinnostusta vihreään siirtymään julkisella tai yksityisellä puolella, ellei rahaa ole jo valmiiksi vähintää satoja tuhansia.
Niinhän just kirjoitin?

1 y 6 mo

Tuplilla vedät spiruliinat ykkösellä
>66 No veditkö? Samalla get.
Onkohan levät taas mukana osastolla?

9 mo

Onkohan levät taas mukana osastolla?
Mitä sinä otit suljetulle mukaan viime jaksollasi? Osaatko suositella mitä aloittajan kuuluu ottaa mukaan suljetulle osastolle, peppuvoidetta ja liukkaria? Kuinka paljon ne kairasi sinua perseeseen siellä suljetulla osastolla? Oliko siellä muitakin osastopilluja kuin sinä? Mikä oli taksasi, mars-patukka kanttiinista, vai otitko ihan rahaa osastopilluna olemisesta? Mikä vamma pisti sinut osastolle? Siis aivovamman lisäksi? Laita diagnoosi. Kerro lisää mitä siellä suljetulla tehtiin sinulle että sinusta tuli noin vammanen?

9 mo

Mitä sinä otit suljetulle mukaan viime jaksollasi? Osaatko suositella mitä aloittajan kuuluu ottaa mukaan suljetulle osastolle, peppuvoidetta ja liukkaria? Kuinka paljon ne kairasi sinua perseeseen siellä suljetu
Mikä nyt on? Tottakai sinne osastolle ottaa mukaan itselleen rakkaita asioita, kuten tässä tapauksessa hänen elämäntyönsä.

9 mo

Mikä nyt on? Tottakai sinne osastolle ottaa mukaan itselleen rakkaita asioita, kuten tässä tapauksessa hänen elämäntyönsä.
Ujostuttaako faktojen kertominen sinua? Ihan turhaa ujostelua.
Haluisin sijoittaa tähän 4.5k onnistuuko?

9 mo

Mikä nyt on? Tottakai sinne osastolle ottaa mukaan itselleen rakkaita asioita, kuten tässä tapauksessa hänen elämäntyönsä.
Puhumme nyt sinusta ja sinun mielenterveydestäsi... Kerro kokemusasiantuntijana mitä otit hullujenhuoneelle mukaan, älä ujostele, hullu?
Å
Miksi et ole tehnyt jo tätä jos tämä on varma kultakaivos?

Your user account is too new to post on this board. You will need to wait for 30 days before you can post. Buy Gold account to unlock all features now.

100 replies by 25 users
Remove ads with a Gold account »