Remove ads with a Gold account »
Myyrmannin räjähdys Laitan tähän lankaan kaikkea materiaalia Myyrmannin räjähdyksestä/Petri Gerdtistä Laittakaa myös muut jos jotain löytyy! Ensimmäisessä kuvassa Intersportin edusta mihin Gerdtin ruumis lensi.
391 replies by 194 users
Petri vuonna 95 tai joku vuosi sen jälkeen
Petrin ajokortti joka löytyi tapahtumapaikalta
Ilmeisesti Petrin viimeinen viesti netissä
Jostain syystä ärsytti tämä poliisin havainnekuva sen koosta. Paska tapahtuma ja olikohan tarkoitus käydä noin. Poliisi uskoi laajennettuun itsemurhaan mutta jokin siinä minua kaiveli. Kaverilla taisi kuitenkin mennä muuten ihan ok vaikka yksinäinen varmaan oli. Toi on juuri paha ikä.
Tommonen roadmani univormu
Tätä olen kuullut useasti mutta onko tälle mitään lähdettä? ja mihin se toinen osa ruumista meni?
Luulin että ei se räjähdys niin iso ollut että ruumis lensi. Saisko jotain havainnekuvaa miten iso energia oli?
Mitä selität?
Ei taida mitään sellaista olla mutta tuossa näkyy miten siitä lähti romua ympäriinsä
Olisko isompaa kuvaa?
Denialismin huippu valkopestä poikaansa kirjan voimin. Kotikutoinen hullu terroristi toi paskiainen oli.
Sinun päätelmäsikään ei asiaa lähemmäs totuutta kuitenkaan tuo, jos otetaan painosanana lähisukulaisen sana ja internetin random incel. Onhan tämä nyt kuitenkin kaikille selvä. Asetelmasi on sama ja alhaisempi, kuin oikeudessa väittelisi narkkari ja poliisi.
Nyt lähti myötikset allekirjoitukselle :D
Rikoslaudan älykkö :D
Muistan jutun siten, että opiskelin tapahtuneen aikaan kansainvälisellä yliopistokurssilla Suomessa. 9/11 oli järkyttänyt ihmisiä. Suomalainen professori vakuutti, että Suomessa ei ole tuollaista, ja kaikki ovat turvassa. Sitten pamahti täällä. Yksikään ei kuitenkaan vaihtanut opiskelupaikkaansa pois.
Tollasta sattuu kun incel uusnatsi
Harmi ettei rap-musiikkia silloin kielletty
Serkku istui penkillä portaiden vieressä, oli kuolla kun sisäistä verenvuotoa ei aluksi huomattu. Sen jälkeen kuin ruumiinavauksessa y-viilto ja solisvaltimon oli hauli lävistänyt. Pitkän aikaa nousi ihon pintaan hauleja. Hengissä selvis just ja just. Kiitti petri tosi jees
>Selvisi hengissä >Ruumiinavaus ?
Hyvä tuuri että selvisi hengissä vaikka ruumiinavauskin ehdittiin jo tehdä.
Mitä luulette, räjähtikö pommi vahingossa? Tarkoitan että oliko Petrillä tarkoitus mennä pommin mukana, vai oliko se tarkoitus räjäyttää ilman että itselle koituu siitä vahinkoa. Toki se pommi oli tarkoitus jossain vaiheessa räjäyttää jossain, mutta oliko Myyrmanni se kohde sittenkään?
Mä muistelen, että se jätti hetkeksi pommin yksin ja palasi sitten räpläämään sitä? Se viittaisi siihen, että ajastin ei toiminut tai tuli katumapäälle ja deaktivoidessa räjähti. Jos en muista tuota pommin yksin jättämistä hetkeksi väärin, niin oli siis mielestäni tarkoitus räjäyttää siinä eikä mennä mukana itse.
Huutikset lensi
Sairas kusipää
> 6000 haulia pommissa jota kannat kauppakeskuksessa > henkilövahingot ei tarkoituksena Valitse toinen
Mun käsitys oli, että se penkki oli tuossa 5 kohdalla, jossa räjäytti. 2 on se minne pommittajan ruumis lensi?
tuosta vitosesta vasemmalle jonku verran e: apustin taas, oikealle siis
Nyppikö haulit pois
miksi joku päällystäisi pommin hauleilla ja räjäyttäis sen metsässä? vaikuttaa vahvasti siltä että mahdollisimman monia on ollu tarkoitus vahingoittaa.
Miksi hän käyttäisi siihen 4.5mm ilmakon kuteja?
helpoiten saatavilla
Jos suunnittelee vittu massamurhaa ja cocktailee pommin jostain seoksista niin eiköhän siinä kohtaa itse vahingon aiheuttajaan olisi panostettu.
Kyllä sitä porukkaa olis lähteny ilman mitään haulejakaan. Ja mistä joku joloppi sais muutaku ilmakon kuteja ja nauloja.
Haha toi tyhmä paska siis räjäytti ittensä siellä? Luuliko olevansa joku osama
jep puukko ja ksalolit vaan taskuun niin tänä päivänä hukkuisi pilluun. petri syntyi väärälle vuosituhannelle
Tietääkseni Myyrmanni ei silloin vielä kuhissut noita mustia otuksia. Ainakaan sillä skaalalla mitä nykyään..
Saitko sä muuta vammoja ku päähän?
Mieti sun typeriä kommentteja, tää oli aika järkky ja surullinen juttu. Tekijä oli myös syrjäytynyt kaveri, erittäin ikävä keissi. Mitä oltaisiin voitu tehdä ettei olisi käynyt näin?
kaksi ruumista näkyy
jos petri olis saanut pillua, tätäkään ei olisi tapahtunut.
Tulee mieleen joku postin pakettimies.
00:22
vois tilata esitutkintapöytäkirjan jossain vaiheessa
Mistä video peräisin? Löytyykö lisää?
https://svenska.yle.fi/artikel/2020/12/27/ensam-osynlig-livsfarlig-bomben-i-myyrmanni-var-inte-en-isolerad-handelse-utan
>vois tilata esitutkintapöytäkirjan jossain vaiheessa Kauas noita säilytetään? 20 vuotta? Kiire tulee.
No pimpetistähän Petri ei tiennyt mitään, ja kokemusta tappamisestakin kertyi korkeintaan joku sekunnin murto-osa.
ei mitään tietoa
Mäkkäris oli näköjään just tuplajuustopäivät..
Huutista Tupacin sanotuksille :DDD
Vahvistan.
tuli muuten mieleen että tässähän on vain neljä ruumista, niin kuoliko kolme siis vasta sairaalassa? vai onko pari ruumista vain tuossa kuvan ulkopuolella?
Tilasitko? -- Lähetetty vanhentuneesta selaimesta
en oo vielä, tilaan sen silleen että tulee luultavasti vielä tämän vuoden puolella
Siistiä! Voiko siis kuka vaan tilata ne? -- Lähetetty vanhentuneesta selaimesta
kyllä, pitää laittaa keskusrikospoliisin kirjaamoon sähköpostia
Miten se viesti kannattaisi aloittaa? :D sori oon vähän burgeri tämmösistä -- Lähetetty vanhentuneesta selaimesta
Ite oon vaan laittanu jotenki: >Hei! Olisiko mahdollista tilata x pöytäkirja? kannattaa myös laittaa miten sen pöytäkirjan haluaa tilata, esim cd-levyke, paperinen, pdf jos sitä pöytäkirjaa ei voi tilata pdf:nä, niin sitten pitää laittaa omat tiedotki siihen sähköpostiin, cd/dvd-levyke maksaa 20e+5e käsittelykulu, pdf on ilmainen
Pistäkääs etpk jakoon.
Jotenki sellainen fiilis että tämä 9/11 vaikutti jotain kautta tähän ja kouluampumisiin myös. Mitä luulette onko tämä räjähdysaine niin epävakaata että voi räjähtää itsestään? AMFO FUEL OIL ei kuulemma räjähdä eikä ole kovin epävakaata/volatiilia?
Pöytäkirja on saapunut, laitan täs jossain vaiheessa
Näänkö oikein et tossa se seisoo siin keskipylvään lähellä reppu siinä? otin tosta valvontakamera videosta
Voi hyvin olla.
Hyvä homma, niitä odotellessa.
Veikkaan että tuo sininen klippi on joku rekonstruktio (puolustuvoimat ehkä?)
Kelaappa tuota videota räjähdyksen kohdassa kuva kuvalta. Siitä en tiedä miksi video on sininen, tuon ajan kamerathan oli tuolla vain "kuvia tallentavia".
Poliisi on muistaakseni sanonut, että räjähdys ei tallentunut valvontakameroille
Onko sieltä löytynyt mitään mielenkiintoista/uutta?
Oli vai? Tuo video on kumminkin suht tuore tapahtumiin nähden, että en tiedä missä kohtaa poliisilla oli aikaa luoda sellainen.
Laittaisitko jakoon?
>"petri oli menossa lähimetsään räjäyttämään" <"vahingossa" räjähti kauppakeskuksen keskeisimmällä paikalla
Joko voisit toimittaa
AP unohti, vaikka niin kertoi meille.. Miksi emme sitten tilaisi itse?
Maksaa rahaa
laiskalla päällä
>cd/dvd-levyke maksaa 20e+5e käsittelykulu, pdf on ilmainen
Eipä luullut, ei nimittäin ollut tarkoitus tappaa itseään. Sinä tässä se tyhmä olet -- Lähetetty vanhentuneesta selaimesta
lisätietoja?
kohta kuukausi menny ladata sitä pöytäkirjaa tänne
Petrihän oli moness eri paikassa räjähdyksen jälkeen.
Mistä kuva on peräisin?
Laitatko sen esitutkintapöytäkirjan nyt tänne?
Siinä on kyllä oddsit ollut kohdillaan kun pakenet Irakista mitä lie Saddamin vainoja ja lopputulemana suomalainen inceli räjäyttää sinut
Vähän niin kuin jengi jotka selvisivät Saksan keskitysleireiltä, ja lähtivät Neuvostoliittoon vain joutuakseen Siperiaan uudelle vankileirille.
Mä uskon että pommi oli tarkoitus räjäyttää ostarilla sulkemisajan jälkeen. Ei kai Petri ollut mitään edgyjä kostofantasioita ainakaan foorumeille postaillut, vaikka olikin kyherö outsideri. Ei olis ensimmäinen pommipate, joka on onnistunut möhlimään DIY-ajastimen kanssa.
ite veikkaan samaa mitä wikipediassa: >Tämän teorian mukaan Petri Gerdtin oli tarkoitus jättää pommi roskakoriin tai sen päälle keskeiselle paikalle Myyrmannissa. Hän poistui pommin luota laukaistakseen sen joko kauko-ohjaimella tai ajastimella. Jostakin syystä pommi ei kuitenkaan räjähtänyt, ja Gerdt palasi paikalle tutkimaan sitä, jolloin pommi laukesi tappaen pommin rakentajan.
Tuossa koko kuva
en voi enään muokata aloitusta, niin taidan tehdä etptk:lle uuden langan
Linkkiä lankaan
linkki?
jätkän koipi lensi 60m, ilmeisesti ihan hyvin poweria ollut kyllä
Ei sillä oikeesti ole merkitystä. Omatekoinen räjähde, joka olisi voinut räjähtää jo kaatuessa.
Eihän sillä niin etenkään, kun tekijä menehtyi, mutta uhria ja vanhempia se on kai vaivannut miksi näin ja oliko se tarkoituksella.
linkki?
Onko tiedossa kuinka pitkälle Petri poistui pommin luota ja kuinka pitkäksi aikaa? Lähtikö hän pihalle, vai pysyikö koko ajan Myyrmannissa sisällä?
Ei kai siitä mitään jäänyt jäljelle. Näin entisessä ammatissa sen mitä Gerdtistä jäi jälkeen eli tuo ajokortti sekä kengät mitkä näytti siltä että olisi puimurin läpi menneet. Ei tainnut ehtiä riittävän kauaksi tilanteesta.
Remove ads with a Gold account »
Jos tuollaisen raahaa väkijoukkoon niin tahallisen puolelle vahinkokin painottuu.
Tuo pommihan räjähti väkijoukossa joka oli seuraamassa jonkinsortin klovniesitystä.
jep, siitähän tuli ne alaikäiset killstreakkiin, ja koko jono (jotka eivät siis kuolleet) lähti henkihieverissä sairaalaan.
Laukku oli ilmeisesti lattialla jalkojen juuressa kun jalat juurikin irtosi? Tyylikkäästi muuten kuvitettu puolikas Petri Intersportin sisälle.
ei toivottavasti ainakaan meiän vuosisadalla
Torso ainakin lensi kuulemma Intersportin seinälle, raajat sitten ympäriinsä
Gerdtin oikean kenkä
Jätkä ollu aikaansa edellä, adidas yeezyn prototyypit :DD
Eikös vaan aika hienot!
Sairaan nopeet :DD
Eikö kukaan osaa lukea? Tuossa lukee "KUIN ruumiinavauksessa". Aivan turhaa vittuilette.
tekee höpöniää tennarin heppi kepittäjään
00:03
Aikamoiset jytkikset olleet. En muistanutkaan että kauppakeskus meni noin paskaan kuntoon.
Petri oli menossa metsään räjäyttämään pommia. Räjähti myyrmannissa vahingossa. Kiltti poika oli. T:petrin isä
Petri Nygård?
Pillu magneeti
Mitä vitun väliä käyttääkö hauleja, naulan palasia vai ilmakon kuteja? samalla tavalla ne kaikki vahingoittavat kun metallia ovat.
Olin menossa tonne tuolloin mutta kaverilla istuminen meni pitkäksi ja näin säästyin häppeningsseiltä
Kaiketi raahautunut tuonne kauemmaksi itse/jonkun avustamana. Voihan se olla että kuollut välittömästi räjähdyksessä ja vaikkapa joku läheinen paniikissa lähtenyt raahaamaan ruhoa turvaan.
Nyt ne esitutkintakirjat tänne!
Mielenkiintoinen todistajanlausunto
laita esitutkintapöytäkirjat !
Muistan petrin hyvin. Oltiin duunissa tikkurilan hongkongissa
Ystävä antoi sen minulle. Siihen minulla ei ole lupaa.
Ei niissä mitään vesileimoja ole, laita nyt ihmeessä tiedostot jakoon.
Kai se on tähän tyydyttävä. https://www.yumpu.com/fi/document/read/25415181/rajahdys-kauppakeskus-myyrmannissa-poliisi
Tossa ruumiiden sijainnit nykyisessä kaupassa
amk lopputyö
Itse asiassa se välkky oli kyllä yks toinen kaveri, tää molopää vaan kopioi ohjeet ja pilas toisen kaverin kemianharrastukset ja ison palan elämää.. Tosin parempi et toi kerkes, ennenku joku allahu akbar ois saanu ne ohjeet käsiinsä..
Tuo pellehahmo oli Jorma Haivio. Hän asui silloin ja asuu edelleen Meksikon pääkaupungissa Méxicossa. Suomessa hän oli vain käymässä. Haivio muistaa ison maahanmuuttajaperheen. "Olin ojentamassa palloa iloiselle pikkutytölle, kun pommi räjähti. Tyttö kuoli ja hänen veljensä sai vakavia vammoja. Itse olin ehkä kymmenisen sekuntia tajuton. Luulin, että minua ammuttiin, mutta hetken päästä tajusin, että oli tapahtunut iso onnettomuus." Räjäytyksessä kuoli tekijän lisäksi kuusi sivullista, ja noin kaksisataa ihmistä loukkaantui. Myyrmäen pommi-iskussa Haivio menetti vasemman silmänsä ja kasvojen luut murtuivat. Hän kiittää pelastusmiehistöä siitä, että hänet saatiin Meilahden sairaalaan jo puolen tunnin kuluttua räjähdyksestä. Pommi aiheutti hänelle vuosia kestäneen kriisin. "Minulle tuli kouriintuntuva tarve päästä tapahtuman yli. Ymmärsin, että en voi muuttaa sitä, mikä tapahtui, mutta voin muuttaa sitä, miten suhtaudun tapahtuneeseen." https://www.hs.fi/ihmiset/art-2000002554427.html
>Haivio muistaa ison maahanmuuttajaperheen. Olisko toi saanut Petrin toimimaan liian äkkiä? Näki myös ison mamuperheen ja välähti että nyt pitää toimia.
Yksi TKKn proffa totesi että Otaniemen kouluhierojaiset on vain ajan kysymys....
Ai niin tää. Vähään aikaan ei olekaan ollut mitään. Saattas olla jo aika.
Lol Petri epäonnistui aika paska yritys
Asioita joita ei tapahtunut
10/10 alpha male, mutta silti incelöityi miten se on mahdollista?
Eikös se haulien laitto pommiin oo aika selkeä viite siitä että se pommi oli tehty ihmisiä vastaan?
Laita nyt vaan. Ei ole laitonta
Mietin samaa. Komea kuin mikä, vaikka taisi sitten olla hiljainen, syrjäänvetäytyvä ja yksinäinen. Ei se aina ulkonäköä katso.
No hikkyt, tehkää nyt jotain vai eikö onnistu? Gerd sentään sai jotain aikaan. Te vaan lätisette täällä.
Huutista kun toi maahanmuuttaja perhe asui naapurissa ennenkuin muuttivat vantaalle. Oli muistaakseni yksi siskoista joka kuoli myyrmannissa, vai menikö näkö, en muista. Perheen pojat oli ihan ok mamuiksi. Mitä nyt aina varasti kaiken mikä irti lähti :D mutta onneksi ei samalta alueelta missä asuivat eli omat tavarat sai olla rauhassa. Kuiskikset loppuun vielä sille kun isoin veljistä oli varastanut lastenpyörän missä apupyörät vielä kiinni ja meni sen kanssa kotia. Isä mamu veteli ihan rehdisti ympäri korvia poikaansa pihalla ja käski viemää pyörän takaisin :D oli siinä lumilinnaa kasatessa ihmettelemistä
No tottakai oli, kun se räjähde oli todellisuudessa Mossadin (Israelin tiedustelupalvelu) asentama C4. Eli sotilasräjähde. Petri lavastettiin tekijäksi. Mossad oli n. kaksi viikkoa aikaisemmin varoittanut omiaan, eli Suomessa asuvia juutalaisia agenttejaan. Varoitus oli, ettei saanut mennä käymään Vantaan Myyrmäannissa 11.11.2001 perjantaina. Koska silloin MOSSAD räjäyttäisi siellä pommin.
No oisko ne vitun pommin teko ohjeet. On niitä varmaan google täynnä mutta tuolloin ne haettiin tietystä paikasta ja se kuka sivustoja ylläpiti joutu siitä syyttä suotta ongelmiin. Jos se ei siihen mitään ohjeita tarvinnu vaan oli niin vitun nero, ni miks sitten saatanan mälliaivo etsi niitä ohjeita sieltä...
Olisko jo aika laittaa jakoon
mikä sit pitäs olla?
Eikö se ollu rankasti koulukiusattu? Siinä lopputulos. -- Lähetetty vanhentuneesta selaimesta
Vähän epäselvää onko sekään ihan totta.
Onhan se teistä kiusaajista aina epäselvää. Kunnes tulee onttokärkiä kohti lippaallinen toisensa jälkeen.
Luuserin voimikset :D
Onkohan vaan? Jokaisen koulusurmaajan kiusaajat harrastaa samaa hyvesignalointia kun sinä. P. S. Isoimmat luuserit mitä tiedän haukkuu ihmisiä näppistensä takaa. Tuu sanomaan kasvotusten sanottavas jos oot itse mitään muuta kun se asia jota muihin projisoit xD
Mee nyt rääpäle vittuun itkemään elämääs
Huutista. Mikähän mikkihiiri se siellä on? Kasva sä miesten mittaan tai tuu sanomaan sanottavas mies miehelle.
Ainoa mies siellä on sun mielikuvituspoikaystävä.
Ai sä oot joku skitsoidi homokääpiö joka projisoi omia ominaisuuksias muihin ihmisiin? Edelleen tuu sanomaan naamatusten jos jotain on sanottavaa xD.
En mä näe noin alas.
Mihin alas? Ootko joku 260cm selkävikainen luonnonoikku vai? Harvassa on ne kotimaiset ihmiset joiden kanssa tarvii olla polvistamatta kuullakseen teidän vikinää livenä t. Tasan 200cm
Juu aivan varmasti :D
No hei tuu ihmeessä katsomaan mikkihiiri. Jos siis lastenaltaasta pääset pois.
Juu ok, tuun ihan pian :D
Etpä tuu, mutta ei yllättänyt. Te koulukiusaajat ootte alinta paskaa mitä maa pinnallaan kantaa. Äijä ei uskalla ees tulla morjenstamaan entistä koulukiusattua ihmistä. Jännittääkö kun voisin repiä sut paljain käsin kilon paloiksi vaiko joku muu asia?
Sä et saa edes paperiarkkia revittyä satuttamatta ittees muualla ku fantasioissas.
xD. Tuu nyt ihmeessä kokeilemaan nurtsia.
Sanoin jo, että ihan pian tuun :D
No tuu ihmeessä johonkin muualle kun toiselle kämmenelles xD.
Juu venaa :D
Ei yllättänyt, että koulukiusaaja oli täys vagina xD.
Eikä se, että koulukiusattu oli patonki messuhallissa, ja se messuhallikin mielikuvituspoikaystävän mielikuvitusperse :D
Huhhuh kun on psykoottista settiä. Ei selvästi koulukiusaajan psyyke kestänyt. Noh joku päivä voi olla, että kohdataan. Aika pieni maailma loppupeleissä. Tuu ihmeessä kääpiö nykimään hihasta jos yletät xD.
Ilman muuta, heti kun oon siellä ni nyin!
Ylläri, että testoa piikittävä copekääpiö jätti välistä.
Kävin kattomassa, mutta ei siellä ollu ku joku tärisevä ja nyyhkyttävä hottentotti
Tule urpo pois sieltä peilin edestä.
Noni laittakaapa voita väliin
Niinkun toinen nyymi kysyikin jo, mutta peiliinkö vilkaisit
Pöytäkirjat tänne!
Saattoi tuo räjäytyspaikka olla vahinkokin. Äitini oli silloin opettajana siinä amkissa, jossa Gerdt opiskeli. Taisi olla silloin nimeltään EVTEK. Äiti kertoi silloin tekijän selvittyä, että ainakin koululla olivat epäilleet, että olisi saattanut olla ollut tulossa räjäyttämään pommia Myyrmäen yksikköön. Ei ilmeisesti viihtynyt kovin hyvin. Tuolla hauli-ihmeellä olisi saanut paskottua rakennuksen aika tehokkaasti, ja ilta-aikaan olisi varmaan saanut valmistella aika rauhassa. Myyrmanni olisi ollut jotakuinkin reitin varrella.
Eikö sitä ole todettu mitenkään? Esim video, vai oliko niitä tuohon aikaan?
Mutsis p.....
00:05
Mikä siinä esitutkintapöytäkirjojen toimittamisessa on niin vitun vaikeaa?
ABECE
Mut sitähän ei olla vieläkään onnistuttu selvittämään, että miksi Petri Gerdt kävi vielä ennen Myyrmannin lossausta siellä Mellunmäessä. Siellähän on mm. pieni musujen moskeija. Oon kuullut sellaisen huhun, että Petri ois kääntynyt musuksi.
Kuulin että se olis tavannut osama bin ladenin siellä joka toi hänelle suorat ohjeet klaus swabbilta. Tarkoitus oli tuhota mahdollisimman paljon suomalaisia lihaa syöviä hetero miehiä. Siis kuulin tällasen huhun.
Siinä just. Siinä oli penkkejä ennen räjähdystä jonka vieressä räjähdys tapahtui
>P. S. Isoimmat luuserit mitä tiedän haukkuu ihmisiä näppistensä takaa. sama kaveri: >Mikähän mikkihiiri se siellä on? >Ai sä oot joku skitsoidi homokääpiö >Ootko joku 260cm selkävikainen luonnonoikku vai? >No hei tuu ihmeessä katsomaan mikkihiiri. Jos siis lastenaltaasta pääset pois. >Ei yllättänyt, että koulukiusaaja oli täys vagina xD. >Ylläri, että testoa piikittävä copekääpiö jätti välistä. >Tuu ihmeessä kääpiö nykimään hihasta jos yletät xD. ja vielä kerran itseäsi siteraaten: >Isoimmat luuserit mitä tiedän haukkuu ihmisiä näppistensä takaa. vitusti huutista edgypetterin kiukuttelulle
no sillä ei mulle oo väliä. Jos joku alkaa mulle vittuilla tai mua haukkumaan lasten sammakkofoorumilla, niin siirryn mieluummin seuraavaan lankaan kuin lähden mukaan lapselliseen itkuun. Tapansa kullakin, mutta mun silmissä ootte molemmat pellejä.
>Äijä saarnaa jostain ja sit dumaat toisia pelleiksi. kunhan vaan kerroin, että mielestäni tuo teidän vänkääminen oli ihan vitun naurettavaa ja lapsellista. Siitä nuo pelle-vibat tuli. Mutta älä ota niin vakavasti. Oikeasti ei ollut tarkoitus satuttaa herkkää egoasi.
>Mikähän mikkihiiri se siellä on? >Ai sä oot joku skitsoidi homokääpiö >Ootko joku 260cm selkävikainen luonnonoikku vai? >No hei tuu ihmeessä katsomaan mikkihiiri. Jos siis lastenaltaasta pääset pois. >Ei yllättänyt, että koulukiusaaja oli täys vagina xD. >Ylläri, että testoa piikittävä copekääpiö jätti välistä. >Tuu ihmeessä kääpiö nykimään hihasta jos yletät xD. >Ei oo mitään herkkää egoa. no hyvä. Hetken jo luulin, että olis ollut :)
>en siedä jotain >kostan tekemällä samoin toi oli se mikä minua tuossa huvitti.
>Se on vähän niinkun ainut asia millä se loppuu. Tai sit väkivalta. no loppuko se? Mun silmään ei näyttänyt loppuvan :D Kiusaajat hakevat huomiota. Antamatta sitä se loppuu kyllä. Internetissä on vieläpä erittäin helppoa olla antamatta sitä huomiota.
ja lisätään vielä, että väkivalta on huono ratkaisu lähes mihin tahansa. Ainakaan itse en ole elämässäni kohdannut tilannetta, josta en olisi selvinnyt ilman väkivaltaa.
onko oikeasti ohjeesi koulukiusatuille vastata väkivallalla tai alkaa itse kiusaamaan? Vaikea uskoa, että olet oikeasti koulukiusattu.
00:03
Huutista id 118:n viestien poistelulle.
Laita ne pöytäkirjat
Kyseinen attentaatti olisi mahdollista nyky päivänä, reppuun räjähdysainetta ja kuulalaakereita, maksat vain esim koululaiselle että vie kyseisen repun haluttuun paikkaan ja räjäytät repun kauko räjäytyksenä. Onkohan kyseistä vaihtoehtoa edes tutkittu myyrmannin tapauksessa.
lisätietoja?
Mitkä aineet saa sulle tälläisia ajatuksia?
>Eikös se haulien laitto pommiin oo aika selkeä viite siitä että se pommi oli tehty ihmisiä vastaan? Jossain määrin kyllä. Toisaalta se räjäytettiin aika näyttävällä paikalla ja teknisesti hyvä valinta ajatellen haulien leviämistä, joiden avulla lasia olis hajonnut varmaan satojen neliömetrien edestä (ja varmaan hajosi nytkin). Kyllä mä jonkinlaisena mahdollisuutena pidän myös sitä, että tämä räjähdys oltais suunniteltu tapahtuvaksi ostarin sulkemisajan jälkeen, kuitenkin kieltämättä sitä tosiasiaa, että Gerdtillä on tappajan katse.
Nyt pitäisi vielä keksiä, että miksi Mossad räjäyttäisi vantaalaisessa ostoskeskuksessa pomminsa. Sitten on case paketissa.
Remove ads with a Gold account »
Esitutkintakirjat !
Juu aivan, no saa ainakin nauraa näille jutuille.
Jep
Neekeri oot säki vitu neekeri
Petri Gerdthän oli ollut kuolleena jo pari viikkoa tuona ilmoitettuna ajankohtana (23.-25.10.) Ja vaikka nuo nollat olisikin yliviivattu, niin 2002 tammikuussa ei maanantai taikka keskiviikko edes osu noille päiville (23.-25.1.)
Totta. Sitten en ole varma, miksi se sisällytettiin.
Tuleeko nimimerkki RC siitä että Petri harrasti RC-lennokkeja, ja täten tunsi niissä käytettävän nitrometanolipolttoaineen?
Tämä on muuten ihan hyvä pointti, jos kyseinen EVTEK on siis sijainnut samoissa tiloissa missä nykyään on Metropolia AMK. Suorin reitti koululle kulkee nimittäin tismalleen kyseisen räjähdyspisteen kautta Myyrmannin sisältä jos olet esimerkiksi juna-asemalta tulossa.
Se on sama oppilaitos, joka tuntuu vaihtavan nimeään vähintään kerran vuosikymmenessä. Mun käsittääkseni tilat on Myyrmäessä pysyneet ihan samoina.
joku tero pelas cs irl
Esitutkintakirjat olis jo aika laittaa !
Mites meni hiekkaneekeri-Zainebbin elämä? Tulee rauhalliseen Suomeen ja poks, just sillo tämä Petri Spede pamauttaa pikkupommin :D
Juuh sellaiset denialismit sieltä
Mitä ilmeisimmin kyseessä on kirjoitusvirhe ja on tarkoitettu ajankohtaa 23. - 25.9.2002
Räjähti joo Jonon vieressä, missä jonotettiin pellen tekemiä ilmapallo eläimiä, nimimerkillä äitin kanssa oltiin 5 min sitä ennen lähdetty jonottamaan mc donaldsiin ruokaa kun ei jaksettu jonottaa ilmapallo eläimiä..
Alfa
pöytäkirjat pöytään joskus ?
Bump pöytäkirjaa?
seo petriiii
Onpa jotenkin nostalginen kuva. Hengasin aikoinaan todella paljon Myrtsissä, Alepassa tuli selattua leffoja, cd-levyjä ja pelejä. Nyt vanhemmalla iällä tajuaa vasta kuinka iso juttu pommitus oli... ihan hyvin olisin voinut olla paikan päällä ja kuollut. Muistaakseni Myyrmanni avattiin suht nopeasti pommituksen jälkeen myös.
Bump
Laita etpk
perkele, kun en saa aikaiseksi laittaa pöytäkirjaa tänne vieläkään t. etpk homo
älä viitti olla tuollainen. etpk megaan?
Laita jooko 🥺
Yritä nyt laittaa
Hei et viittis laittaa t. nöyrä nyymi
Laitoikko jo jakoon mälliperse
Bump ptkirjat jakoon
Tää
Bump
Miksei räjähdyspaikalla oo mitään muistomerkkiä? Just kävin mannissa
No tuon yhden nyymin on pitäny viimeisen puoli vuotta ladata koko etpk mut eipä oo näkyny
Kuka vain voi sen tilata ja postata tänne.
Tiedän 👍
Laita jakoon
Pöytäkirja heti tänne
Joko?
Pöytäkirja heti tänne tai paltamon mafia tulee
Tuona iltana heti ensimmäisen puhelun jälkeen tiedettiin, että kyseessä on todella kova keissi Suomen oloissa. Erilaisia viranomaisyksiköitä paikalle lähti kymmeniä ja taas kymmeniä. Kyseessä oli todella raju räjähdys. Jos se olisi tapahtunut kello 17 aikaan, jolloin kaupassa oli suurin ruuhka, kuolonuhreja olis voinut olla useita kymmeniä. Tekninen tutkinta oli haastava ja vahingot muistuttivat paljon autopommin aikaansaamat vastaavat. Pommin mukana kuljettaminen loi paljon vaaratilanteita jo ennen saapumista kauppakeskukseen. Se oli omatekoinen ja siinä olleet yhdistelmät olisivat voineet syttyä jo aiemmin.
Maksaa rahaa
Pöytäkirjat niinku olis jo!!!
Ptk jakoon bump
>Rakasti.
Jakoon pöytäkirja
Hesarin kuukausiliitteessä juttua Myyrmannista https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000009073099.html
hesari ottanu varaslähdön
Toimiiko petrin sotut?
Pupu meni pöksyyn tai trollailee
täältä läytyy pöytäkirja
Tää oli vahinko pete oli menossa metsään
Tunnetko? Itse tunsin ja tiedän Miksi oli ajastin jonka käyttö ei onnistunut? Kerropa..niinpä
En käy minfossa. Kuten sanoin, tunsin ja tiedän. Over and out.
Löytyykö lisää kuvia?
Laita pöytäkirja
Gerdt vähän vain kärähti ja hajosi kemistin uransa tuotoksena
Mä räjähdin ei vahingossa sun mutsiin
Kohta tulee taas vuosia täyteen
Eiköhän se siellä pitänyt räjähtää,mutta tosiaan vahingossa jäi joko räjähtämättä ja lähti tarkistamaan minkä vuoksi,mutta pommi kumminkin räjähti jostain syystä
äänikirja https://mega.nz/folder/xsAhADpD#CKv8JiJKLd1gthx-HSivnw
MYYRMANNIN räjähdys tapahtui Vantaan Myyrmäessä sijaitsevassa kauppakeskus Myyrmannissa perjantaina 11. lokakuuta 2002 klo 19.35. Räjähdyksessä kuoli seitsemän ihmistä ja loukkaantui lähes 200. Kuolleista kolme oli lapsia ja neljä aikuista. Yksi kuolonuhreista oli pommin rakentaja ja räjäyttäjä Petri Erkki-Tapio Gerdt, 19-vuotias vantaalainen kemianopiskelija. Pommi räjähti Myyrmannin katutason penkillä istuneen Gerdtin sylissä surmaten hänet heti. Kemian opiskelija ja harrastaja Gerdt oli rakentanut pommin itse. Se oli tehty kahden litran virvoitusjuomapulloon, jossa oli ANNM-nimistä räjähdeainetta sekä tuhansia teräshauleja ja jonkin verran nauloja. Räjähdyksen voima oli niin kova, että hauleja löytyi seinistä vielä 70 metrin päästä räjähdyspaikasta. Iskun motiivi ei ole selvinnyt. Poliisitutkinnan mukaan Gerdtillä ei ollut itsetuhoisia ajatuksia, eikä halua surmata toisia ihmisiä. Gerdtin uskotaan kuitenkin halunneen räjäyttää pommin juuri Myyrmannissa, mutta mahdollisesti sulkemisajan jälkeen, sillä pommissa oli ollut ajastin. Motiivista spekuloitaessa on kolme teoriaa noussut yli muiden: onnettomuus, itsemurhaisku ja epäonnistunut tarkoituksellinen pommi-isku. Onnettomuusteoriaa on tuonut esiin Petri Gerdtin isä Armas Gerdt kirjassaan Petrin matka Myyrmanniin (Gummerus 2004). Isä arvelee, että Petri oli ollut viemässä pommia Myyrmannin läheiseen metsään räjäyttääkseen sen siellä. Koska suunnitellulla räjäytyspaikalla saattoi olla ihmisiä, Petri Gerdt olisi pommireppunsa kanssa tullut Myyrmanniin odottelemaan paikan tyhjenemistä, ja pommi olisi sitten räjähtänyt vahingossa. Itsemurhaisku-teoria ei ole saanut tukea rikostutkimuksista. Petri Gerdt ei jättänyt jälkeensä minkäänlaista itsemurhaviestiä eikä Gerdt julistautunut minkään poliittisen tai uskonnollisen ääri-ideologian vakaumukselliseksi kannattajaksi. Poliisin rakentama kuva Petri Gerdtistä. Poliisin rakentama kuva Petri Gerdtistä. KUVA: POLIISIN ESITUTKINTA-AINEISTO Epäonnistuneen mutta tahallisen pommi-iskun mahdollisuus on myös suljettu poliisitutkinnassa lähes kokonaan pois. Gerdtillä ei ollut tahalliselle iskulle minkäänlaista motiivia, politiikka ei häntä kiinnostanut, ainoastaan pommit ja niiden tehovaikutus. Tahallisuutta vastaan puhuvat myös jotkin rikostutkinnassa ilmi tulleet seikat. Myyrmannin kauppakeskus peruskorjattiin räjähdyksen jälkeen. Taloudelliset vahingot nousivat noin kahteen miljoonaan euroon. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009119568.html
Eiku piti olla pöytäkirja
Hyvää vuosipäivää :D
Minuutti enää
palikoille tiedoks pöytäkirja löytyy netistä ihan vaan googlettamalla vähän viitseliäisyyttä jos oikeesti kiinnostaa vittu
PÖYTÄ VITUN KIRJA TÄNNE SAATANAN MUNATTOMAT PASKAT!!!’
Onnettomuustutkintaraportti ei ole sama asia kuin esitutkintapöytäkirja vitun vammainen
Lyijy on raskaampaa
Olin tuolla töissä kun räjähti, ihan sen pommin lähellä. Oli aika sekasortoa ja veristä hommaa. t. Ykä
mikähän mahtoi olla tikkurilan asunnon osoite jossa petri asui?
Selviäis siitä vitun pöytäkirjasta jos se vittu laitettais
Vuosipäivän kunniaks pöytäkirja jakoon jooko?
>Gerttistä :D
Käräjää ei ole koska vastaaja kuollut. Pöytäkirja krpllä ja se tulee dvd levyllä ja maksaa. Jos joku on tilannut niin laittais et ei tarvis jokasen maksaa
Sähköpostia krplle ja kysyt paljonko maksaa pöytäkirja ja kerrot mikä pöytäkirja. Maksaa varmaankin jonkin verran koska sivuja voisi olettaa olevan paljon. Lähetät henkilötunnuksen ja laittavat usbin / dvdn postitse
Onko sillä vitunkaan väliä tossa tilanteessa? Lyijy on myös pehmeämpää.
Ei niin pehmeää, ettei penetroidu kudokseen. Kas se lyijyn tiheys mahdollistaa voimakkaamman impaktin pienemmälle alueelle, jolloin se uppoaakin paremmin. Eli tästä voisi olettaa, että on ollut tarkoitus vahingoittaa ihmisiä.
Google
sinne täytyy soittaa
Eipä ollu.
No se tuntuu selvältä että on halunnut vahingoittaa koska vie räjähdettä paikalle jossa muita ihmisiä + juurikin tämä miten se räjähde oli valmistettu
0,70 € maksaa per sivu (A4) tilata.
tä on kyl guumottavan näkönen
Miksi, Petri? 11.10.2002 vasta 19-vuotias Petri toteutti hirmuteon. Isän syyllisyys ei pääty koskaan. ”Tavoittelemaanne numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä”. Automaattilitania toistui perjantai-iltana 11. lokakuuta, kun vanhemmat tavoittelivat poikaansa. Äiti huolestui. Isä ei. Poika oli varmaan korisharkoissa. Aamuseitsemän jälkeen noustuaan isä huomasi, että poika ei ollut tullut kotiin. 19-vuotias ei ollut koskaan öitä poissa eikä hänellä ollut kavereita. Nyt huolestui isäkin. Äiti selasi päivän lehteä. Ykkösuutinen oli illalla Myyrmannissa tapahtunut räjähdys. Siitä oli ollut jo illan televisiouutisista. Jospa poika oli ollut siellä ja oli loukkaantunut. Vanhemmat soittivat Töölön sairaalaan. Poika ei ollut siellä, kuten ei toisessakaan uhreja hoitaneessa sairaalassa. Pojan huoneesta löytyi hänen luokkakavereidensa yhteystietolista. Sitä kautta selvisi, että poika oli ollut perjantaina poissa koulusta. Koripallojoukkueen yhteyshenkilön viimeinen havainto pojasta oli toissa illan treeneistä. Silloin oli sovittu myös kyydistä kauden sunnuntaiseen avausmatsiin. Isän tutkiessa pojan huonetta hän tunsi varpaansa alla jotain pientä ja kovaa. Lattialla oli puolen tusinaa pientä teräshaulia. Hän tutki koulupöydän laatikoita ja veti alimman laatikon kokonaan irti. Sokkelissa oli kolme litran kanisteria nitrometaania. Kaksi kanistereista oli tyhjiä. Sinä hetkenä isä tiesi. Sisimmässään hän tiesi, että hänen pojallaan oli jotain tekemistä Myyrmannin räjähdyksen kanssa. Alkoi pojan vanhempien ja muiden läheisten painajainen. Poika oli 18-vuotias vantaalainen kemianopiskelija Petri Gerdt. Leimaus Painajainen oli alkanut jo edellisenä iltana monessa muussakin perheessä ja monen mielessä. Kauppakeskus Myyrmannin normaali perjantai-illan kuhina oli katkennut kello 19.36. Silloin kauppakeskuksen katutason vilkkaalla keskusaukiolla tapahtui valtaisa räjähdys. Silmänräpäyksessä kaikkialla oli veriroiskeita ja ruumiinosia. Huutoa, itkua, kipua ja hätää. Lasinsirpaleita, katosta tippuneita osia ja pölyä. Tyrmistynyttä kaaosta. Maahanmuuttajaperheen isä piteli sylissään kuolevaa ekaluokkalaistaan. Viisivuotias, kehoonsa 49 haulia saanut tyttö itki vakavasti loukkaantuneen äitinsä lähellä. Tyttöystävä huusi 24-vuotiasta poikaystäväänsä. Yksinhuoltajaäidin 17-vuotias pidetty muodostelmaluistelijapoika ei vastannut äitinsä soittoihin. Poika oli lähtenyt Myyrmanniin ostamaan maitoa. Hän oli Myyrmannissa 17-vuotiaan tytön kanssa. Lahjakkaan lukiolaisen kuoroharjoitus oli sujunut niin hyvin, että harjoitus oli päättynyt etuajassa. Lasten iltapäiväkerhoa 20 vuotta ohjannut, ihmisenä ja työntekijänä pidetty 39-vuotias nainen ei koskaan enää palannut kotiinsa eikä työhönsä. Heidän kuuden perheissä tavallinen perjantai oli muuttunut ajaksi ennen ja jälkeen Myyrmannin räjähdyksen. Koko Suomi järkyttyi Myyrmannin räjähdyksestä. Kukaan ei olisi voinut pahimmissa painajaisissaankaan kuvitella mitään sellaista tapahtuvaksi. Epätodellinen tunnelma Poliisi sai tapahtuneesta tiedon jo minuutin räjähdyksen jälkeen, kun yksityishenkilö soitti matkapuhelimellaan hätäkeskukseen. Ensimmäinen ambulanssi oli paikalla jo kello 19.39. Paikalle saapui nopeaan tahtiin lisää pelastushenkilökuntaa ja poliiseja. Hälytysajoneuvojen siniset valot vilkkuivat pimeässä syysillassa. – Tuhoisasta pommiräjähdyksestä oli kulunut vain jonkin aikaa, kun saavuimme paikalle. Tunnelma oli uskomattoman epätavallisen ja epätodellisen tuntuinen, kertoi ryhmänsä kanssa räjähdyspaikalla ensihuollon toimintoja käynnistämässä ollut Mirja Bergström Iltalehdessä. Räjähdyshetkellä Myyrmannissa arvioitiin olleen jopa 2000 ihmistä. Pelastajille oli tullut hätäkeskuksen kautta alustava tieto, että räjähdys olisi sattunut kauppakeskuksen toisessa kerroksessa ja liittynyt ilmapallojen täyttämiseen käytettäviin kaasupulloihin. Menehtyneiden ja loukkaantuneiden vammat kertoivat nopeasti, että kysymys oli aivan muusta. Uhreilla oli pieniä hauleja pitkin kehoaan. Myöhemmin selvisi, että pommi oli päällystetty hauleilla. Poliisin pommiryhmä aloitti tutkimuksensa jo räjähdysiltana. Hirvittäviä vammoja Paikalla ollut vantaalaismies kuvasi myöhemmin poliisin esitutkinnassa sitä, mitä pahemmitta vammoitta tai vammoitta selvinneet sekä pelastushenkilöstö kohtasivat. Hän kuvasi nähneensä ensin vain pölyseinän. Mies onnistui säilyttämään toimintakykynsä. Hän pyrki auttamaan ja lohduttamaan ihmisiä. – Minulla on sellainen mielikuva, että hän otti pari pidempää hengenvetoa ja sitten hengitys lakkasi, mies kertoi eräästä aivan räjähdyspaikan lähellä löytyneestä uhrista. – Tajusin, etten voi tehdä mitään ja siirryin Mustan Pörssin suuntaan, jossa näin irrallisen jalkaterän. Ajattelin, että uhri on varmaan lähellä ja tarvitsee kiristyssiteen ja lähdin siirtymään aulaa vastapäivään. Kaikki räjähdyksessä paikan päällä tai myöhemmin menehtyneet uhrit olivat olleet varsin pienellä alalla keskusaukiolla. – Sitten huomasin maassa pellen, joka valitti silmäänsä. Hän pystyi puhumaan ja painoi itse silmäänsä kädellään. Katsoin varovasti hänen silmäänsä, mutta se oli aivan veren peitossa. Pelle oli aulassa lapsia ilmapalloilla ilahduttanut Project Hope -yhdistyksen vapaaehtoistyöntekijä. Lähistöllä oli useita häntä vakavammin loukkaantuneita. Kenties jo välittömästi menehtyneitä. Mies siirtyi seuraavan uhrin luo, joka oli hengissä ja puhui jotain katkonaisesti. Mies koitti rauhoitella häntä. Uhrin tilan alkaessa heiketä mies harkitsi elvyttämisen aloittamista. Siihen hän ei arvannut uhrin vammojen takia ryhtyä. – Olin hänen luonaan ehkä noin pari minuuttia Esitutkintamateriaalissa mies kuvailee muitakin kohtaamiaan uhreja. Kertomuksesta välittyy karusti se, kuinka pahoja vammoja räjähdys oli aiheuttanut. Uhreista viisi menehtyi jo paikan päällä. Onnekkaisiin lukeutui Citymarketin kassalla ruokaostostensa kanssa jonottanut kolmihenkinen perhe. He olivat noin kymmenen metrin päässä paikasta, jossa pommi räjähti. Kuului kova pamaus ja tuntui voimakas paineaalto. He eivät olleet valinneet räjähdyspaikkaa lähempänä olevaa kassaa eivätkä tulleet hetkeäkään aiemmin, jolloin jono olisi ollut lyhempi. Heidän, kuten kaikkien muidenkin kohtalo oli täysin sattumanvarainen. Se oli kiinni pienistä, arkisen tavanomaisista päätöksistä. Pieniä ihmeitä ja ikuisia jälkiä Vakavimmin loukkaantuneet saatiin sairaalahoitoon noin tunnissa. Lastenklinikalla, Töölön sairaalassa ja muissa loukkaantuneita hoitaneissa sairaaloissa onnistuttiin tekemään pieniä ihmeitä ja pelastamaan ihmishenkiä: Yhdeltä nuorelta pomminsirpale repi solisvaltimon rikki hengenvaarallisesti. Valtimo saatiin paikattua. Kuusivuotiaan toinen käsivarsi irtosi lähes kokonaan, mutta se kyettiin ompelemaan paikoilleen. Yhdeksänvuotias sai vakavia sisäelinvammoja. Pommista lentänyt sirpale lensi noin kymmenvuotiaan silmään. Kaksivuotias sai pommista lentäneitä hauleja pitkin kehoaan. Aikuiselta hauli repäisi sydänpussin rikki. Hengenlähtö oli milleistä ja sekunneista kiinni. Osa uhreista sai pysyviä vammoja, ja joutui olemaan sairaalahoidossa jopa kuukausia. Henkisten vammojen paikkaamisen vuoro oli myöhemmin. Sosiaali- ja terveysministeriö teki Myyrmäen räjähdyksen uhrien ja heidän omaistensa tunnoista tutkimuksen. Siihen vastasi 59 henkilöä 115:sta. Vastaajista useimmat loukkaantuivat räjähdyksessä; pysyvä vamma jäi heistä lähes puolelle. Vastaajat kertoivat myös henkisistä vammoista. Mielenterveysongelmista kärsi oman arvionsa mukaan heistä lähes kolmannes. Omaisilla psyykkinen oireilu oli kyselyn mukaan voimakkaampaa kuin uhreilla. Kaikkien tragedia Lauantaiaamuna Petri Gerdtin isä mietti, oliko hänen poikansa kuollut vai oliko poika paossa jossain. Tilanne oli kaaoksenomainen. Kello kymmenen jälkeen hän kävi etsimässä poikaansa kirjastosta. Seuraavaksi hän ajoi poliisiasemalle tekemään katoamisilmoitusta. Poliisissa ensireaktio oli odotettu. Oli odoteltava pari päivää. Asenne muuttui kokonaan kun isä alkoi kertoa, mitä oli löytänyt poikansa huoneesta.
On kysymyksiä, joihin ei saada koskaan vastauksia. Poliisin 900-sivunen esitutkintakaan ei kyennyt antamaan vastauksia. tuollainen pätkä oli iltsanomis maksumuurin takana, aika kallis lippulappu jos 0,7e persivu
Juurikin näin!
Poliisinkaan mielestä homma ei ole täysin riidaton. Se nyt on melko selvää että tarkoitus oli räjäyttää pommi kauppakeskuksessa, mutta mahdollisesti esimerkiksi vasta sulkemisen jälkeen, vahingoittamatta ihmisiä. Mielestäni hyvin outoa se ettei tekijä ole jättänyt minkäänlaista viestiä jälkeensä, jos tarkoitus todella oli vetää itsemurhaisku.
Talvikkitie 72
Hyvä kun toistit uudestaan sen minkä juuri sanoin
Olen kuullut sellaisen huhun, että Suomen valtio salailee tätä vieläkin, koska Petri oli ennen tekoaan kääntynyt muslimiksi. Sillä se sen käynti Mellunmäessä ennen tekoa selittyisi, koska siellä sijaitsee yksi muslimien moskeija. Isrealin tiedustelupalvelu Mossad taas varoitti Suomen diplomaatteja tästä ennen Myyrmannin räjähdystä, koska tiesi mitä sinne oltiin suunnittelemassa. Sitäkään ei voi poissulkea, että Mossad lavasti Petrin syylliseksi. Siihen olisi tarvittu vain se toinen pommi sinne roskikseen. Mutta toisaalta tähän ei kyllä riittäisi motiivi, koska mitä se Petri sinne Myyrmanniin muuten olisi matkannut siihen aikaan perjantai-iltana. Se taas oli hyvin kummallista, että jos se Petri olisi päättänyt räjäyttää siellä Myyrmannissa itsensä, niin miksei hän jättänyt itsemurhaviestiä?
No vaikuttikos hän sinusta mitenkään katkeroituneelta yhteiskuntaan, vanhempiinsa, läheisiinsä, että olisi voinut tehdä tietoisesti moisen teon? Kun eikös hän kuitenkin ollut työntekijöiden keskuudessa varsin pidetty työntekijä siellä ? Ja lehtiin heti sen Myyrmannin pommi-iskun jälkeen ilmestyi täysin perättömiä väitteitä siitä, kuinka Petri olisi ollut hiljainen erakko. Silloinhan medialle oli kerrottu väärää tietoa, jolla haluttiin laittaa Petri huonoon valoon ja saada hänet näyttämään syylliseltä. Toinen olennainen asia on, että selvitettäisiin kuka laittoi medialle näitä perättömiä tietoja Petristä ja hänen luonteestaan eteenpäin ?
Tilaa itse ne vitun kääpiö.
Remove ads with a Gold account »
pelle
No en ole sosiaalipsykologi, mutta käsittääkseni erakkoluonteisen ihmisen sosiaalinen elämä on aika nolla.
Rantalan kirjassa pidettiin varmana, että räjähdys oli vahinko
Mikä kirja?
Laittakaapa se esitutkinta pöytäkirja
Täälläkö tarvittiin,, esi tutkinta pöytä kirjaa?
muistat väärin
Ei ole esitutkintapöytäkirjoi tulossa milloinkaan, se oli vaa huijau
oliko hyvä
Jaa se vitun pöytäkirja
Veetit ei muista, kun PTV:n uutisissa uutistenlukija kysyi vedoten katsojiin, mitä tuo allekirjoitus viestii tai tarkoittaa. Huutopiereskellen jokainen aitopää kiljahteli kotonaan...!
Paljos se esitutkintapöytäkirja maksaa ?
Mikä tää juttu oli, kun kuulin että Petrillä oli jotkut omat nettisivut, jossa mainitsi pommistaan. Sille kuulemma jengi nauroi netissä ja joku epäili, että se ois päättänyt näyttää noille lopulta tuolla tavoin, että räjäytti itsensä sillä ilmaan. Ei jotenkin minusta kävisi tuo itsetuhoisuus järkeen, mutta toisaalta kun se tubettaja Ed Speaks oli silloin 9 vuotiaana ollut vähän ennen räjähtämistä paikalla ja nähnyt Petrin. Petrillä oli reppu puettuna etuperin ja hän käveli todella varovasti ja hermostuen pelkillä kantapäillä. Niin todennäköisesti pelkäsi, että pommi räjähtää, jos tulisi pienikin virheliike. Petri Gerdt käveli siellä Alkon edessä hermostuneesti sen repun kanssa.
Levy on 23 euroa + toimituskulut.
huora
Aamu viiden psykoosit? :D
Joku tilaa nyt!!
Tilatkaahan joku
url niin voin tilata
moi
kirjaamo.keskusrikospoliisi@poliisi.fi s posti sekä linkki kyseiselle sivulle josta tuon pöytäkirja tilaus sähköpostin löytää https://poliisi.fi/keskusrikospoliisi
Ihan jees. Aika paljon uhrien haastattelua jne
Bump joku tilaa
Ei vittu mitä huutista :D mikset tilaa itse sitä pöytäkirjaa kun noin kovasti kiinnostaa
pasi warettaa sen venatkaa
ei mul oo avaimii
Mitäsäteet - en mitää
Siisvitti ei kyl parempaa aikaa vois valita, iha vitun niheetä olis kuolla pe-iltana niinku vittu et vittas iha vitusti.... Niinku o varmaa vituttanukki-kertoo perkeleen pertin elämäsrä et pe iltaba muut avitub tekemistä oo...?
Onko joku lukenut Riku Rantalan Myyrmanni-kirjan? Oliko hyvä ja mitä jäi mieleen
Ei kai sitä pysty lukemaan kun se on äänikirja. Ihan ok oli, ei mitään uutta. Uhrien jorinoita pääosin.
Tilaa ite jos nlin kiinnostaa, vittuuko sitä muilta lokkeilet
Mitä vitun paskaa sä selität 😂😂 20 vuotta sitten ei Suominörtit todellakaan kääntyny muslimeiks. Taidat olla niin nuori ettet edes tiedä mimmosta oli elämä tohon aikaan.
Pete oli edellisenä päivänä käynyt foorumilla heittämässä jotain läppää että "..silloin olen jo leijailemassa toiseen suuntaan.." niin totta helvetissä oli tarkoitus ittensäkin tappaa. Ei todellakaan ollut mikään vahinko.
20 vuotta sitten syntyneet kakarat ovat valmiita myymään Suomen itsenäisyyden NATOlle ja ne heilaa sukupuolettomalle maailmalle ja narkkipääministerille. Ne voi tehdä ihan mitä vaan, vaikka kääntyä beduiineiksi
näi o
Mistä teitä avohoitopotilaita tulee?
siinä oiva esimerkki tapaus kuka tarvitsee sitä avohoitoa kerta luotto on kova kaikkeen jopa kemikaaleihin
nice nice pitää kuunnella
Noi univiittaukset foorumilla tarkoittaa "tapahtui minecraftissa"
Tässä paikanpäällä olleen haastattelu. Menetti siskonsa tuossa iskussa.
"Mihin Petri meni?"
Intersportiin, Mäkkäriin ja Tiimariin
/r/ oikein räjähtävät terveiset sinne vantaalle.mp4
Mutta teidänhän mukaan myös pillun antaminen aiheuttaa väkivaltaa? Päättäkää jo! Jos poikia abortoitaisiin, tätäkään ongelmaa ei olisi. Mies haluaa jopa itse tappaa itsensä. Surkea paska.
Miksi mies saa aina oll kostonhimoinen paska? Miksi naisia om vihattu tuhansia vuosia eikä naiset silti saa edes haukkua miehiä, mutta mies hajoaa kiusaamisesta? Heikko paska.
Yksi joka kuoli Myyrmannin pommi-iskussa on irakilaisten pommittajien Tahir ja Abu Alshen pikkusisko
Haha tahir alshe siis joka vielä nykypäivänäkin harrastaa muiden omaisuuden varastamista pikkuveljensä abun kanssa
tahir ja abu alshe tässä kuvassa kun kävi varastamassa mun puhelimen
Eli taas naisten syy?
eddspeaks istu ton vieressä sielä myrtsin vessassa
kuka vittu :D
Älkää laittako lankoja tästä enää mulla nousee traumat pintaan näistä pyydän kiitos.
Kyllä sen tilaaminen vielä onnistuu.
Tahir al-shemari
Ois Jännä nähä valvontakameran kuvaa tapahtumapäivältä Myyrmannista
lähe helevettihin sitten kyllä tätä saa laittaa lankoja tähän sillä jos on mielenkiintoista aihetta
*jos petri olisi saanut edes kavereita, tätäkään ei olisi tapahtunut.
Ei kaikkien muiden ihmisten tarvitse mukautua sinun traumaan. Kaikkien meidän on opittava elämään omiemme traumojen kanssa.
Asuin 100m Gerdtien asunnolta.
Kappas tämä lanka elää vielläkin lurkkasin aikanaan vuosia sitten tätä lankaa,tuli itsekkin tilattua se pöytäkirja aikanaan en muista onko enään tallessa mutta ei sielläkään ihan kaikkea selvinnyt
Postaappa jos löytyy
moi, mä vastikään tilasin nuo pöytäkirjat ni laitanpa sit tähän ku ei muut saanu aikaseks :D toivottavasti toimii tää linkitys, ennoo ennen ylilautaa käyttänyt tähän tarkotukseen https://www.mediafire.com/file/r9c03tdx42e6l3i/2400_R_501_02_JULKINEN.pdf/file
nyt on kona! edit. kellään kuvaa numero 42 joka on poistettu 1.9.2015? eli onko kellään tuota päivämäärää ennen tilattua pöytäkirjaa tallessa?
joo. fagerlund ompi se einstein jonka kanssa petri jutskas
Oliko Petri ultimate hikkykostaja? Aivan varmasti oli jonkun tasonen autismi siitä oon varma.
oon lukenu sen isän kirjottaman kirjan, petrin matka myyrmanniin, jossa hän kuvaili petrin lapsuutta ja perhe-elämää esim. ja täältä löytyy näyttöä kyllä autismille myös, ihan lapsuudesta noihin viime hetkiin. kannattaa lukea se kirja jos yhtään kiinnostaa petrin elämä ja tämän perhe, suurimmasta osasta kirjastoista löytyy. kirjassa myös kerrotaan jonkin sortin perheväkivallasta jota petri joutu kokemaan. edit//toki tää kirja on osittain täynnä sellasta isän itsesääliä ja itsensä syyttelyä, välillä ärsyttävää lukea. kirjasta löytyy myös joku kirje jonka hän on omistanu vaimolleen, outoa settiä mutta toki kirja julkastiin suht lyhyen ajan sisällä myyrmannin räjähdyksestä ja tää isä oli siitä vitun sekasin ja joutu ihan sairaalahoitoon, ni en yhtään ihmettele että kirjan sisältökin on vähän mitä on
kiitos ota tää! Onko Jokelaa sulla?
Miten tämä kuva on julkaistu vaikka se on peitetty mustalla esitutkintapöytäkirjassa? Yleensä pöytäkirjoista ruumiit mustattuna. Onko kuva jostain aiemmasta versiosta?
Kerkesit näemmä ensin
sorge, ei löydy. tilata kuitenkin aattelin, heitän senkin sit tänne ku aikaseks saan :D ei vissiin oo kukaan viittiny sitä minnekään julkasta? koitin googlailla mut ei löytyny linkkiä tiedostoon. tuosta esitutkintapöytäkirjastahan salattiin pari tuhatta sivua joka itteä pikkusen vituttaa mut eikai siinä, kattoo sit tuleeko sieltä enää mitää uutta
Kauhajoki laudalla on jo niin sitä ei tarvitse tilata. Kiinnostaisi myös sellon ampuminen 2009.
missä kauhajoe esitutkinta? viititkö linkata?
https://anonfiles.com/b4z8J7v7u9/2400_R_350_08_ETPK_JULKINEN_VERSIO_pdf
https://www.ulapland.fi/loader.aspx?id=beb67316-c16e-46b4-adcf-19ca9b78d26d
Eihän poliisi oikein koskaan uskonut itsariin kun erikseen mainittiin että tutkinnassa olisi tullut ilmi seikkoja joista voisi olettaa että Petri ei suunnitellut kuolevansa tuona päivänä.
Sivulla AFIS-järjestelmä seuloo ehdokkaita näkyy jonkun hetu ja etpk numero. Onkohan huolimattomuutta julkaistu?
Kuin myös tossa DNA-kohdassa
Gerdt oli ennenkin tutkinut pommiensa voimaa juuri sillä miten sai kappaleita liikkumaan koska ei voinut itse olla suoraan näkemässä sellaisia jytkyjä. Haulit olisi hommaan siitä hyviä että näkee suoraan kuinka kaukana niitä on vielä puissa ja miten syvällä. Siis isän teoria oli että kiusattua petriä kiinnosti vain pommifooruminsa isojen poikien kunnioitus, joten hän rakensi paljon monimutkaisemman pommin kuin osaaminen ja ymmärrys antoi periksi. Haulit oli siinä siis jotta pommin voisi todistaa jotenkin. Mutta joo, uskon itse että pommi piti kaukolaukaista joka ei toiminut ja että jäbä uskoi että ei jää edes siitä kiinni. Siitähän poliisi tuntui olevan suht varma että Gerdt ei uskonut tuon olevan vika päivä. Pommi ei räjähtänyt. Ja Gerdt joutui palaamaan pommille. Siitä alkoi panikointi ja urpoilu joka sit johti mokailuun.
en tänne ollukaan linkkaamassa kun asianmukaselle langalle tottakai. mut se löytyykin jo kauhajokilangalta näköjään!!
Mitäköhän hänelle nykyisin kuuluu? Lukeekohan koskaan tästä tapauksesta:D
Ei kai mitään sen suurempia? Kärsimyskorvaukset ovat luokkaa 10k varmaan, jos siis Valtionkonttori niitä suostuu edes maksamaan.
huutis, miks mulla aukee vaan joku viirus zip file eikä pdf?
ublock lisäosa selaimeen
no paikalle olleen toimittajan ottama kuvahan se on
>mulla nousee traumat pintaan Mitkä traumat? Olitko paikalla?
kävin samalla ylä-asteella, ei kyllä ole itsellä vielä samat halut noussu pintaan..
Kerrotko vähä lisää?
Varmaan oli jo sattumalta paikalla

Your user account is too new to post on this board. You will need to wait for 30 days before you can post. Buy Gold account to unlock all features now.

391 replies by 194 users
Remove ads with a Gold account »