Remove ads with a Gold account »

Meerin Möykky

Näillä mennään. Tulkaa Tornioon namustelemaan tätä loistavaa Meerin Grillin tuotetta :) Ja kyllä, ulkonäkö on mikä on, mutta maku on parasta mitä voi kuvitella :)
102 replies by 74 users
T: Meeri. Sage Samimätölle
Meerin grilli 10/10 darramättöä ja mättöä pahempaan nälkään. Ei ehkä kulinaristinen mestariteos, mutta legendaarisen statuksen saanut paikka jossa 80-vitun-kymppinen muori painaa vielä yöduunia. Stand in attention and sieg fucking heil.
uhh tulipa nälkä. En ole Torniossa asunut enää viimeiseen viiteen vuoteen ja noita herkkuja on kyllä ollut ikävä. Viime kesänä tuli kyllä tehtyä roadtrip Haaparannan puolelle ja kun shoppailut oli tehty pysähdyttiin Meerille haukkaamaan pientä välipalaa. Töttö-ötöni ei oikein näyttänyt innostuvan maailman parhaista mätöistä. Itseänihän ei kyseinen nyrpistely haitannut vaan kauhoin kaksin käsin tripla-amerikkalaista tupla juseilla naamariin.
Joka grilliltä saa samat paskamätöt teollisine valmissämpylöineen ja einespihveineen. Kai tuossa on enemmän majoneesia ja korv görans kastiketta niin maistuu teille läskeille paremmalta.

10 y 3 mo

Joka grilliltä saa samat paskamätöt teollisine valmissämpylöineen ja einespihveineen. Kai tuossa on enemmän majoneesia ja korv görans kastiketta niin maistuu teille läskeille paremmalta.
Kastikkeethan ne sen maun noihin tuo. Jos on vähänkin erilaista kuin perus scanburgereiden ribaleet, niin maistuu varmasti hyvältä.
On kyllä säälittäviä nämä Suomen grillit kun vertaa mihin tahansa muuhun maahan.
Eihän tuosta mätöstä tykkää enää edes paikalliset kun on pari kertaa käynyt - pelkkää juustoa täynnä. Kukaan joka on maistanut kunnon grillisafkaa ei voi väittää tykkäävänsä Meerin paskasta. 0/5. Kivirannan Scanburgerikin on parempi. t. viime kesänä Meerin hypetykseen hajonnut

10 y 3 mo

On kyllä säälittäviä nämä Suomen grillit kun vertaa mihin tahansa muuhun maahan.
Aina suomea haukutaan ja muualla on aina parempaa ja blablabla, mutta pakko myöntää, että tässä on kyllä pieni totuuden siemen. Lähes kaikkialta muualta saa itse tehtyä laadukasta katu/grilliruokaa, mutta suomessa lähes jokainen grilli on sitä samaa laadutonta einespaskaa, mikä maistuu hyvältä vain 3 promillen humalassa. Varmasti muuallakin toki on näitä, mutta en ole koskaan käynyt suomalaisessa grillissä jossa tehdään ruokaa itse. Vain yhdestä oon kuullu. Lahden Jonel Thai oli vuosia sitten pieni vaunu kadunkulmassa jossa tarjottiin itse tehtyjä grillivartaita. Siitä tuli helvetin suosittu ja nyt se on oikea ravintola. Sentään joillain on intohimoa sitä kohtaan mitä tekee.
>haukkuu itse elämäm koululaiseksi
huhhuh näyttää hyvältä
>pihvi nyt menee kaupasta ostettuna siinä missä itse jauhettukin tässä ajattelutavassa kiteytyy kaikki mistä

10 y 3 mo

Aina suomea haukutaan ja muualla on aina parempaa ja blablabla, mutta pakko myöntää, että tässä on kyllä pieni totuuden siemen. Lähes kaikkialta muualta saa itse tehtyä laadukasta katu/grilliruokaa, mutta suomes
puhui. se well beefin tai saarioisten valmispihvi kun ei sattumoisin vastaa itse tehtyä tasan millään mittarilla.

10 y 3 mo

>pihvi nyt menee kaupasta ostettuna siinä missä itse jauhettukin tässä ajattelutavassa kiteytyy kaikki mistä puhui. se well beefin tai saarioisten valmispihvi kun ei sattumoisin vastaa itse tehtyä tasan
ja kun otetaan vielä huomioon, että pihvi on hampurilaisen tärkein komponentti, ongelma on aika suuri jos se on paskaa.

10 y 3 mo

Aina suomea haukutaan ja muualla on aina parempaa ja blablabla, mutta pakko myöntää, että tässä on kyllä pieni totuuden siemen. Lähes kaikkialta muualta saa itse tehtyä laadukasta katu/grilliruokaa, mutta suomes
Laadukasta katuruokaa saa useissa maissa, ei kaikissa. Monissa maissa burgeritkin ovat käsittämättömän surkeita eikä Suomessa loppujenlopuksi niin huonosti asiat ole grilleillä, niiden Scanburgereiden ja Hesejen lisäksi löytyy myös monia paikallisgrillejä, kuten tämä Meerin grilli. On melko idioottimaista sanoa miten lähes kaikkialla maailmassa on loistava pikaruokakulttuuri mutta Suomessa paskaa. Ehkä näin jos asut jossain pikkukylässä jossa ei ole muuta tarjontaa kun se pakollinen Hesemäkkäri.

10 y 3 mo

Laadukasta katuruokaa saa useissa maissa, ei kaikissa. Monissa maissa burgeritkin ovat käsittämättömän surkeita eikä Suomessa loppujenlopuksi niin huonosti asiat ole grilleillä, niiden Scanburgereiden ja Hesejen
En sanonut, että suomessa on paska pikaruokakulttuuri. Puhuin yksinomaan grilleistä. Näistä pienistä pihakojuista, joissa ei tehdä mitään muuta kuin lämmitetään tehtaassa tehty ruoka ja väliin valmiskastikkeet. Onhan se tietysti vähän hankalampaa kun tarvii vielä erillisen tilan raaka-aineiden misaamiseen mitä et kojulla voi tehdä, mutta on se mahdollista kun näkee vähän vaivaa.
Ei silti edes kaukaa haettua. Veikkaisin, että voi huoletta mainita koko aasian (siellä muuta olekkaan kun ruokakojuja), jenkkilä, ja euroopasta ainakin saksa, kreikka, espanja. Varmaan voi heittää lähi-idänkin samaan soppaan, ei sielläkään muuta ole kuin kameleita ja ruokakojuja. Tossa olikin jo yli 2/3 maapallosta. Väkiluvulta suomen top 10. Pikkukaupunki, mutta ei ole hyviä grillejä näkynyt, vaikka on monen muunkin kaupungin yöelämä grilleineen tullut koluttua. Aina on lyöty einestä eteen.

10 y 3 mo

Ei silti edes kaukaa haettua. Veikkaisin, että voi huoletta mainita koko aasian (siellä muuta olekkaan kun ruokakojuja), jenkkilä, ja euroopasta ainakin saksa, kreikka, espanja. Varmaan voi heittää lähi-idänkin
Tämä. Kyllä valtaosassa maailmaa, köyhemmissäkin maissa, se ruoka tehdään katugrilleissä tuoreista raaka-aineista ihan nenän edessä avoimesti. Eikä mistään tehtaan purkittamasta einestavarasta. Suomi on ilmeisesti niitä harvoja maita joissa tämä ei näköjään kannata taloudellisesti, joten täällä sitten grillillä pääsääntöisesti syödään jotain Atrian "50% vesi"-tier rasvapihvejä pakastesämpylöiden välissä.

10 y 3 mo

Ei silti edes kaukaa haettua. Veikkaisin, että voi huoletta mainita koko aasian (siellä muuta olekkaan kun ruokakojuja), jenkkilä, ja euroopasta ainakin saksa, kreikka, espanja. Varmaan voi heittää lähi-idänkin
>Veikkaisin >Varmaan Noniin.

10 y 3 mo

>Veikkaisin >Varmaan Noniin.
>lyhennä tekstiä antamalla arvioita >mutuilua, impliseerausta ja madventures-kortti käyttöön Tässähän on oikein kova kovaa vasten. t. ulkopuolinen
Toi meerinmättö on saatanan hyvää. harmi vaan että grilli lopetetaan tänä vuonna. - Surullinen pillukarva
Eikö Madventuresissa oo ollu ihan hyviä ruokakojuja? Ja sitten Anthony Bourdainin joka jaksossa ollut hyviä paitsi Suomi-jaksossa.
Voi tulla lantapuntille yllätyksenä: Aika monet ihmiset jotka elävät sivistyksen parissa, ovat matkustelleet kauemmaskin ulkomaille jo lapsesta asti aina tähän päivään saakka. Maailmaa näkee muualtakin kuin tv-ruudun ja youtuben kautta. Kannattaa itsekin kokeilla. Rahastakaan ei luulisi olevan kiinni nykypäivänä kun lennot ovat niin halpoja. Suomi kattaa 0,06% maailmasta, surullinen elämä sinulla jos jätät 99,94% näkemättä koska jossain hommaforumilla sanottiin että maailma on paska paikka.

10 y 3 mo

>Veikkaisin >Varmaan Noniin.
Kokemustakin on, mutta kyllä, televisio on tässä asiassa ihan vitun hyvä lähde. Makua on paha arvioida ruudun toisen puolen, mutta jokainen meistä pystyy silmällä näkemään, että muualla tehdään ruoka itse. Mainitkaa suomalainen grilli jossa tehdään nugetit itse, hampurilaispihvit itse, lihapiirakat itse, lihavartaita yms. mitä grillistä voisi kuvitella löytyvän. Jopa jenkkilän kaltainen einestaivas on täynnä tacorekkoja, gyroskojuja, banh mi -rekkoja yms. jotka kilpailevat keskenään parhaista mätöistä omilla salaisilla resepteillään. Jos suomen katuruokakulttuuri on kerta yhtä hyvä kun kaikkialla muuallakin niin esimerkkejä kehiin. Jos löytyy etelä-suomesta niin käyn tilaisuuden tullen kokeilemassa.

10 y 3 mo

Tämä. Kyllä valtaosassa maailmaa, köyhemmissäkin maissa, se ruoka tehdään katugrilleissä tuoreista raaka-aineista ihan nenän edessä avoimesti. Eikä mistään tehtaan purkittamasta einestavarasta. Suomi on ilmeises
Tämä on luultavasti se suurin syy ala-arvoiselle einesmätölle. Mutta sitten toisaalta kun lähtee miettimään, tulisiko se oikeasti niin paljon kalliimmaksi tehdä ruoka itse?
no itsekin matkustelleena yleensä suutun näistä "suomessa on kaikki aina paskemmin koska suomi"-larppailuista mutta oikeasti suomalaisgrilleillä ei panosteta juuri lainkaan.

10 y 3 mo

Kokemustakin on, mutta kyllä, televisio on tässä asiassa ihan vitun hyvä lähde. Makua on paha arvioida ruudun toisen puolen, mutta jokainen meistä pystyy silmällä näkemään, että muualla tehdään ruoka its
no siis. jenkeissä kunnon mättöjä on vain tietyllä alueella ja isoissa osissa maata eletään ruoka-aavikolla jossa ei vaan löydy mitään hyvää - mutta tottakai joo jenkeistä edes jostai löytyy parempaa mättöä kuin suomesta mistään. Helsingissä on pari kesää toiminut se crepe-auto, joka paistaa crepen (letun) tilauksesta asiakkaan silmien alla, halutuilla täytteillä, suosittelen.
Taitaa olla valvirallakin osansta tässä asiassa. Ennen olin yhden kahvilan kylessä olevassa työpaikassa töissä ja saimme aina päivän päätteeksi syödä pois heitettäviä pullia. En muista tarkalleen kauanko tuotteet sai olla esillä, olisiko 2-3tuntia, ja sen jälkeen niitä ei saanut tarjoilla seuraavana päivänä uudestaan. Kuinkahan tarkkoja ovat sitten raakojen lihojen yms. kanssa? Ei siinä etteikö ihmisen terveyden valvominen olisi hyvästä, mutta tuollainen liian tarkka holhous ja siitä aiheutuvat paperisodat yms. luulisi vaikuttavan pienien kojujen toimintaan. Se puolestaan vaikuttaa ruokakulttuurin, koska vain isot pärjää. Tämä oli vain minun mutuiluni. Eihän siitä ole montaakaan kymmentä vuotta, kun suomessakin näkyi suht runsaasti näitä nakkikoppeja, jotka alkuillasta auton perässä hinattiin kylille ja illan tullessa takaisin.

10 y 3 mo

Kokemustakin on, mutta kyllä, televisio on tässä asiassa ihan vitun hyvä lähde. Makua on paha arvioida ruudun toisen puolen, mutta jokainen meistä pystyy silmällä näkemään, että muualla tehdään ruoka its
>jokainen meistä pystyy silmällä näkemään, että muualla tehdään ruoka itse. Nyt vittu Sami-Matias. Eli tv:tä katsomalla olet onnistunut päättelemään miten kaikkialla muualla kuin Suomessa ruoka tehdään grilleissä itse? Tämän vuoksi /nom/ kuoli. Suurin osa jenkkilän grilleistäkin hoitaa kaiken einesten avulla, ihan kuten Suomessakin. Hyviä grillejä ei hirväesti ole, ja suurin osa paikoista on ketjuruokaloita joista lähes kaikki saavat eineksensä parilta suurelta firmalta (joista osa toimittaa eineksiä muihinkin maihin). Omassa kaupungissa tiedän kaksi grilliä joissa kaikki tehdään itse, majoneesitkin.

10 y 3 mo

>jokainen meistä pystyy silmällä näkemään, että muualla tehdään ruoka itse. Nyt vittu Sami-Matias. Eli tv:tä katsomalla olet onnistunut päättelemään miten kaikkialla muualla kuin Suomessa ruoka tehdään grilleissä
Telkkarista voi päätellä aika vitusti, onko se oikeasti noin outoa? Tottakai muuallakin on eineskojuja, etenkin jenkeissä ja euroopassa, mutta niillä on vastapainona myös sitä laatua, jota suomesta ei meinaa löytyä millään. Ole onnellinen siitä. Haluaisitko vielä kertoa, että missä ja minkä nimisiä? Olisi hyvä tietää, koskaan ei tiedä minne päätyy ja hyvä ruoka kelpaa aina.
Naurettavaa tämä telkkarin vähätteleminen. Sama kun et voisi uskoa uutisia ennen kuin käyt itse toteamassa paikan päällä asian laidan.

10 y 3 mo

Naurettavaa tämä telkkarin vähätteleminen. Sama kun et voisi uskoa uutisia ennen kuin käyt itse toteamassa paikan päällä asian laidan.
Uutisia voi manipuloida. Mutta tosissaan kyllä kaikissa ruokaohjelmissa aika hyvännäköstä mättöö löytyy kojusta kuin kojusta ;_____;

10 y 3 mo

Naurettavaa tämä telkkarin vähätteleminen. Sama kun et voisi uskoa uutisia ennen kuin käyt itse toteamassa paikan päällä asian laidan.
Mukafiksut liibalaaba-salaliittoteoreetikot eivät tajua että "mediakriittisyys" ei terminä tarkoita sitä että kaikki mitä mediassa näkyy on reptiliaani-vapaamuurari-koalition propagandaa ja photoshopattua valetta, ja sitä että vain blogeista, tökerösti yhteenliimattujen youtube-klippien ja ilmaisten domainien pilipalisivuilta näkee absoluuttisen totuuden. Mutta minkäs teet, turha tyhmää on yrittää sivistää. Jos eivät olleet itse paikan päällä niin uutinen, kaikki kuvattu videomateriaali ym. on "manipuloitua, näyteltyä ja feikkiä".
Mitenkään kummoisen erikoiseen laatuun en ole maailman katukeittiöissä törmännyt. Jos laadulla tarkoitetaan ruuan puhtautta niin Suomi lienee aika korkealla. Sen sijaan silmiinpistävää muualla maailmassa on se valtava määrä _erilaista_ safkaa mitä kadulla voi ostaa. Suomessa sen sijaan on tarjolla joko lihis nakilla tai lihis munalla, noin karrikoidusti. Kedappikin on aika uusi ilmiö grillimättöjen seassa. Älkääkä viitsikö alkaa vikisemään sitten jos _yhdessä Suomen kaupungissa_ (Helsingissä) on ilmaantunut jotain 3-4 katuruokakojua. Niin kauan kuin keskivertokaupungissa ei ole tarjolla kuin se lihis tai kedappi niin avutonta on muuhun maailmaan verrattuna.
Meeri kuuluu roskamättö-sarjaan. Joskus tietyissä olotiloissa Meerin juustoyllätys tai itselleni vanhana Kemiläisenä Jatan majoneesiyllätys/Aladinin aurapitakebab on ihan poikaa. Näillä peruskotimaisilla grilliherkuilla on oma paikkansa mutta ei ne kansainvälisesti ole oikein muuta kuin pelkkä shit-tier sotkua. Esim. Bourdain mainitsi maistellessaan suomalaista grillimättöä ainakin lihan yhteydessa vilahti jonkun amerikkalaisen vankilan nimi. Niin ja ennen kuin kommentoit hesagrillin paskuutta niin siitä sun lempigrillitä saa just samaa lihapiirakka, hampurilaispihviä tai nakkia. Hyvistä raaka-aineista rakennettu hampurilainen ei vaadi valtavaa määrää majoneesia, juustoa, munaa tai muuta suomigrillin yllätystäytettä. Hyvästä naudanlihasta jauhettu pihvi (ei vakuumipakattua vesijauhelihaa), tuoretta tomaattia, vähän salaattia, muutama slaissi punasipulia, pari suolakurkkua, vähän ketsuppi-sinappi-majoneesia ja rapsakka sämpylä. Juusto jos siltä tuntuu. Mausteina pihville mustapippuria ja suolaa. That's it.

10 y 3 mo

Mitenkään kummoisen erikoiseen laatuun en ole maailman katukeittiöissä törmännyt. Jos laadulla tarkoitetaan ruuan puhtautta niin Suomi lienee aika korkealla. Sen sijaan silmiinpistävää muualla maailmassa on se valtava mä
> Niin kauan kuin keskivertokaupungissa ei ole tarjolla kuin se lihis tai kedappi niin avutonta on muuhun maailmaan verrattuna. Suomessa se suurin ongelma on siinä, että kun tilaat kebabin ranskalaisilla niin todennäköisesti lähes aina saat sitä samaa tavaraa, tilasit sen mistä tahansa. Sama koskee hampurilaisia. Pihvit tulee muutamasta tehtaasta. Pizzoissa pohjat tulee pääosin samasta tehtaasta ja se kinkkumakkara jostain saarioisen tehtaasta. Suomessa tuotantoketju on niin teollistunut, että ei siihen moni lähde yrittämään mitään muutosta.

10 y 3 mo

Kokemustakin on, mutta kyllä, televisio on tässä asiassa ihan vitun hyvä lähde. Makua on paha arvioida ruudun toisen puolen, mutta jokainen meistä pystyy silmällä näkemään, että muualla tehdään ruoka its
> Mainitkaa suomalainen grilli jossa tehdään hampurilaispihvit itse Oulussa ainakin Kauppuri 5 on tällainen. Lisäksi sen esimerkistä on syntynyt muutama muu paikka jossa saa jo jotain muuta kuin einesburgeria. Kauppurin saamasta hehkutuksesta ja jonoista voi päätellä, että kyllä suomalaisille kelpaa vähän muukin kuin scanburger jos sitä joku vain viitsii tarjota. Tosin omasta mielestäni Kauppuri on ainakin oulussa ylihypetetty ruokapaikka. Kuvassa kauppurin burger.
Okei, miten määritellään grilli? Miksi esim. Meeri ei ole hampurilaisravintola?
onhan tuo määritelmä hiukan häilyvä, monet ihan ruokaravintolatkin ovat "bar&grill" tai "restaurant&grill" t. eri

10 y 3 mo

Meeri kuuluu roskamättö-sarjaan. Joskus tietyissä olotiloissa Meerin juustoyllätys tai itselleni vanhana Kemiläisenä Jatan majoneesiyllätys/Aladinin aurapitakebab on ihan poikaa. Näillä peruskotimaisilla grilliherkuilla
>slaissi no moi tomi täs :D hei :D mitäs tänää eli kohtsillee mulle tulee kaks vanhaa frendsii kylää ottaa vähä mättöö :D eli mullon täs aikaa köökata vähä dinnerii äijille jotka siis on meikämannen parhaat kaverit eli eiku tuonne kitsenin puolelle :D nonii täällä mä oon eli tomi björck :D ja täs vähä kokkailen tät alkupalaa eli äijähenkee tämmöne rapee krispi mättö leipä eli mä leipasin tuos joutessani parapähkinä pesto bröödin :D ja siihe viipaleen päälle me puristetaa puolikkaan limen mehu ni saadaa tujautettuu sitä mukavaa itämaist twistii :D ai kato äijät saapu eli :D moi tontsa ja dino menkää te äijät tonne partsin puolelle nappaa pari bischee :D ni meikä mandoliini hyökkii suoraa ton dinnerin pääruuan kimppuu :D moi äijät :D mä rakastan sua äijät :D eli täs mä teen aika perinteikäst mättöö eli blinei pikku blini pannul :D tähä blini taikinaa tulee pikku suolat ja sit tätä silputtuu tashimoto heinää jonka mä poimasin käsin tuolt shiribetsu joen mutkast ku olin reilaa japanis :D mut sä siel telkkarin äärel voit kyl hoitaa nää rehut iha sivast :D ei vaa siis läppä läppä :D no nii äijät mite maistu alkupala mätöt :D nyt onki sit tulos nää mun spesiaali äijä dinnerit eli voitte alkaa mättää :D meikä menee takas köökin puolelle dunasee viel nää desertit :D äijät hei :D ja viel täs lopuks kruunataa tää :D ilta :D eli tehää äijä jäätelöt eli mulla on täs luomukyytön äijä kermasta ite tekemä jäätelö pallo :D mä saan tän jaettuu mun parhaille äijä frendseille ja sit :D tähä viel huikeet jengat mustapippurii ni joha on äijil syömistä :D no mitä äijät :D meniks mätöt jo äijä suihin :D iha mahtavaa hei meikä mansikat jatkaa tääl läpsykän heittoo :D ni jää sä sinne telkkarin äärees :D mä oon tomi björck ja nää on mun äijät frendit :D moi :D
No mä nyt odotan tässä sitä mikä erottaa grillin hampurilaisravintolasta. Kauppurin virallinen nimikin on Bar & Grill Kauppuri 5. Entäs Grilli Swing onko se hampurilaisravintola vai grilli ja jos on grilli niin miten se eroaa Kauppurista? Swing tekee myös itse tehdä kalliimpien "burgereiden" pihvit itse (en oo tosin käynyt about vuoteen niin).
Paskaa maistamatta, koska tikkuperunoita eikä sahalaitaisia ranskiksia.
Koska se on ravintola ja siellä myydään hampurilaisia. "Ravintola on julkinen paikka, jossa tarjotaan ruokaa, juomaa tai useimmiten molempia." - Wikipedia

10 y 3 mo

Voi tulla lantapuntille yllätyksenä: Aika monet ihmiset jotka elävät sivistyksen parissa, ovat matkustelleet kauemmaskin ulkomaille jo lapsesta asti aina tähän päivään saakka. Maailmaa näkee muualtakin kuin tv-
Tuo kuva on juurikin loistava tähän ketjuun; KAIKKI mitä tuossa on myynnissä, tulee isosta miljardiluokan tehtaasta jossa tehdään kalapullia ja rapunappeja ja nakkeja ja vaikka mitä. Ihan sama juttu Thaimaassa ja Vietnamissa ja Japanissa ja Koreassa. En ihmettelisi vaikka olisi yksi ainoa tehdas joka tekee noihin kaikkiin maihin sitä samaa mössöä. En välttis väitä että tuon postaaja niin luuli, mutta valitettavan moni joka jossain Chiang Maissa tai HCMC:ssä ostaa kadulta noita pallovartaita, kuvittelee että se myyjä on jotenkin osallistunut siiheen kokkaamiseen muuten kuin että käyttää ne vartaat siinä öljyssä.

10 y 3 mo

Kokemustakin on, mutta kyllä, televisio on tässä asiassa ihan vitun hyvä lähde. Makua on paha arvioida ruudun toisen puolen, mutta jokainen meistä pystyy silmällä näkemään, että muualla tehdään ruoka its
Jyväskylässä ainakin Grilli 21:n toimipisteet vääntää itse pihvit.
Kuulin huhua, että Meeri olisi rapannut grillin jäisiä portaita paistinlastalla.
En edes jaksa lukea lankaa läpi mutta hyi helvetti tuota meeriä. Ruoka on on halvanmakuista ja halpaa varmasti on ollutkin. Hirveät läjät jotain euroshopperjuustoa ja salaattikastiketta tuon muutenkin pahalle maistuvan burgerin päälle niin avot. Paikka on myös erittäin likainen ja roskiksetkin tulvivat lattioille kun viimeksi kävin,oltiin kaverin kanssa ainoat asiakkaat joten ei kai siinä ollut joutanut siivoamaan. Sietäisivät sulkea koko paikan. Eikö joskus terveysviranomaiset laittaneet puljun kiini? Kuulema useammankin kerran. 1/5 ei syö edes nälkään

10 y 3 mo

Jyväskylässä ainakin Grilli 21:n toimipisteet vääntää itse pihvit.
Kas, pitää käydä kokeilemassa. Mitä sieltä kannattaa ostaa?

10 y 3 mo

Kas, pitää käydä kokeilemassa. Mitä sieltä kannattaa ostaa?
Pekonihampurilainen valkosipulimajoneesilla ja paahdetulla sipulilla. 5/5 t: Erijäbä
Taidankin hakea tänään möykyn.
>heseläiset ny vittu, mikä se ananasmurskajuttu oikein on??? Emmä tiedä, en oo ikinä törmänny.

10 y 3 mo

Taitaa olla valvirallakin osansta tässä asiassa. Ennen olin yhden kahvilan kylessä olevassa työpaikassa töissä ja saimme aina päivän päätteeksi syödä pois heitettäviä pullia. En muista tarkalleen kauanko tuotteet sai ol
>Taitaa olla valvirallakin osansta tässä asiassa. Kyllä on ja sen takia kaikilla grilleillä kaikki aterian osat yleensä tulee suoraan pakastimesta koska se on ainut fiksu ja hyväksytty tapa säilyttää safkaa niissä olosuhteissa näiden komissaarien mielestä.
Itteäni huvittaisi pistää rilli pystyyn. Mutta minkäs teet kun asut kylässä jossa ei asu ketään. Kuinkas ne Helsinkin alkuasukkaat tuntee paikallisen rillikulttuurin, missä on parhaat ja ketkä niitä pitää, ja olisko sinne yhelle nakkiputkaa pitävälle juntille vielä tilaa? Asiakkaita kylästä löytyisi kai, joten vois tehä muutakin kun sitä samaa balkkanlihistä ja parilapurkeria. Mihin kioskin tyrkkäisi, mistäpäin löytyisi eniten baaria ja läävä, mutta riittävän vaurasta aluetta kuitenkin ettei tule joka viikonloppu narkkari luukusta puukon kanssa?

9 y 6 mo

Itteäni huvittaisi pistää rilli pystyyn. Mutta minkäs teet kun asut kylässä jossa ei asu ketään. Kuinkas ne Helsinkin alkuasukkaat tuntee paikallisen rillikulttuurin, missä on parhaat ja ketkä niitä pitää, ja olisko sinn
Grillit täällä on perusoletuksena sanoinkuvaamatonta paskaa ja thaikkumafian tiukassa otteessa. Jos saat jostain fiksuun hintaan(lol) vuokrattua tilat ja rahkeet riittää, anna palaa. Streetfood on sinänsä aika huvittava ruokavillitys koska sitä kojua ei saa pistää mihin tahansa ja ne valmiiksi jo annetut paikat kiskoille on kiven alla koska byrokratia ja DDR:n aikaiset virkamiehet. Hyvä, fiksunhintainen grilliruoka kiinnostais mutta ilman pakasteita ja eineksiä se ei tule toteutumaan meidän maan hinnoilla.
pakko maistaa buin burgeria :3

9 y 6 mo

Itteäni huvittaisi pistää rilli pystyyn. Mutta minkäs teet kun asut kylässä jossa ei asu ketään. Kuinkas ne Helsinkin alkuasukkaat tuntee paikallisen rillikulttuurin, missä on parhaat ja ketkä niitä pitää, ja olisko sinn
On toki markkinoita. Koska unirytmini on ainakin yhtenä viikkona kuukaudesta lähinnä yötyön takia sekaisin, on tullut koluttua Helsingin yöruokatarjontaa aika perusteellisesti. Täyttä paskaahan se valitettavasti on suurilta osin. Pohjanoteeraus on tämä uuden manskun Burger Kingin tempaus, eli laittavat ovensa kiinni jo klo 0:00. Aiemminhan siellä pystyi käydä yölläkin hakemassa safkaa. No, joku yrittäjä huomasikin tässä sauman ja ihan siinä BK:n ulkopuolella on grilli joka aukeaa juuri niihin aikoihin vissiin. Ei sekään erityisen laadukasta ole, mutta parit makkaraperunat ja hampurilaiset on siitä tullut tilattua, ihan 3/5 peruskamaa. Sitten on oma lukunsa Manala johon on narikkamaksu ja joka on jo ihan kunnon ruokapaikka, josta saa hyvää sapuskaa klo 4 asti aamulla. En usko että tällaista vastaan voi kilpailla ihan pikkurahalla. Jos olet tuon grillin kanssa tosissasi, niin teet vain perushyvää rasvasuolamättöä, tulisin varmasti useammin kuin 5krt/kk syömään. Sen verran olen kyllästynyt jo Helsingin tarjontaan.

9 y 6 mo

On toki markkinoita. Koska unirytmini on ainakin yhtenä viikkona kuukaudesta lähinnä yötyön takia sekaisin, on tullut koluttua Helsingin yöruokatarjontaa aika perusteellisesti. Täyttä paskaahan se valitettavasti
Yöllä kannattaa käydä Fafasissa, ainakin pohjoisella rautatienkadulla on 5 asti viikonloppuisin auki. Niin hyvää ja freesiä falafelia. Suosin myös mielummin eerikin pippureita sun muita kebuloita, kuin grillejä. Tosin joskus tulee grilliltä mustekalarenkaat, hampurilaiset tai vastaavat nautittua, tosin promillepäissään, ja silloinhan tunnetusti kaikki maistuu.
Hm. Loimaalla oli mukava pikku rilli sen sillan vieressä kun lähdettiin kylältä hautausmaalle päin. Oli kyllä 90 lukua niin en nimeä enää muista.

9 y 6 mo

Yöllä kannattaa käydä Fafasissa, ainakin pohjoisella rautatienkadulla on 5 asti viikonloppuisin auki. Niin hyvää ja freesiä falafelia. Suosin myös mielummin eerikin pippureita sun muita kebuloita, kuin grillejä.
Fafa's on aika 3/5 mutta noi auki-oloajat nostaa sen 4/5:een. Niitten kanapita on aika jees, falafel ei niinkään mitään järisyttävää.
>Tulkaa Tornioon joo vittu tulen täältä hevon kuusesta syömään hamppia.

9 y 6 mo

Hm. Loimaalla oli mukava pikku rilli sen sillan vieressä kun lähdettiin kylältä hautausmaalle päin. Oli kyllä 90 lukua niin en nimeä enää muista.
Eipä ole Loimaalla enää yhtäkään grilliä. Keskusta alueelta löytyy 4kpl kebuloita
Olet kehitysvammainen neekeri
Hymyilin vähän ääneen lukiessani tätä lankaa. Tottahan se on että Suomen grillit ja niiden ruuat ovat ihan paskaa, vaikka niitä poikkeuksia on vielä. Tähän on ihan yksiselitteinen syy: raha. Elintarvikkeet Suomessa ovat hintavuudeltaan siellä top 5 sisällä koko maailmasta. Kyllähän sitä joku voisi kokeilla perustaa grilliä missä kaikki raaka-aineet on itse valmistettu, ja ovat tuoreita. Sen perus juustohampparin hinnaksi tulisi 3€ sijaan 13€, kuka vittu sellaisesta rupee maksamaan kun nykyään naristaan siittäkin kun paikallisen pizzerian lättyjen hinta on noussut 0,5€? Tällä Suomen grilli-kulttuurilla saa olla aikamoinen Ghandi että jaksaa nähdä vaivaa leipoa kaikki itse, kun 80% asiakkaista ovat humalaisia jotka hyvällä tuurilla haistattavat vitut ruuan saatuaan, tai vetävät jotain turpaan. Loput ovatkin sitten niitä raksa-penoja ja lvi-lasseja jotka tulevat täyttämään mahansa ruokatunnilla. Kyllä minäkin myisin vaikka sivettieläimen paskasta valmistettua kahvia Mannerheimintien varressa kojusta jos se olisi kannattavaa, mutta ei se nyt vaan ole.

9 y 6 mo

Hymyilin vähän ääneen lukiessani tätä lankaa. Tottahan se on että Suomen grillit ja niiden ruuat ovat ihan paskaa, vaikka niitä poikkeuksia on vielä. Tähän on ihan yksiselitteinen syy: raha. Elintarvikkeet Suomessa ovat
Jep, monella keulii vähän yli käsitys siitä mikä olisi ns. laadukasta grilliruokaa. Sanotaan nyt vaikka hampurilainen, senhän sydän on se pihvi. Tuorepakasteena ostettu täyslihapihvi ajaa jo snägärillä asiansa jos vain sen valmistaja tietää mitä tekee, eikä paista siitä sellasta kuivaa vittusaatana kumikiekkoa. Hampuris on esimerkkinä aika perus söisin nälkääni/5 snägäri. Tai ainakin vielä '09 oli herttoniemessä kun sai jättihampparin isolla kokolihapihvillä.
Ei kukaan itseään kunnioittava ihminen syö katuruokaa. Ja länsimaissa se nkin tuollaista einespaskaa muutenkin,

9 y 6 mo

Ei kukaan itseään kunnioittava ihminen syö katuruokaa. Ja länsimaissa se nkin tuollaista einespaskaa muutenkin,

9 y 6 mo

Hymyilin vähän ääneen lukiessani tätä lankaa. Tottahan se on että Suomen grillit ja niiden ruuat ovat ihan paskaa, vaikka niitä poikkeuksia on vielä. Tähän on ihan yksiselitteinen syy: raha. Elintarvikkeet Suomessa ovat
Älä nyt hessu viitti. Yhden yksittäisen sämpylän hinnaksi tulee itse leivottuna kymmenen senttiä tai alle. Taikinan sotkee alle minuuttiin, kohottaa puoli tuntia, vääntää pellille viisi sekuntia per pulla ja paistaa 10 minuuttia. Ja 100g naudanjauhelihapihvi on raaka-aineiltaan palttiarallaa 80 senttiä tai alle, ja sen sotkee myös nopeasti. Jos haluaa agitoida lihan kunnolla että saa jäystettävää mäkkyläpihviä niin kymmenen minuuttia yleiskoneella. Cheddarjuustosiivu on kallis toki, 25 senttiä sulatepaskasta jota jenkkiburgereita varten tarvii, mutta ei niin päräyttävän että tarvisi 13€ pyytää. Myyntihinta voisi aivan hyvin olla se 3€, ihan kuten siellä isojen ihmisten ja menestyvien burgeripuljujen Ameriikassa. Mutta tässä tulee vastaan se että sitä myynnin voluumiä tarvittaisiin paljon enemmän kuin niillä 13€ burgereilla, ja ullatus ullatus, meillä on aivan saatanan vähän mahdollisia asiakkaita jo pääkaupunkiseudulla. Se burgeri on siis 13€ kappale sen takia, että aamuyön kännissä ördäävälle makejonnelle se 13€ burgeri kepaa aivan yhtä hyvin kuin se 3€ burgeri, ja koska kukaan muukaan ei sitä osta niin on turha mankua halvempaa. Tuolla hintaluokalla vaan tienaa enemmän kuin halvalla. Ehdottomasti eniten burgereita syövät myös teinit, joille nämä lafkat ovat mukavia ja suvaitsevia notkumispaikkoja - heidät kun ajetaan tyypillisesti pellolle muista ravitsemusliikkeistä. Ja teineille Micky D's tai Hese ovat vetävämpiä brändin vuoksi kuin rahvaanomaisemmat, takaperoiset pienyrittäjien rasvalaarit.

9 y 6 mo

Eipä ole Loimaalla enää yhtäkään grilliä. Keskusta alueelta löytyy 4kpl kebuloita
No, onneks jäi paikka taakse kun oli viel hyviä muistoja paikasta.

9 y 6 mo

Älä nyt hessu viitti. Yhden yksittäisen sämpylän hinnaksi tulee itse leivottuna kymmenen senttiä tai alle. Taikinan sotkee alle minuuttiin, kohottaa puoli tuntia, vääntää pellille viisi sekuntia per pulla ja pais
Hienosti hessu unohit ne kaikki muut kustannukset mitä siitä ruokapaikan pitämisestä tulee niitten raaka-aineiden lisäks.

9 y 6 mo

Hienosti hessu unohit ne kaikki muut kustannukset mitä siitä ruokapaikan pitämisestä tulee niitten raaka-aineiden lisäks.
Ja niistähän tulee yksittäisiin purilaisiin niin paljon että sen hinnan on pakko olla 13€ per ateria? Aiheen vierestä, hessu. Alkuperäinen väite oli ruuan kalleuden syy grillipaskan hintavuuteen, mutta eihän se noin mene. Meillä pikaruuan myynti on paskaa sen takia ettei meillä ole riittävän suuria väestökeskittymiä massamyyntiä varten, ja se näkyy katoavina grillikioskeina ja korkeina hintoina - niistä muutamasta harvasta makejonnesta jotka käyvät grillillä täytyy repiä riittävästi rahaa Suomalaisen peruselintason ylläpitämiseen. Raaka-aineiden ja sähkön hintahan on "ammattilaiselle" aina alhaisempi kuin kotitalouksille, joten hoitamalla riittävän suuren osan prosessoinnista itse burgerin pohjahinnan saa helposti euroon, ja varsinaisen myyntihinnan kolmeen tai yli. Yrittäjähän ei nosta palkkaa tietenkään. Mutta sääli vaan, niitä kolmen euron burgereita saa todennäköisimmin myytyä yhtä monta kuin niitä 13 euron burgereita pelkästään asiakaspotentiaalin pienuuden vuoksi, kun jopa kaupungit rajoittuvat kokoon "Hesa", joten jenkkityylin tai aasialaisen katuruokakulttuuria ei kannata haikailla. Ainakaan tuotetta vastaavin hinnoin.
00:02

9 y 6 mo

Älä nyt hessu viitti. Yhden yksittäisen sämpylän hinnaksi tulee itse leivottuna kymmenen senttiä tai alle. Taikinan sotkee alle minuuttiin, kohottaa puoli tuntia, vääntää pellille viisi sekuntia per pulla ja pais
>Taikinan sotkee alle minuuttiin, kohottaa puoli tuntia, vääntää pellille viisi sekuntia per pulla ja paistaa 10 minuuttia. Ja 100g naudanjauhelihapihvi on raaka-aineiltaan palttiarallaa 80 senttiä tai alle, ja sen sotkee myös nopeasti. Ootko sä vittu tosissas :D
Se, että sulla ei nähtävästi ole mitään hajua suurtaloudesta. Puolen tunnin kohotuksella sä saat jotain helvetin kovia kotisämpylöitä. Leivän paistossa menee huomattavasti pidempään kuin se 10min ja jos mietit että väännät vaikka 500 hampparia illassa, siinä on aika vitunmoinen määrä taikinaa. Jos siis haluat kuohkeita ja pehmeitä sämpylöitä, joudut tekemään uuden taikinan ovien sulkeutumisen jälkeen, valua himaan nukkumaan pariksi tunniksi ja sitten tulla taas reippaasti muutaman tunnin etuajassa leipomaan ja paistamaan niitä sun sämpylöitäs, sen jälkeen ottaa se kunnon tuore jauheliha eikä mitään lidlin halpispaskaa ja vaivata se taikinaksi ennenkuin edes voit avata grillis. Ja auta vittu armias jos koitat jotenkin luistaa hygienian puolelta ja terveysviraston komissaarit saa kuulla siitä.

9 y 6 mo

Se, että sulla ei nähtävästi ole mitään hajua suurtaloudesta. Puolen tunnin kohotuksella sä saat jotain helvetin kovia kotisämpylöitä. Leivän paistossa menee huomattavasti pidempään kuin se 10min ja jos mietit e
>Puolen tunnin kohotuksella sä saat jotain helvetin kovia kotisämpylöitä. Leivän paistossa menee huomattavasti pidempään kuin se 10min ja jne jne Nassuta lisää. Minä olen todennäköisimmin ehtinyt vuosien saatossa unohtaa enemmän keittiötyöstä kuin mitä sinä olet ehtinyt tähän mennessä sisäistää. Veikkaan että et ole vielä saanut päästäsi sinne amiksessa tankattua kusta ja tuhlausta. Toisekseen tuossa esittämässäsi taikinamäärässä ei ole mitään suurta tai ihmeellistä jos ei satu olemaan aivan täysi aivovajakki joka ei osaa jaksottaa töitään tai tehdä useampaa asiaa kerralla, tai sitten tajua mitään säilytystavoista. Kuullostaa vässykkätyöharjoittelijan itkuilulta. tl;dr - vika ei ole postissa johon valitat, vaan sinussa. Sinä vaan olet laiska, tyhmä, kyvytön ja paska. Ei ihme ettei sinusta ole yrittäjäksi.

9 y 6 mo

>Puolen tunnin kohotuksella sä saat jotain helvetin kovia kotisämpylöitä. Leivän paistossa menee huomattavasti pidempään kuin se 10min ja jne jne Nassuta lisää. Minä olen todennäköisimmin ehtinyt vuosien saatoss
Jäbä kyl servas ton servaajan :D
00:10

9 y 6 mo

>Puolen tunnin kohotuksella sä saat jotain helvetin kovia kotisämpylöitä. Leivän paistossa menee huomattavasti pidempään kuin se 10min ja jne jne Nassuta lisää. Minä olen todennäköisimmin ehtinyt vuosien saatoss
Lol! Vitun typerä postaus sulta!

9 y 6 mo

Se, että sulla ei nähtävästi ole mitään hajua suurtaloudesta. Puolen tunnin kohotuksella sä saat jotain helvetin kovia kotisämpylöitä. Leivän paistossa menee huomattavasti pidempään kuin se 10min ja jos mietit e
>puolen tunnin kohotuksella vitun kovia kotisämpylöitä Ootko neekeri tosissas? Sämpylätaikinan saa kohoomaan kuohkeeks vaikka vartissa. Eikä sulla selvästikään oo harmainta käsitystä miten nopeeta toimintaa elintarvikkeiden käsittelystä/valmistamisesta tulee kun siihen rutinoituu kunnolla. Kuukauenkin kun väännät sitä sämpylää ja biiffiä niin meininki alkaa olla aika helvetin erinäköistä kun se kun sä torspoilet keittiössäs ja poltat 2,5h väsätyt sämpylät uuniin. Video liittyy.
R.I.P. Meeri. Lepää rauhassa
Ribs in peaces Meeri ;___;
http://www.vaylanpyorre.com/meeri-ponkala-on-poissa/

9 y 6 mo

http://www.vaylanpyorre.com/meeri-ponkala-on-poissa/

9 y 6 mo

Ribs in peaces Meeri ;___; https://youtu.be/gIuotFZnBtk

9 y 6 mo

R.I.P. Meeri. Lepää rauhassa
No voi perseens sudi.

9 y 6 mo

Hm. Loimaalla oli mukava pikku rilli sen sillan vieressä kun lähdettiin kylältä hautausmaalle päin. Oli kyllä 90 lukua niin en nimeä enää muista.
Tää! :3 Sieltä sai kans hyviä karkkeja, maistui rasvalle ja tupakalle mutta ne varmaan sen maun siihen toikin. Omistaja tais vissiin kuolla, ribs kioski ;__;

9 y 6 mo

Eipä ole Loimaalla enää yhtäkään grilliä. Keskusta alueelta löytyy 4kpl kebuloita
Legendan vieressä on toiminut varmaan kymmenen eri kioskia viimeisen 5v sisään, aina mennyt joko konkurssiin tai lopettanut :D eikä ne oo koskaan edes ollut viikonloppuöisin auki.

9 y 6 mo

huutonaurua Meeri pysyy uskollisena grillilleen loppuun asti ja päätyy asiakkaiden sydämiin noin kirjaimellisesti
Vieläkö meeriltä saa möykkyä, vaikka meeri itse siirtyikin juustoisimmille rannoille?
Riippuu kenelle pytinki siirtyy... uskoisin että tuohon yrittäjä löytyy.

9 y 6 mo

Riippuu kenelle pytinki siirtyy... uskoisin että tuohon yrittäjä löytyy.
Ymmärsin, että Meerin tytär jatkaisi. Muut työntekijät varmaan pysyy samoina.
Vitu
Meerin Grilli ostanut mainoksen Putouksesta. Aika surkeeta mainostaa grilliä TV-ohjelmassa.
Kesät torniossa asuvan ulkopaikkakuntalaisen mielipide: Täyttä paskaa, jota ei syö ku kännissä. Aivan liikaa kastiketta, joka maistuu ihan salaatinkastikkeelta. Liha on kuivaa ja pippuria riippuen päivästä aivan päin helvettiä. 2/5 en suosittele, ainoa bonus että se on myöhään auki. muuten 1/5
Oikeasti jauhatte suu vaahdossa vittu grilliruoasta :D
Tää. Ei Suomessa saa hyvää brgrii ku Hesast. Tuo ap:n kuva näyttää kuvottavalta.
Kyllä itse sanoisin kauppuria grilliksi. Oma logiikkani tässä on se että grilli on sellainen mesta jonka pointti on lähinnä takeaway ja ehkä muutama asiakaspaikka että ruuan voi syödä paikanpäällä, ja kauppuri on juuri tälläinen mesta.

10 y 3 mo

Kokemustakin on, mutta kyllä, televisio on tässä asiassa ihan vitun hyvä lähde. Makua on paha arvioida ruudun toisen puolen, mutta jokainen meistä pystyy silmällä näkemään, että muualla tehdään ruoka its
Raision Grilli Kivelässä tehdään ainakin iso osa itse, Hampurilaispihvit, lihapullat yms.
Mäkkäristäkin saa epäironisesti paremmat mätöt kuin grilliltä. Ei ne grillin halvat einekset siitä miksikään muutu vain sillä että kyseessä ei ole ketjuravintola.
No nyt! Helpot viisi heteroa viidestä!

10 y 3 mo

Meeri kuuluu roskamättö-sarjaan. Joskus tietyissä olotiloissa Meerin juustoyllätys tai itselleni vanhana Kemiläisenä Jatan majoneesiyllätys/Aladinin aurapitakebab on ihan poikaa. Näillä peruskotimaisilla grilliherkuilla
Kauppurin leipomo meni konkurssiin hyvin pian sen avaamisen jälkeen ja tällä hetkellä taitaa tulla jostain muualta "omat" sämpylät. Kesällä tuli petyttyä karvaasti kun moneen vuoteen Kauppuriin eksyessä tarjolla olikin kaupan höttöistä seesampullaa hampurilaisen sämpylänä. Hamppareista en kyllä enää välitä, mutta Heinäpään teurastaja on oikein pätevä eväs maultaan sekä ravintokoostumukseltaan. Paras aika Kauppuristakin on mennyt ohitse jo vuosia sitten, mutta ei nämä kaupunnin uudemmat hamppariravintola tulotkaatkaan kummoisempia ole. Elämäni paras hampurilainen on tullut syötyä Fleminginkadun Winossa.
Hyi vittu. Lankesin ulkopaikkakuntalaisena hypeen ja laitoin testiin. Paskaahan se oli. Kastikkeet on jotain geneerisiä kaupan salaattikastikkeita, ja sitä lilluu juuston seassa vähintään litra. Ei enää ikinä.
en lähtisi tornioon tämän vuoksi

3 y 4 mo

Hyi vittu. Lankesin ulkopaikkakuntalaisena hypeen ja laitoin testiin. Paskaahan se oli. Kastikkeet on jotain geneerisiä kaupan salaattikastikkeita, ja sitä lilluu juuston seassa vähintään litra. Ei enää ikinä.
Jep. Mun mielestä hampparikastike maistu navetalle.
jos tässä langassa grillejä ylistetään niin Raision Kivelän grilli, ai että lihapullaperunat sieltä on ollut suosikki lapsuudesta asti

10 y 3 mo

uhh tulipa nälkä. En ole Torniossa asunut enää viimeiseen viiteen vuoteen ja noita herkkuja on kyllä ollut ikävä. Viime kesänä tuli kyllä tehtyä roadtrip Haaparannan puolelle ja kun shoppailut oli tehty pysähdyttiin Meer
Kai jätit sen
Tuun aina runkkaa tasaisin väliajoin tälle kuvalle
näyttää herkulta
Remove ads with a Gold account »
00:10
Hyvvää on :)

Your user account is too new to post on this board. You will need to wait for 30 days before you can post. Buy Gold account to unlock all features now.

102 replies by 74 users
Remove ads with a Gold account »