Remove ads with Gold »

Vietnam lanka

Laudalla ei näy aktiivista Vietnam lankaa, joten keskustelua alle Vietnamissa reissaamisesta ja asumisesta. Olen itse taas jokavuotisella kuukauden mittaisella Vietnam lomalla. Viime kerralla tuli käytyä Saigon yössä parin viime Vietnam langasta löytyneen nyymin kanssa ja hauskaa oli.
80 replies by 21 users
Missä AP menee tällä hetkellä?

4 mo

Missä AP menee tällä hetkellä?
HCMC D2 ja parin päivän päästä taas maaseutu

4 mo

HCMC D2 ja parin päivän päästä taas maaseutu
Oisko heittää jotain vinkkejä HCMC:iin? 3-4 päivää

4 mo

Oisko heittää jotain vinkkejä HCMC:iin? 3-4 päivää
Perus turre meininki setit ois: -Cu Chi tunnelit -Sotamuseo -Päiväretki mekong deltalle (Can Tho provinssi) Juomiseen perus setit: -Pasteur Street Brewing (Saigon eka ja paras craft beer baari) -Heart of Darkness (Hip craft beer baari) -Caravelle hotellin kattobaari (historiallinen kattobaari, josta reportterit seuras Vietnamin sotaa aikoinaan) Ruoka: -Hoang Dieu kadulla District 4. joen vieressä on paljon hyviä mereneläviä ravintoloita. Mene vaan johonkin jossa näet olevan paljon porukkaa. -Secret Garden Restaurant (158 Pasteur, parasta vietnamilaista ruokaa kaupungissa) Tyttöbaareista: -Moonlight Bar Saigon (juttuseuraa, kauniita tytyjä jotka osaa englantia) -Smiley Bar (2,9 tähteä Googlessa ja täynnä gilffejä. Jos on 10 kaljaa alla niin täällä voi käydä katsomassa pimeyden sydämeen) Ite vedän nyt kotiruokaa kaljan kanssa. Jäillä tietysti.
Jokavuotinen kuva marketin kaljahyllystä. Nykyään on vaikea löytää 0.33L tölkkiä alle 10k hintaan. Bia Larue tais olla ainut alle 10k tölkki ku 333:kuin makaa jo 11900 vnd (44 senttiä). Varmaan jossain muualla saattaa olla vähän halvempaa kuin täällä Saigonin keskustassa. Lava 333:sta ois 263500 vnd (9.85€)
Oliko siinä HCMC lähettyvillä jotain rantoja missä vois muutaman päivän levyttää? Onko mitään tietoo tosta dao con son saaresta?Rupee nämä pohjosen sateet kohta riittämään.

4 mo

Oliko siinä HCMC lähettyvillä jotain rantoja missä vois muutaman päivän levyttää? Onko mitään tietoo tosta dao con son saaresta?Rupee nämä pohjosen sateet kohta riittämään.
Kävin Con Dao saarella joskus vuonna 2014 katsomassa merikilppareita. Matka sinne taittui pikkupaatilla jossa piti nukkua yön yli. Ainakin vajaa 10 vuotta sitten saarella oli tosi lepposta ja snorklaamimen oli 5/5, koska vedet oli kirkkaita ja koralleja sekä kaloja riitti. HCMC lähellä en ainakaan itse tiedä olevan mitään kovin hyviä rantoja jos vertaa Con Daon paratiisirantoihin. Vung Taussa ehkä lähimmät joita voi ylipäätään hiekkarannoiksi kutsua. Kuvassa lähimarketin antimia. Elävä sampi. En kyllä tiedä mitä tästä pitäisi oikein kokata.
Kuvia katsellessa tuli kyllä ikäänkuin kaipuu vietnamiin, kuva fansipan vuorelta. Tarvii kyllä uudestaan mennä, olisipa tuohon aikaan osannut olla paria päivää pidempään paikoillaan :D

4 mo

Jokavuotinen kuva marketin kaljahyllystä. Nykyään on vaikea löytää 0.33L tölkkiä alle 10k hintaan. Bia Larue tais olla ainut alle 10k tölkki ku 333:kuin makaa jo 11900 vnd (44 senttiä). Varmaan jossain muualla saattaa ol
Saigon 4,5/5 (jopa Tigerin ohi kaakkois-aasian kaljoissa = paras) Hanoi 3,8/5 (Sopivan neutraali mutta maukas) 333 3/5 (kurjala laatua)

4 mo

Saigon 4,5/5 (jopa Tigerin ohi kaakkois-aasian kaljoissa = paras) Hanoi 3,8/5 (Sopivan neutraali mutta maukas) 333 3/5 (kurjala laatua)
Juu, ei 333:sta juo kukaan jolla on varaa parempaan. Saigonin vihreä etelän kaljoista paras niinkuin sanoit. Nyt olen taas maaseudulla, jossa ruokajuomana toimii riisistä tehty ponu johon on sotkettu jotain juurta joka tuo makua ja väriä. Huomenna aamulla käyn hakee grillatulle possun vatsalla täytetyn Banh Mi patongin ja jääkahvin jonka voimalla naputtelen muutaman tunnin etätöitä Suomeen.
Paljonko huorat maksaa
Nyt löytys saigoniin halpaa lentoa 600 eurolla, mihinkä kannattas suunnata kaupungissa ja mikä rantakohde olisi lähellä alle 4h matka mieluusti ja sopisi budjettimatkaajalle?

4 mo

Paljonko huorat maksaa
En tiedä, kun en ole kyseisiä palveluita käyttänyt mut Tinderissä joskus kyselivät vuosia sitten 1,5-3 miljoonan välillä. Veikkaan, että hinta noussut rutkasti ainakin länkkäreille. Vanhassa langassa oli muutama huora pro jotka varmasti osaavat kertoa jos ilmestyvät tähän lankaan.

4 mo

Nyt löytys saigoniin halpaa lentoa 600 eurolla, mihinkä kannattas suunnata kaupungissa ja mikä rantakohde olisi lähellä alle 4h matka mieluusti ja sopisi budjettimatkaajalle?
Phan Thiet tulee ainakin mieleen jonne matkaa 4,5h. Sinne pääsee ainakin District 1:n turistibussella. Paikallinen kass ei saa kitekattia vaan syö jämät.
Millanen deittailukulttuuri Vietnamissa vallitsee? Löytääkö tinderillä ei-maksullista seuraa, esim vaimoehdokkaita? Ainakin Thaimaan tinderiä selatessa monet on tosi kiinnostuneita länkkäristä

4 mo

Millanen deittailukulttuuri Vietnamissa vallitsee? Löytääkö tinderillä ei-maksullista seuraa, esim vaimoehdokkaita? Ainakin Thaimaan tinderiä selatessa monet on tosi kiinnostuneita länkkäristä
Silloin kun Tinderiä käytin seuraa sai vaikka joka yöksi eri tytyn ihan maksutta, mitä nyt ehkä molempien ruoka tuli itse maksettua jos tuli käytyä syömässä yhdessä. Huomiona muuten, että en ollut silloin turisti vaan mulla oli paikallinen työpaikka, oma kämppä ja mopo mikä varmasti teki mun Tinder elämästä helpompaa. Tinderistä löytyi myös paljon ihan oikeasti hyviä ja mukavia tytyjä joiden kanssa mielellään viettää muutakin aikaa kuin sängyssä painimista. Normaali deittailukulttuuri on tottakai konservatiivisempaa, mutta länkkäreille ja deittailuäpeissä pätee eri säännöt. Tänään Banh Mi aamupalaksi taas katukärrystä. Kohta vois mennä meren rannalla juomaan avakaadosmoothieta ku on vapaapäivä eikä tarvi tehdä etätöitä.

4 mo

Paljonko huorat maksaa
Da Nang siitä paikallisten geiko tjsp sivustosta ei juuri mitään, 600k-1milli

4 mo

Oliko siinä HCMC lähettyvillä jotain rantoja missä vois muutaman päivän levyttää? Onko mitään tietoo tosta dao con son saaresta?Rupee nämä pohjosen sateet kohta riittämään.

4 mo

Nyt löytys saigoniin halpaa lentoa 600 eurolla, mihinkä kannattas suunnata kaupungissa ja mikä rantakohde olisi lähellä alle 4h matka mieluusti ja sopisi budjettimatkaajalle?
>mikä rantakohde olisi lähellä alle 4h matka mieluusti Vung Tau on varmaan lähin. Phan Thiet / Mui Ne on myös tarpeeksi lähellä viikonloppureissua varten. Pääsee junallakin. >ja sopisi budjettimatkaajalle Varmaan aika täynnä ryssiä tällä hetkellä joten hotellit voi olla hinnoissaan.

4 mo

>mikä rantakohde olisi lähellä alle 4h matka mieluusti Vung Tau on varmaan lähin. Phan Thiet / Mui Ne on myös tarpeeksi lähellä viikonloppureissua varten. Pääsee junallakin. >ja sopisi budjettimatkaajall
Vung Tau joka tuolla minun kuvan kaukaisuudessa siintää ei minusta ole ihan yhtä hyvä rantakohde kuin Phan Thiet ja Mui Ne. Tosin kyllä se näillä lämpimillä keleillä (tänään rapsakka 32C) varmasti ajaa ihan hyvin asiansa Suomesta tulevalle matkalaiselle, joka haluaa uida lämpimässä meressä ja juoda halpaa bisseä. Ryssiä on ole vielä nähnyt, koska olen coco mestassa jossa ei ole juuri ulkomaalaisia, mutta voin raportoida ensi viikolla löytyykö niitä Saigonin yöstä.

4 mo

Vung Tau joka tuolla minun kuvan kaukaisuudessa siintää ei minusta ole ihan yhtä hyvä rantakohde kuin Phan Thiet ja Mui Ne. Tosin kyllä se näillä lämpimillä keleillä (tänään rapsakka 32C) varmasti ajaa ihan hyvin
Juu ei Vung Tau mikään hehkeä rantaparatiisi ole. Lähinnä Vietnamin Hua Hin. Kävin siellä vietnamilaisen kaverin kanssa joskus 2018. Silloin ei ollut kauheasti ryssiä (Mui Nessä ja Nha Trangissa niitä kyllä parveili kuten varmaan tänä vuonnakin), mutta lähinnä pidemmällä lomalla tai ehkä eläkepäiviä viettäviä brittejä oli paljon.
Suunnitelmissa pidennetty saunareissu Da Nangiin omien eväiden kanssa, eli ei välttämättä mitään huorajuttuja, joten olisko jotain sopivia tärppejä noiden geneerisimpien reissublogien kohteiden lisäksi? Hyviä paikkoja istua iltaa jos ei ihan kadulla muovituoleilla kuitenkaan haluaisi? Onko tuolla jotain muuta sotamuseota kuin Fifth Military Zone Museum?

4 mo

Suunnitelmissa pidennetty saunareissu Da Nangiin omien eväiden kanssa, eli ei välttämättä mitään huorajuttuja, joten olisko jotain sopivia tärppejä noiden geneerisimpien reissublogien kohteiden lisäksi? Hyviä paikkoja is
Olin juuri joulun alla pari viikkoa mutta ei se vaan ole mikään baarikaupunki. Paikalliset kaveritkaan ei juuri käy baareissa. Tapana on vaan mennä illalliselle ja ryypiskellä siinä samalla. Kuvan alueella on kasa länkkäribaareja, niissä oli jonkun verran meininkiä vielä myöhempään yöllä.

4 mo

Olin juuri joulun alla pari viikkoa mutta ei se vaan ole mikään baarikaupunki. Paikalliset kaveritkaan ei juuri käy baareissa. Tapana on vaan mennä illalliselle ja ryypiskellä siinä samalla. Kuvan alueella on ka
Onpa outo. Mutta täytyy katsella tuolta sitten, sinällään varmasti tarkenee vaikka vaan ruokailun yhteydessä ottaisi muutaman enemmän, mutta jotenkin ravintolassa istuminen ei oikein omaan makuun ole.

4 mo

Perus turre meininki setit ois: -Cu Chi tunnelit -Sotamuseo -Päiväretki mekong deltalle (Can Tho provinssi) Juomiseen perus setit: -Pasteur Street Brewing (Saigon eka ja paras craft beer baari) -Heart of Darknes
Usein Intian reissulla monet kokeneet ikäviä sivuefektejä ruokailusta. Onko sama Vietnamissa? Mitä ovat tyttöbaarit? Tarkoitatko, että sieltä saa huoria? Mikä hinta?

4 mo

Usein Intian reissulla monet kokeneet ikäviä sivuefektejä ruokailusta. Onko sama Vietnamissa? Mitä ovat tyttöbaarit? Tarkoitatko, että sieltä saa huoria? Mikä hinta?
Itellä harvemmin maha kuralla Vietnamissa vaikka syön ihan kaikkea maan ja taivaan välillä. Intiassa kerran käyneenä voin sanoa, et siellä on kyl huomattavasti paskaisempaa kuin Vietnamissa ja itekkin sain siellä yhden yön oksenteluripulit, joka ei koskaan ole sattunut kohdalle Vietnamissa vaikka olen viettänyt täällä varmasti yli 3 vuotta aikaa yhteensä. Tyttöbaareilla tarkoitan Saigonin keskustassa olevia baareja jossa pääasiassa vaan juodaan, pelataan bilistä tai dartsia ja jauhetaan paskaa tytyjen kanssa. Tytyt pyytää aina välillä et ostat niille drinkin, jota ei tosin oo mikään pakko ostaa. Jostain räkäsemmistä baareista saa kyllä aamuyöllä ehdotuksia lähteä tytyn mukaan, mutta en koskaan ole kokeillut olisko baaritytyn mukaan lähteminen tie onneen vai tapa menettää munuainen. Joku mua rohkeampi nyymi voi kokeilla ja raportoida. Tänään grillasin itseäni vähän altaalla. Huomenna taas etätöitä Suomeen ja mahdollisesti raportti Saigonin yöstä, jos pomo ei kokoajan huuda mulle pää punaisena Teamsissä.
Kuva jäi. Täällä kelpaa lekotella.
Kävin maanantaina Saigonin yössä ja kaljan hinta Pasteur Street Brewingissä ja erään hotellin kattobaarissa olivat nousseet samalle tasolle kuin Helsingin keskustassa. Tyttöbaareissa hinnannousu oli maltillisempaa ja hinnat suurinpiirtein samat kuin viime vuonna eli kaljat 60k ja lady drinkit tuplat tosta. Juttelin parin baaritytyn kanssa ja kuulemma vuosi 2024 alkanut huonosti ku Japanilaisilla ja Korealaisilla bisnesmiehillä ei ole hupibudjettia laittaa tytyjen kanssa ryyppäämiseen. Tosin ei kannata uskoa ihan kaikkea mitä baarin professorin suusta tulee ulos. Nyt banh mi ja jääkahvi nassuun ja sitten etätöihin. Huomenna olisi tarkoitus käydä äänestämässä presidentinvaalien tokalla kierroksella keskustan historiallisessa Caravelle hotellissa.
Pressavaali ääni lähti Suomeen Caravelle hotellista. Illalla ois tarkoitus juoda pari kalja jahka palsu Suomeen on vedetty. Tarkoitus olisi tarkastaa East West Brewing
Eilen vähän Hudaa Brick and Barrel jenkkibaarissa, jossa oli stand up open mic night. Tänään viimeinen työpäivä ennen kahden viikon lomaa. Tarkoitus olisi mennä takas maalle chillaa tuoksi ajaksi.

3 mo

Eilen vähän Hudaa Brick and Barrel jenkkibaarissa, jossa oli stand up open mic night. Tänään viimeinen työpäivä ennen kahden viikon lomaa. Tarkoitus olisi mennä takas maalle chillaa tuoksi ajaksi.
olis tarkoitus lähteä pesueen kanssa namiin 1-2/2025 ja onko siellä jotain oikein rauhallista mestaa missä vois rentoutua oikeen huolella ? rahalla ei niin väliä

4 mo

Usein Intian reissulla monet kokeneet ikäviä sivuefektejä ruokailusta. Onko sama Vietnamissa? Mitä ovat tyttöbaarit? Tarkoitatko, että sieltä saa huoria? Mikä hinta?
Vietnamissa tulee harvoin ripuliongelmia. Keittoruoat on suht hygieenisiä ja jos ban min hakee leipomosta eikä katukojusta jossa liha on seissut auringossa ja kärpästen syöttinä 5 päivää, niin senkään kanssa ei ole ongelmia.

3 mo

olis tarkoitus lähteä pesueen kanssa namiin 1-2/2025 ja onko siellä jotain oikein rauhallista mestaa missä vois rentoutua oikeen huolella ? rahalla ei niin väliä
Mitä on rentoutuminen? Phu Quoc tai Mui Ne on varmaan parhaat rantakohteet talvella. Helmikuun jälkeen Keski-Vietnamissa alkaa olla oikein hyvät kelit ja Da Nangissa saat rannan ja kaupungin hyödyt kerralla.
Mites vietnamissa tetin vietto? Olen juuri nyt Hanoissa ja täältä siirtymässä saigoniin perjantaina. Hotellisuosituksia saigonista? Olen tulossa sinne pariksi päiväksi, lauantaina lienee tetin pääpäivä ja sitten sunnuntaina tarkoitus siirtyä johonkin lähialueelle pariksi päiväksi.
Nyymi saapuu Da Nangiin tiistaina, ja sit sunnuntaina nokka kohti Hanoita. Viime vuonna oli Saigonissa ja Phu Quocissa. Nyt uusia mestoja tutustuun, toki tällä kertaa yksin liikenteessä. Suosituksia nähtävyyksistä ja tekemisiä näissä kaupungissa? Jos joku on jommassa kummassa paikassa niin voitais hengata

3 mo

Nyymi saapuu Da Nangiin tiistaina, ja sit sunnuntaina nokka kohti Hanoita. Viime vuonna oli Saigonissa ja Phu Quocissa. Nyt uusia mestoja tutustuun, toki tällä kertaa yksin liikenteessä. Suosituksia nähtävyyksistä ja tek
Tuolla voit maistella paikallisia ruokia kunhan tiedät ne vietnamiksi. Valkoisella 10k kookoksia Keltainen 5k Banh chuoi chien uppopaistettu banaani

3 mo

Nyymi saapuu Da Nangiin tiistaina, ja sit sunnuntaina nokka kohti Hanoita. Viime vuonna oli Saigonissa ja Phu Quocissa. Nyt uusia mestoja tutustuun, toki tällä kertaa yksin liikenteessä. Suosituksia nähtävyyksistä ja tek
Da nang kannattaa käydä Bà Nà Hills vaikka onkin täynnnä kiinalaisia turisteja.

3 mo

Da nang kannattaa käydä Bà Nà Hills vaikka onkin täynnnä kiinalaisia turisteja.
Ja korealaisia, niitä sit vittu riittää
Mistäköhä löytäis tasokkaan kämpän Saigonista pariksi viikoksi? Mielellään maksaisin vaikka 1,5-2k, mutta kaikki Airbnb/Booking etc. on ollut iha helvetin alkeellisia tuohon hintaan tai lähinnä suuria neliöiltään, mutta itselle riittää tyyliä kaksio ja uima-allas saatavilla. Onko jotain paikallisten sivua mistä vois lyhyeksi ajaksi vuokrata?

3 mo

olis tarkoitus lähteä pesueen kanssa namiin 1-2/2025 ja onko siellä jotain oikein rauhallista mestaa missä vois rentoutua oikeen huolella ? rahalla ei niin väliä
Tos kaveri jo vastas pari hyvää mestaa. Kannattaa ottaa huomiooon, että täällä on ”melusaastetta” melkein joka paikassa ja mopon moottorin pärinää ja kovaäänistä kälätystä et pääse karkuun juuri missään ellet lähde OG mestoilla.

3 mo

Mites vietnamissa tetin vietto? Olen juuri nyt Hanoissa ja täältä siirtymässä saigoniin perjantaina. Hotellisuosituksia saigonista? Olen tulossa sinne pariksi päiväksi, lauantaina lienee tetin pääpäivä ja sitten sunnun
Varmaan aika hiljaista tetin aikaan ku melkein kaikki on kiinni. Huoneita sai ainakin ennen hyvään hintaa little tokyosta. Nyt lepposat jääkahvit meren äärellä. Tässä kahvilassa oon käynyt jo 10 vuotta. Tämä ko. kahvila on menettänyt suosiotaan, kun sen ympärille on rakentunut uusia muodikkaita kahviloita, mutta näin tetin korvalla täälläkin on paljon ihmisiä lekottelemassa.
Saigonissa kun katselee kylttejä niitä alkaa tulvimaan. Itsehän varasin 13€ 3 yötä tuolta hyvän huoneen.

3 mo

Saigonissa kun katselee kylttejä niitä alkaa tulvimaan. Itsehän varasin 13€ 3 yötä tuolta hyvän huoneen.
Noiden tuntihotelliten patjat varmasti aika täynnä mälliä ja aidsia, mutta ovat tosiaan aika halpoja.

3 mo

Vietnamissa tulee harvoin ripuliongelmia. Keittoruoat on suht hygieenisiä ja jos ban min hakee leipomosta eikä katukojusta jossa liha on seissut auringossa ja kärpästen syöttinä 5 päivää, niin senkään kanssa ei o
1kk ajan syöny pelkästään katukeittiöistä 1 kertaa lukuunottamatta, eikä mitään ongelmia oo ollu mahan kanssa

4 mo

Kuvia katsellessa tuli kyllä ikäänkuin kaipuu vietnamiin, kuva fansipan vuorelta. Tarvii kyllä uudestaan mennä, olisipa tuohon aikaan osannut olla paria päivää pidempään paikoillaan :D
Nätti! Ookko paljon Vietnamissa kävelly vuorilla? Mitkä parhaat? Kuvassa Emei Sichuanista, vahva suositus parin—kolmen päivän kävelylle. Siellä on apinasuojelualue ja huippu hiukan päälle 3 kilsassa joka on pilvisellä ilmalla melko siisti koska pilvien päällä.

4 mo

Olin juuri joulun alla pari viikkoa mutta ei se vaan ole mikään baarikaupunki. Paikalliset kaveritkaan ei juuri käy baareissa. Tapana on vaan mennä illalliselle ja ryypiskellä siinä samalla. Kuvan alueella on ka
Kartalla koreaa? Ootko koreaboo vai onko vaan joku koreabaari ja kartan hassuus tms?

3 mo

olis tarkoitus lähteä pesueen kanssa namiin 1-2/2025 ja onko siellä jotain oikein rauhallista mestaa missä vois rentoutua oikeen huolella ? rahalla ei niin väliä
Miten pieniä? Halong-lahti upea mutta siitä ei kauheasti saa ehkä irti jos ei osaa/halua meloa itse

3 mo

Ja korealaisia, niitä sit vittu riittää
Mimmosias turreina ne? En oo oikeestaan missään törmännyt laumoina

3 mo

Miten pieniä? Halong-lahti upea mutta siitä ei kauheasti saa ehkä irti jos ei osaa/halua meloa itse
18 ja 19v, joten ei sen suhteen rajoitteita

3 mo

Kartalla koreaa? Ootko koreaboo vai onko vaan joku koreabaari ja kartan hassuus tms?
Kim My Kim on tuon alueen paras rahanvaihtopiste. Ilmeisesti korealaiset turistit halutaan houkutella sinne.

3 mo

Mistäköhä löytäis tasokkaan kämpän Saigonista pariksi viikoksi? Mielellään maksaisin vaikka 1,5-2k, mutta kaikki Airbnb/Booking etc. on ollut iha helvetin alkeellisia tuohon hintaan tai lähinnä suuria neliöiltään, mutta
Siis 2k€ / 2 vko? Siihen hintaanhan lähtee jo keskikastin 5* hotelleja. Joku Eastin tai Windsor varmaan tonnillakin.

3 mo

Kim My Kim on tuon alueen paras rahanvaihtopiste. Ilmeisesti korealaiset turistit halutaan houkutella sinne. Siis 2k€ / 2 vko? Siihen hintaanhan lähtee jo keskikastin 5* hotelleja. Joku Eastin tai Windso
Nii, en halua hotelliin kun teen töitä arkipäivät (tai siis olisi tarkoitus). Hotelleissa sen verran ahtaampaa, että mielummin joku kaksio tms.

3 mo

Nii, en halua hotelliin kun teen töitä arkipäivät (tai siis olisi tarkoitus). Hotelleissa sen verran ahtaampaa, että mielummin joku kaksio tms.
Ahtaampaa? Saahan nyt hotelleistakin isoja huoneita, ei aina tarvitse ottaa sitä halvinta koppia. Mulla oli Huessa 50 neliön huone ja Bangkokissa 70 neliötä. Las Vegasin Venetianista olen tosin buukannut aina pienimmän huoneen, se on 75 neliötä.

3 mo

Ahtaampaa? Saahan nyt hotelleistakin isoja huoneita, ei aina tarvitse ottaa sitä halvinta koppia. Mulla oli Huessa 50 neliön huone ja Bangkokissa 70 neliötä. Las Vegasin Venetianista olen tosin buukannut aina pie
No ei kyllä ainakaa 5 tähden hotellista
Remove ads with Gold »

3 mo

Nätti! Ookko paljon Vietnamissa kävelly vuorilla? Mitkä parhaat? Kuvassa Emei Sichuanista, vahva suositus parin—kolmen päivän kävelylle. Siellä on apinasuojelualue ja huippu hiukan päälle 3 kilsassa joka on pilv
Ainoa vuori jossa kerkesin käymään, indokiinan kattona tunnettu vuori taisi olla 3140m korkea ja suurimman osan matkasta pääsi vaijeriradan kyydissä mutta jos sniiduili (kuten minä) joutui itse kiipeämään tuon kuvassa jonkun verran näkyvän loppupätkän ja kyllä läskillä hiki tuli :D olin myös ainoa t-paita shortsit combolla tuolla.
Ominaisuuksia ja kun viettää solona viikkoja samoilla seuduilla niin tutustuu ihmisiin.

3 mo

18 ja 19v, joten ei sen suhteen rajoitteita
No sit suositus sille 👍 super turistinen, mutta sen vastapainoksi tietty ei ite tarvi osata mitään vaan kajakit kuuluu järjestettyyn retkeen. Tiiä sitten voisko sieltä itekin vuokrata venettä ja kierrellä, jos on enempi aikaa.

3 mo

Nyymi saapuu Da Nangiin tiistaina, ja sit sunnuntaina nokka kohti Hanoita. Viime vuonna oli Saigonissa ja Phu Quocissa. Nyt uusia mestoja tutustuun, toki tällä kertaa yksin liikenteessä. Suosituksia nähtävyyksistä ja tek
Phu quociin ois matka tos kohtapuolin. Suosituksia? Saigon, Da Nang ja Hoi An aiemmin käyneenä, tykkäsin kovasti.
Tuli pieni mutka matkaan ku otin äkkilähdön Tokioon. Täältä lentää todella halvalla Vietjetillä karjaluokassa Japaniin. Vietnam päivitykset jatkuvat viikon päästä
Kokemuksia Vũng Tàu nimisestä rantakaupungista saigonin lähellä? Vissiin veneellä pääsisi parissa tunnissa ja vaikuttaa ihan kivalta parin päivän visiitille

3 mo

Kokemuksia Vũng Tàu nimisestä rantakaupungista saigonin lähellä? Vissiin veneellä pääsisi parissa tunnissa ja vaikuttaa ihan kivalta parin päivän visiitille
Kun ei juhlapyhä kuten nyt niin rauhallista iltaisin karaoke voi kaikua, halvat hotellit halpaa ruokaa. Ranta pitkä vapaasti saa uida kunhan ei merirosvo lippua, lasku ja nousu vesi erot isot.

3 mo

Kun ei juhlapyhä kuten nyt niin rauhallista iltaisin karaoke voi kaikua, halvat hotellit halpaa ruokaa. Ranta pitkä vapaasti saa uida kunhan ei merirosvo lippua, lasku ja nousu vesi erot isot.
Päädyttiinkin mui neen, ihan ok rantapaikka toistaiseksi tämäkin. Kiitoksia vastauksesta kuitenkin!

3 mo

Päädyttiinkin mui neen, ihan ok rantapaikka toistaiseksi tämäkin. Kiitoksia vastauksesta kuitenkin!
Onko ryssiä?

3 mo

Onko ryssiä?
Ei hirmuisesti, joskin ilmeisesti niitä on täällä ollut tai tulee vielä olemaan melkoisesti. Tosi hiljainen tällä hetkellä vaikka on tet ja mitä kaikkea.

3 mo

Ei hirmuisesti, joskin ilmeisesti niitä on täällä ollut tai tulee vielä olemaan melkoisesti. Tosi hiljainen tällä hetkellä vaikka on tet ja mitä kaikkea.
Tet?

3 mo

Tet?
Kiinalainen uusivuosi vietnam versio. "Kaikki" on kiinni pari päivää tai miltei viikon, monissa ravintoloissa hintoja korotettu ja kulkuyhteydet on täyteen bookattuja.
Huutista kun ainoa "huijaus" mitä vietnamin kierroksen aikana pääsi tapahtumaan, tapahtui lentokentällä. Air asia sovelluksen check in sanoi että kentällä ei olisi käytössä sähköisiä boardingpasseja, ja sellainen on haettava tiskiltä. Haettiin sitten sellaiset niin eiköhän laittanut virkailija laukut puntarille, kilon ylitys ja noin 40€ piti sitten maksaa että saatiin yhden kamat ruumaan ja ongelma ratkotuksi. Koskaan aikaisemmin ei ole näin käynyt, ja inhottava odotella sitten sitä reppua määränpäässä. Ja repuissa siis läppäri, kalsarit, t paitoja, sukkia ja parit sortsit. Eikai siinä, säännöt ovat sääntöjä mutta vähän huijauksen maku jäi.

3 mo

Huutista kun ainoa "huijaus" mitä vietnamin kierroksen aikana pääsi tapahtumaan, tapahtui lentokentällä. Air asia sovelluksen check in sanoi että kentällä ei olisi käytössä sähköisiä boardingpasseja, ja sellainen on hae
Oudolta kuulostaa ku paikallisilla on aina 15kg yli kaikki laukut joita rehaa koneeseen. Vietnamissa ei ikinä saada kaikkia carry on laukkuja mahtumaan koneen ylähyllylle, ku näillä on aina ihan vitusti kamaa kannossa kaiken maailman muovikasseissa ja laatikoissa. Tämä siis Vietjetillä, jolla yleensä itse lennän siellä. Kuvassa ankkoja jonkun takapihalla.

3 mo

Oudolta kuulostaa ku paikallisilla on aina 15kg yli kaikki laukut joita rehaa koneeseen. Vietnamissa ei ikinä saada kaikkia carry on laukkuja mahtumaan koneen ylähyllylle, ku näillä on aina ihan vitusti kamaa kan
Joo teki mieli purkaa kasseista vaatteet päälle että saa sen kilon kevennettyä, ja sitten check in jälkeen taas takaisin laukkuun, mutta kolmelle henkilölle jaettuna tuo yksi ruumalaukku teki sitten noin +12€/nuppi ja oli lompakossa vielä dongeja jäljellä maksua varten eli ei se nyt maailmaa kaatanut. Dongeja ei vissiin muissa maissa paljoa haluta ostella eli olisi ottanut jo siinäkin tappiota jos olisi jäänyt raha tuhlaamatta :-D En tiedä oliko tuossa syynä se, että oltiin melkein ekoina jonossa, tarkoituksellinen huijauuu että ei mukamas toimi sähköinen boarding pass vai mistä kiikasti. Vietjet kuljetti maan sisäisellä lennolla kyllä hyvin, ja tämä lisämaksun vaatinut oli tosiaan air asia.

3 mo

Joo teki mieli purkaa kasseista vaatteet päälle että saa sen kilon kevennettyä, ja sitten check in jälkeen taas takaisin laukkuun, mutta kolmelle henkilölle jaettuna tuo yksi ruumalaukku teki sitten noin +12€/nu
Pari viikkoa sitten punnitsi ensimmäistä kertaa 1/8 airasia vietnamissa painoi 7.9kg hymyili ja antoi lipun ja passin käteen. Heittäisin tavaraa vaan roskiin jos ei kelpaisi kun halvemalla saa uudet ostettua. Vaikuttaa jos olitte ensimmäisinä ja moni muu halvimmalla lipulla jonossa. Kyllä näitä sai vaihdettua pois

3 mo

Pari viikkoa sitten punnitsi ensimmäistä kertaa 1/8 airasia vietnamissa painoi 7.9kg hymyili ja antoi lipun ja passin käteen. Heittäisin tavaraa vaan roskiin jos ei kelpaisi kun halvemalla saa uudet ostettua. Vai
Jotakin tuollaista joo. Ei jaksettu säätää vaikka periaatteesta mieli teki. Ihan ok kurssin näköjään sait kuitenkin. Ne mitä nopeasti katsoin oli että 50% ottaisi häviötä osto ja myyntikurssissa.
Piru ku on kuuma täällä Saigonissa parin Tokiossa vietetyn päivän jälkeen. Tänään lämpötila nousee hurjaan 36C. Kaikki on vielä aika hiljaista, kun tet lomat vielä meneillään.
Lento lähdössä huomenna Da nangiin, onko mitään pro tipsejä ensikertaa vietnamiin matkustavalle?
Saa kyl olla varovainen jos menee yli kaksi kuppia paikallista kahvia päivässä. On meinaa sen verran murakkaa tavaraa, että saa aika hurjat tykytykset aikaan jos sitä vetää liikaa.
Vietnam kiinnostaisi pirusti. Thaikut, Laos, Kambo jo käyty, mutta Vietnamia ei. Pääseekö tuonne helposti töihin? Kuulin että paljon suomalaisia, joten onko jotain firmoja siellä myös?
Hiljasta on

1 mo

Hiljasta on
Pääsispä takas

3 mo

Vietnam kiinnostaisi pirusti. Thaikut, Laos, Kambo jo käyty, mutta Vietnamia ei. Pääseekö tuonne helposti töihin? Kuulin että paljon suomalaisia, joten onko jotain firmoja siellä myös?
Kyllä sinne varmasti edelleenkin pääsee tyhjää toimittamaan ja ehkä opettamaan enkkua. Suomalaisilla firmoilla pääasiassa paikallisia tai muita SEA kansallisuuksia siellä töissä. Mikä koulutus sulla on ja löytyykö työkokemusta? Kuvassa Saigonin valot pari kuukautta sitten.
HCM hotellisuosituksia parille päivälle?

25 d

HCM hotellisuosituksia parille päivälle?
HCMC:ssä on joku miljardi hotellia kaikissa hintaluokissa joten vähän vaikea sanoa mihin sun kannattaa mennä kun en tiedä paljon sun budjetti on ja onko sulla matkaseuraa. Kannattaa kumminkin ottaa joku D1 alueelta ja esim. Little Tokiossa on paljon halpoja majapaikkoja joista ei ole pitkä matkaa keskustaan ja joista ei tarvi mennä paljoa ovea pidemmälle jos haluat tehdä syntiä. Bui Vien (kuvassa) on ihan pilalla ja sinne ei kannata mennä kuin tukevassa humalassa jos silloinkaan.

25 d

HCMC:ssä on joku miljardi hotellia kaikissa hintaluokissa joten vähän vaikea sanoa mihin sun kannattaa mennä kun en tiedä paljon sun budjetti on ja onko sulla matkaseuraa. Kannattaa kumminkin ottaa joku D1 alueel
Kiitos. Hyvä vastaus. Joo huomasin, on joku miljardi hotellia. Vaimon kanssa reissuun, budjettia en oo miettiny. Varmaan mahd halvalla mahd hienoa :D Pitää katella tuolta D1, eiköhän sieltä mieleinen löydy. Tuolla langan alussa olikin sulta perus turre meininki setit mitä tehdä. Tarkotus jatkaa sieltä danang ja hoi an.
Uskaltaako kaduilla liikkua iltaisin/öisin yksin? Olen manlet. Kiinnostaisi myös kuulla, miten vertautuu Thaimaaseen mm. Hinnoittelun ja hotellien kannalta. Harkinnut kaakkois aasiassa lomailua.

22 d

Uskaltaako kaduilla liikkua iltaisin/öisin yksin? Olen manlet. Kiinnostaisi myös kuulla, miten vertautuu Thaimaaseen mm. Hinnoittelun ja hotellien kannalta. Harkinnut kaakkois aasiassa lomailua.
Turre alueella kyllä uskaltaa, mutta jossain slummissa en kyllä 12 jälkeen menisi. Pääpiirteittään Vietnam on hyvin turvallinen, koska poliisi pitää ihmiset herran nuhteessa.

22 d

Uskaltaako kaduilla liikkua iltaisin/öisin yksin? Olen manlet. Kiinnostaisi myös kuulla, miten vertautuu Thaimaaseen mm. Hinnoittelun ja hotellien kannalta. Harkinnut kaakkois aasiassa lomailua.
Puhutaanko nyt Saignonista? D1 juu, D2 ja D3 suurelta osin sekä D4 pohjoisosat on turvallisia. Mutta syrjempänä on alueita mihin esim. taksit ei mielellään aja yöllä. Lisäksi riski jäädä kiinni kännissä ajamisesta keskellä yötä on suht suuri jos lähtee mopolla kotiin baarista. Da Nang on täysin turvallinen.

Your user account is too new to post on this board. You will need to wait for 30 days before you can post. Buy Gold to unlock all features now.

80 replies by 21 users
Remove ads with Gold »